دانلود و خرید کتاب ماری کوری در آشپزخانه کوثر شیخ نجدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماری کوری در آشپزخانه اثر کوثر شیخ نجدی

کتاب ماری کوری در آشپزخانه

انتشارات:نشر مهر و دل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ماری کوری در آشپزخانه

کتاب ماری کوری در آشپزخانه نوشتۀ کوثر شیخ نجدی در نشر مهر و دل به چاپ رسیده است. این کتاب مجموعه‌ای از ۲۶ داستان کوتاه است.

درباره کتاب ماری کوری در آشپزخانه

کتاب ماری کوری در آشپزخانه مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه در موضوعات مختلف است. این کتاب را می‌توان یک کارگاه آموزشی برای یافتن سوژه و پردازش آن در نظر گرفت. نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد که قبل از نویسندگی دانشجوی شیمی و معلم است و از کنار هیچ موضوعی ساده نمی‌گذرد. در این کتاب از هر موضوعی سوژه ساخته شده است: از اتم‌های کله پوک تا ترازوی آزمایشگاه تا بلوف‌های دانشجویی. سبک جمله‌های کتاب ترکیبی از شعر، طنز و لهجه است. برخی از جمله‌های این کتاب بوی تند مواد آزمایشگاه شیمی دارند. همین تکنیک‌ها باعث شده تا روایت‌های کتاب شیرین و خواندنی شوند و خواننده را با قصه‌ها و خاطرات آدم‌های داخلش همراه و همدل سازد.

«شکرگذاری شیمیایی؛ داداش یکم مواد داری؛ کثیف‌ترین چیز آزمایشگاه؛ دو غریبه از دو عالم ناموازی؛ خرخوان آزاری کلاسیک؛ محلول یا رسوب، مساله این است؛ انتروپی یا دختر بی‌نظم گیتی؛ استادی که نبودم؛ موجودات زنده و معلم‌ها؛ از هیدروژن تا فلوئور چند الکترون راه است؟؛ کیمیاگری با پوست بادمجان» بخشی از عنوان داستان‌های کتاب ماری کوری در آشپزخانه هستند.

خواندن کتاب ماری کوری در آشپزخانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران داستان‌های کوتاه ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ماری کوری در آشپزخانه

«حوالی فوق لیسانس بود. بعد از ظهرها، نیتریک اسید واکنش‌مان را می‌ریختیم و واکنش‌مان را بار می‌گذاشتیم. بعد زیرش را کم می‌کردیم و سلانه سلانه، با دمپایی و روپوش سفیدی که دیگر هیچ کجایش سفید نبود و بوی آمونیاک می‌داد، چای به دست می‌رفتیم دفتر خانم دکتر. او را پشت میز چوبی بزرگ به ظاهر آشفته‌اش، که نماد کاملی از نظم در بی‌نظمی بود، می‌یافتیم.

*

یک ضرب المثل شیمیایی هست که می فرماید: « اگه بخشی از محلول نباشی، بخشی از رسوبی». وقتی یک حبه قند در چای حل می شود، شیرینی اش را به همه ی نقاط آن می رساند و چای را از آنچه هست بهتر می کند. ملکول های قند از قفس کوچکشان بیرون می آیند و سرخوشانه در تمنای تماشای جهان حرکت می کنند و حل می شوند، هیچ ملکول قندی تا به حال نترسیده که سرنوشتش پس از حل شدن به کجا خواهد انجامید. یا نپرسیده که اصلا چرا باید حل شوم. حل می شود، نوشیده می شود و در رگ و پی و عصب و عضله مان، سلول به سلول مان می چرخد و امیدوار است که یک شب سر از بوسه ای شیرین دربیاورد. ملکول هایی که از حل شدن، از رفتن با جریان ناگزیر هستی، می هراسند اما به کجا خواهند رفت؟»

نظرات کاربران

کاربر 5472885
۱۴۰۳/۰۲/۲۲

این کتاب فوق العادس.توصیه میکنم حتما بخوانید.داستانهای کوتاه.جذاب و واقعی و تجربه های یک شیمیست نویسنده که طنز و جدی رو توامان به شما ارائه میکنه.کل کتاب رو میتونید یکی دو روزه تموم کنید حتی در کنار کارهای روزانتون.من که

- بیشتر
کاربر 8622541
۱۴۰۳/۰۲/۲۲

این کتاب با تم طنز به رویدادهای احتماعی و دانشجویی نگاه میکنه و نگاهش هم فلسفه‌ شیرینی داره. خواندنش برای معلمین و دانشجویان میتونه لذت بخش باشه. من دوست داشتم.

هادی شیخ نجدی
۱۴۰۳/۰۲/۲۲

حتما خوندش رو توصیه می کنم

کاربر 4291951
۱۴۰۳/۰۲/۲۲

خیلی کتاب جالبی بودحتمابخوانید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۹۳۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان