دانلود و خرید کتاب سیستم ایمنی چگونه کار می کند؟ لورن سامپایرک ترجمه سیدمحمود مسیحا هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیستم ایمنی چگونه کار می کند؟ اثر لورن سامپایرک

کتاب سیستم ایمنی چگونه کار می کند؟

معرفی کتاب سیستم ایمنی چگونه کار می کند؟

کتاب سیستم ایمنی چگونه کار می کند؟ (ویرایش ششم ۲۰۲۰) نوشتهٔ لورن سامپایرک و ترجمهٔ سیدمحمود مسیحا هاشمی و زهره تاج آبادی و فاطمه خانی چمنی است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سیستم ایمنی چگونه کار می کند؟

کتاب سیستم ایمنی چگونه کار می کند؟ متن ترجمه‌شدهٔ ویراست ششم کتاب سیستم ایمنی چگونه کار می­ کند به قلم نویسنده و استاد آمریکایی، لورن سامپایرک است. لورن سامپایرک در این کتاب با ارائهٔ یک دید کلی، کامل و جامع، سعی در معرفی و شناساندن سیستم ایمنی به مخاطبان دارد. او سعی کرده است ضمن پرهیز از پرداختن به جزئیات غیرضروری و دوری از استفاده از مفاهیم دشوار، پیچیده و غیرملموس، با زبان و بیانی رسا، شیوا، گویا و ساده سیستم ایمنی، ساختار، عملکرد و اجزای آن را به رشتهٔ تحریر درآورده و به تصویر بکشد. در فصل ابتدایی این کتاب، نویسنده نخست در تلاش است تا یک نمای کلی از سیستم ایمنی و متعلقات آن را به خواننده ارائه دهد و سپس در فصول بعدی کتاب، با ذکر توضیحات و جزئیات بیشتر، به معرفی دقیق­‌تر و کامل­‌تر اجزای اصلی این سیستم پیچیده و پرشگفتی می‌­پردازد. به عبارت دیگر، اگر سیستم ایمنی و اجزا و عناصر تشکیل­‌دهنده­ٔ آن را به مثابهٔ یک پازل در نظر بگیریم، لورن سامپایرک در نخستین فصل این کتاب سعی دارد تا یک شمای کلی از این پازل پرقطعه و پرپیچیدگی را به شما نشان دهد و سپس در هر فصل می‌­کوشد یکی از هزاران قطعهٔ این پازل را به میان آورد، معرفی نماید و بشناساند تا به تدریج با گذر از فصل های این کتاب، این قطعات پازل به زیبایی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، با هم ارتباط برقرار نمایند، به یکدیگر متصل و جفت شوند و درنهایت به تصویر اصلی و زیبای سیستم ایمنی منتهی ­شوند. 

لورن سامپایرک، در سال ۱۹۴۱ در فلوریدا، آمریکا متولد شد. وی پس از اخذ مدرک لیسانس در رشتهٔ فیزیک در سال ۱۹۶۳ و مدرک دکترای حرفه‌ای در رشتهٔ فیزیک ذرات بنیادی در سال ۱۹۶۹، به مدت دو سال مشغول به گذراندن دوره­ٔ پسادکترا در گرایش فیزیک ذرات شد. سپس، تحصیلات پسادکترای خود را به مدت دو سال دیگر در موسسهٔ میکروبیولوژی کپنهاگ ادامه داد و در سال ۱۹۷۳ نیز در دپارتمان آسیب‌شناسی دانشگاه پزشکی هاروارد به عنوان فلوشیپ پسادکترا به مطالعه و تحقیق بر روی ویروس‌های توموری پرداخت. در نهایت، نامبرده در سال ۱۹۷۶ موفق به اخذ درجه­ استاد محقق در دپارتمان بیولوژی مولکولی، سلولی و تکوینی دانشگاه کلورادو گردید. وی پس از بازنشستگی در سال ۱۹۹۸، به نگارش کتاب‌های علمی همت گماشت که کتاب حاضر، یکی از چندین آثار علمی ارزشمند لورن سامپایرک است.

 زیبایی‌ها، شگفتی­‌ها و اعجاب سیستم ایمنی در کنار سادگی، گیرایی و شیوایی متن این کتاب، تیم مترجمان را بر آن داشت که دست به ترجمهٔ سیستم ایمنی چگونه کار می­‌کند ببرند تا این محتوای علمی و آموزشی ارزشمند، در اختیار فارسی‌زبانانی که علاقه‌مند به کشف و شناخت هر چه بیشتر دنیای پر راز و رمز سیستم ایمنی هستند، قرار بگیرد. اگرچه که دنیای سیستم ایمنی با تمام اجزای ریز و درشت آن آنقدر گسترده، ژرف و عمیق است که علی‌­رغم سیل عظیم مطالعات، تحقیقات و پژوهش‌های انجام­‌شده طی تمام سالیان و خصوصا دهه‌های اخیر، همچنان هر روزه دریچه‌های جدیدی به روی ناشناخته‌های آن باز می‌­شود، اما کتاب حاضر می‌تواند حداقل نقش کوچکی را در شناساندن و نمایاندن قطره‌­ای از دریای این سیستم شگفتی‌­آور ایفا نماید. 

خواندن کتاب سیستم ایمنی چگونه کار می کند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ کتاب حاضر، به تمام دانش‌­آموزان، دانشجویان، محققان و اساتیدی که در تکاپوی شناخت سیستم ایمنی، این مظهر زیبا و حیرت­‌انگیز خلقت خداوند، هستند توصیه می­‌شود.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۳۰ صفحه

حجم

۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۳۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان