دانلود و خرید کتاب ماهیت اعتبار اسنادی در حقوق تجارت بین الملل مرضیه صادق بزرگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماهیت اعتبار اسنادی در حقوق تجارت بین الملل اثر مرضیه صادق بزرگی

کتاب ماهیت اعتبار اسنادی در حقوق تجارت بین الملل

معرفی کتاب ماهیت اعتبار اسنادی در حقوق تجارت بین الملل

کتاب ماهیت اعتبار اسنادی در حقوق تجارت بین الملل نوشتۀ مرضیه صادق بزرگی است. انتشارات منتشران اندیشه این کتاب را روانۀ بازار کرده است. 

درباره کتاب ماهیت اعتبار اسنادی در حقوق تجارت بین الملل

در دنیای تجارت، دو طرف معامله و قرارداد خرید و فروش کالا در پی آن هستند که در مقابل تعهد طرف مقابل برای تحویل کالا یا ارائهٔ سرویس و خدمات و یا دریافت وجه آن تضمین مالی و اعتباری کافی در دست داشته باشند. جمع این تقابل منافع در قالب اعتبارات اسنادی و تحت سازوکارهای ویژهٔ بانکی صورت می‌گیرد. در کتاب ماهیت اعتبار اسنادی در حقوق تجارت بین الملل، ضمن تبیین تاریخچه و قدمت صدور اعتبارات اسنادی، به مفهوم و جایگاه آن و نیز شیوه‌های پرداخت در معاملات بین‌المللی و انواع اعتبارات اسنادی و ماهیت حقوقی آن‌ها و... پرداخته شده است.

خواندن کتاب ماهیت اعتبار اسنادی در حقوق تجارت بین الملل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان حوزهٔ تجارت پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب ماهیت اعتبار اسنادی در حقوق تجارت بین الملل

«انقلاب صنعتی اروپا و آمریکا در تجارت بین‌المللی نیز انقلابی به جود آورد که به علت ضرورت مداخلهٔ اشخاص و مؤسسات مختلف در حمل‌ونقل کالا ازیک‌طرف و پرداخت ثمن از طرف دیگر، امکان اعمال روش ابتدایی ثمن را غیرعملی نمود به‌منظور حل مشکل، ابتدا روش‌های پرداخت داخلی در تجارت بین‌المللی مورداستفاده قرار گرفت که به علت عدم کفایت آن پرداخت با اعتبارات اسنادی که شباهت زیادی به روش ابتدایی تحویل هم‌زمان کالا و تسلیم ثمن دارد به کار گرفته شد. امروزه بانک‌ها نقش بسیار مهمی در تسهیل مراودات و معاملات تجاری داخلی و بین‌المللی دارند. خصوصاً در صحنه بین‌المللی، به‌جرئت می‌توان ادعا کرد که کمتر معامله یا قرارداد بین‌المللی است که بدون مداخله و مساعدت بانک‌ها امکان انعقاد و اجرای آن وجود داشته باشد. ابداع و استفاده از ابزارهای مختلف بانکی از قبیل اعتبارات اسنادی و ضمانت‌نامه‌های بانکی بسیاری از مشکلات ناشی از بعد مسافت و عدم تماس مستقیم بین بازرگانان بین‌المللی را حل کرده. است سه روش اول پرداخت ثمن و مزایا و معایب، هرکدام در بخش اول آورده شده و روش چهارم به لحاظ اهمیت موضوعی در بخش دوم توضیح داده شده است. لازم به توضیح است که هدف اصلی در این اثر پس از آشنایی مختصر با ماهیت اعتبار اسنادی بررسی نسبت آن با نهادهای دیگر حقوقی سنتی و مدرن است.

بخش اول

انواع ابزارهای پرداخت ثمن در بازارهای بین‌المللی

• پرداخت نقدی یا پیش‌پرداخت؛

• پرداخت وعده‌دار یا حساب مفتوح؛

• پرداخت با استفاده از اسناد تجاری یا وصول اسنادی؛

• پرداخت با استفاده از اعتبارات اسنادی.

پرداخت نقدی یا پیش‌پرداخت

پرداخت نقدی راهی آسان و ساده و از طرفی ریسک‌پذیر است و پرداخت‌کننده را به مخاطره می‌اندازد.

مزایای پرداخت نقدی

اساسی‌ترین ویژگی این روش دسترسی بایع به ثمن پیش از اجرای تعهدات قراردادی. است بایع پیش از اجرای تعهدات قراردادی خود به ثمن دسترسی خواهد داشت.

ایرادات روش پیش‌پرداخت

۱. امکان ازبین‌رفتن کالا به‌واسطهٔ اتفاقات خارجی قبل از تحویل؛ روش پیش‌پرداخت اگرچه برای صادرکننده امن و بی‌خطر است؛ اما برای واردکننده پرمخاطره است واردکننده نمی‌تواند مطمئن باشد که مبیع یا مقدار صحیح از آن تسلیم خواهد شد، این در صورتی است که قبلاً ثمن را پرداخته و نهایتاً تنها می‌تواند ثمن خود را با تأخیر پس بگیرد.

۲. افزون بر این در صورت ورشکستگی صادرکننده، واردکننده ممکن است باوجوداینکه ثمن را پرداخته است؛ اما بر کالا حقی نداشته باشد.

۳. ایراد دیگر این است که واردکننده با پرداخت ثمن به صادرکننده پیش از دریافت و گاهی حتی ارسال کالا بخشی از سرمایه خود را تا پایان معامله در خارج از کشور معطل گذاشته است.

۴. تقصیر فروشنده در تحویل کالا به‌خصوص تأخیر در تحویل یا عدم تحویل کالا.

۵. امکان عدم تطابق کالا با کیفیتی که در قرارداد معین شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

حجم

۳۳۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۹ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان