دانلود و خرید کتاب دره نظارتی یاشا لوین ترجمه مریم قهرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دره نظارتی اثر یاشا لوین

کتاب دره نظارتی

نویسنده:یاشا لوین
انتشارات:انتشارات سروش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دره نظارتی

کتاب دره نظارتی نوشتۀ یاشا لوین با ترجمۀ مریم قهرمانی در انتشارات سروش به چاپ رسیده است. این کتاب دربارۀ تاریخچۀ نظامی محرمانۀ اینترنتی و فناوری مدرن کامپیوتر است.

درباره کتاب دره نظارتی

این کتاب حاصل دغدغه و پرسش شخصی نویسنده طی سال‌های متمادی است. پرسشی که پس از آشنایی با اینترنت با آن مواجه بود: وب‌سایت‌هایی مانند گوگل و یاهو از چه محلی کسب درآمد می‌کنند و چگونه خدمات خود را این‌گونه عالی و بی‌نقص ارائه می‌دهند؟ بعد از آنکه دوران شبکه‌های اجتماعی با جذابیت‌های فراوان و با شکست محدودیت‌ها فرارسید، بی‌زمانی و بی‌مکانی این فضا فوق‌العاده بود. پیام‌های متنی، تصویری و صوتی هرگونه محدودیت را از بین برده بود. این نرم‌افزارها منتظر حل‌وفصل پرسش‌ها و موضوعات ذهنی مخاطبانشان نمی‌ماندند و روزبه‌روز بر امکانات خود می‌افزودند. به‌موازات آن، پرسش‌ها بیشتر شدند. خوانندۀ کتاب دره نظارتی می‌تواند تا حدودی از اهداف و نحوۀ بروز انقلاب‌های رنگین، جنگ‌های داخلی در کشورها، جنگ‌های هیبریدی و شناختی آگاهی یابد.

کتاب دره نظارتی در دو بخش کلی تدوین شده و عنوان بخش‌ها و فصول‌ آن عبارت‌اند از:

بخش اول: تاریخ گمشده

فصل اول: نوع جدیدی از جنگ

فصل دوم: فرماندهی، کنترل و ضدشورش

فصل سوم: جاسوسی از آمریکایی‌ها

بخش دوم: وعده‌های دروغین

فصل چهارم: آرمان‌شهر و خصوصی‌سازی

فصل پنجم: شرکت نظارت

فصل ششم: مسابقه تسلیحاتی ادوارد اسنودن

فصل هفتم: حریم خصوصی اینترنت، تأمین‌شده توسط جاسوسان

بخش آخر: ماوتهاوزن، اتریش

خواندن کتاب دره نظارتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های فناوری، امنیتی و نظامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دره نظارتی

«یک افسر اطلاعاتی ارتش به نام ویلیام گودل در ۸ ژوئن ۱۹۶۱ از واشینگتن وارد سایگون شد. یک روز گرم تابستان بود هواپیمای او در پایتخت ویتنام جنوبی فرود آمد. گودل پرواززده و خیس عرق از چندین ساختمان کوتاه سربازخانه مانند در نزدیکی رودخانه سایگون بازدید کرد. او یکنواخت راه نمی‌رفت و لنگی ایجاد شده در دوران جنگ با نیروهای ژاپنی در جنوب اقیانوس آرام مانع حرکت روان او می‌شد. در ظاهر نکته خاصی درباره این سفر و بازدیدها وجود نداشت. شواهد کمی وجود داشت که نشان دهد این تشکیلات غیرطبقه‌بندی شده با دیوارهای سفید خسته‌کننده و سقف‌های شیب‌دار در مرکز پروژه اجایل، یکی از برنامه‌های ضدشورش فوق محرمانه قرار دارد که نقش مهمی را در تاریخ جنگ ویتنام و ظهور فناوری مدرن کامپیوتر ایفا می‌کند.

گودل برای بیش از یک دهه از پایگاه خود در پنتاگون برای راه‌اندازی طرحی مانند اجایل تلاش می‌کرد. حالا، این پروژه از حمایت شخصی رئیس‌جمهور جان‌اف‌کندی برخوردار بود. اولین نتایج در ۱۰ آگوست ۱۹۶۱ وقتی مشخص شد که یک هلی‌کوپتر سیکورسکی اچ-۳۴ شکل یک گوپی غول‌پیکر به‌آرامی بر فراز سایگون برخاست و به سمت جنگل‌های غیرقابل‌نفوذ کون‌توم هم‌مرز بالائوس و کامبوج پرواز کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۳۰ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۳۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان