دانلود و خرید کتاب بتن را بهتر بشناسیم الناز قنبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بتن را بهتر بشناسیم اثر الناز قنبری

کتاب بتن را بهتر بشناسیم

نویسنده:الناز قنبری
انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بتن را بهتر بشناسیم

کتاب بتن را بهتر بشناسیم نوشتهٔ الناز قنبری است. نشر عطران این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب بتن را بهتر بشناسیم

کتاب بتن را بهتر بشناسیم، ابتدا درمورد تاریخچهٔ بتن توضیح داده است. اولین گزارش‌های تاریخی درمورد کاربرد بتون سبک و مصالح سبک‌وزن به روم باستان برمی‌گردد. رومیان در احداث معبد پانتئون و ورزشگاه کلوزیوم از پومیس که نوعی مصالح سبک است، استفاده کرده‌اند. کاربرد بتون سبک‌دانه پس از تولید سبک‌دانه‌های مصنوعی و فرآوری‌شده در اوایل قرن بیستم وارد مرحلهٔ جدیدی شد. در سال ۱۹۱۸ میلادی بود که «هاید، جی، اس» با استفاده از کورهٔ دوار اقدام به منبسط‌کردن رس و شیل کرد؛ بدین‌وسیله سبک‌دانه‌ای مصنوعی تولید کرد که از آن در ساخت بتون استفاده شد. تولید تجاری روباره‌های منبسط‌شده نیز از سال ۱۹۲۸ میلادی آغاز شد. کتاب حاضر به بتن پرداخته است.

خواندن کتاب بتن را بهتر بشناسیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد بتن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بتن را بهتر بشناسیم

«بتن و فولاد دو نوع مصالحی هستند که امروزه بیشتر از سایر مصالح در ساختمان انواع بناها از قبیل ساختمان پلها، ساختمان سدها، ساختمان متروها، ساختمان فرودگاه ها و ساختمان بناهای مسکونی و اداری و غیره به کار برده می‌شوند. و شاید به جرأت می‌توان گفت که بدون این دو پیشرفت جوامع بشری به شکل کنونی میسر نبود. با توجه به اهدافی که از ساخت یک بنا دنبال می‌شود، بتن و فولاد به تنهایی و یا به صورت مکمل کار برد پیدا می‌کنند. فولاد به لحاظ اینکه در شرایط به دقت کنترل شده‌ای تولید می‌شود و مشخصات و خواص آن از قبیل تعیین و با آزمایشات متعددی کنترل می‌شود، دارای کاربری آسانتر از بتن است. اما بتن در یک شرایط کاملا متفاوتی با توجه به پارامتر‌های مختلف از قبیل نوع سیمان، نوع مصالح و شرایط آب و هوایی تولید و استفاده می‌شود و عدم اطلاع کافی از خواص مواد تشکیل دهنده بتن و نحوه تولید و کاربرد آن می‌تواند ضایعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن اخیر، علم شناخت انواع بتن و خواص آنها نیز توسعه قابل ملاحظه‌ای داشته است، به نحوی که امروزه انواع مختلف بتن با مصالح مختلف تولید و استفاده می‌شود و هر یک خواص و کاربری مخصوص به خود را داراست. رابطه بین اجزاء تشکیل دهنده بتن، در خواص فیزیکی و شیمیایی و همچنین نسبت اختلاط آنها با هم است. چه اگر مصالح یا آب و سیمانی با خواصی مناسب بتن با هم مخلوط گردند و در شرایط و محیطی مناسب به عمل آیند، یقینا بتن خوبی حاصل می‌شودو اصولا بتن خوب، بتنی است که دارای مقاومت فشاری دلخواه و رضایت بخشی باشد. رسیدن به یک مقاومت فشاری دلخواه و رضایت بخش بدین معناست که سایر خواص بتن مانند مقاومت کششی، وزن مخصوص، مقاومت دربرابر سایش، نفوذ ناپذیری، دوام، مقاومت دربرابر سولفاتها و ... نیز همسو با مقاومت فشاری، بهبود یافته و متناسب می‌شوند.

اگر چه شناخت مصالح مورد مصرف در ساخت بتن و همچنین خواص مختلف بتن کار آسانی نیست اما در این نوشتار سعی می‌شود به خواص عمومی مصالح و همچنین کاربردهای بتن پرداخته شود.

اینک بتن با گذشت بیش از ۱۷۰ سال از پیدایش سیمان پرتلند به صورت کنونی توسط یک بنّای لیدزی، دستخوش تحولات و پیشرفتهای شگرفی شده است. در دسترس بودن مصالح آن، دوام نسبتاً زیاد و نیاز به ساخت و سازهای فراوان سازه‌های بتنی چون ساختمان‌ها، پل‌ها، تونل‌ها، سدها، اسکله‌ها، راه‌ها و سایر سازه‌های خاص دیگر، این ماده را بسیار پر مصرف نموده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان