دانلود و خرید کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن اندی وست ترجمه صالح آروندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن اثر اندی وست

کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن

نویسنده:اندی وست
امتیاز:
۳.۶از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن

کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن نوشتهٔ اندی وست و ترجمهٔ صالح آروندی است. انتشارات نسل نواندیش این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن

کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن در ۷ فصل از کودکی «لیونل مسی» آغاز کرده، درمورد بهای موفقیت‌های او سخن گفته، درمورد درس‌گرفتن او از شکست حرف زده، دربارهٔ نوع‌دوستی متقابل، حریف و زندگی بهتر نیز توضیحاتی ارائه کرده است. می‌دانیم که «لیونل مسی» به باور بسیاری از کارشناسان فوتبال بهترین بازیکن تاریخ فوتبال دنیا است؛ یکی از افرادی که شاید دستاوردهایش را بیش از هر کس دیگری به توانایی ذاتی و غریزی‌اش نسبت می‌دهند، اما مطالعهٔ رفتار او به ما می‌آموزد که برای رسیدن به موفقیت‌هایی این‌چنین، استعداد به‌هیچ‌عنوان کافی نیست؛ چنان‌که بسیاری از بازیکنان جوان با استعدادی سرشار بوده‌اند که اتفاقاً به همین دلیل مغرور یا راضی شده‌اند و نتوانسته‌اند چنین ثبات و کیفیتی را در سال‌های متمادی حفظ کنند.

تاکنون کتاب‌های بسیاری از زندگی‌نامهٔ بازیکنان مطرح نوشته و ترجمه شده است، اما به‌گفتهٔ مترجمْ کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن نوشتهٔ اندی وست با نگاهی ظریف‌تر به رفتار و تصمیم‌های لیونل مسی در داخل و خارج از مستطیل سبز پرداخته و برای ما حاوی نکاتی ویژه است که می‌تواند در زندگی‌مان بسیار الهام‌بخش باشد.

خواندن کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران زندگی‌نامه‌ها و البته به علاقه‌مندان به «لیونل مسی» پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب لیونل مسی و هنر زندگی کردن

«در این کتاب ما به عواملی که موجب شده‌اند مسی بی‌تردید به بهترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شود، اشاره می‌کنیم. از آرزوهایش تا قبول مسئولیت‌های طاقت‌فرسا، قابلیت قربانی کردن آرزوهای خودخواهانه به‌منظور همکاری با تیم. درس‌های الهام‌بخش زیادی وجود دارد که باید از داستان پسر کوچکی آموخته شود که در شهری ناشناخته در آرژانتین پرورش یافت تا به قلهٔ یکی از رقابتی‌ترین حوزه‌های بشر مدرن دست یابد.

برای هر چیزی که باید انجام شود و ادامه یابد، مسی یک الهام‌بخش است. اینکه یک ورزشکار می‌تواند الگو باشد چیز تازه‌ای نیست، اما اغلب تمایل داریم که به شیوهٔ کار آن‌ها در زمین بازی توجه کنیم. ما در این کتاب به‌جای آنکه بر کارهای باورنکردنی مسی در زمین فوتبال تمرکز کنیم، به این بحث خواهیم پرداخت که شاهکارهایی که او با پاهایش انجام داده چگونه می‌توانند به زندگی طبیعی مربوط باشند.

علاوه‌بر این موفقیت‌های خیره‌کننده، باید به آن روی سکه نیز توجه کنیم و از شکست‌های مسی نیز درس‌هایی بگیریم. مثلاً وقتی جام جهانی و لیگ قهرمانان را از دست داد، از اندوه زیادی رنج می‌برد.

شاید هیچ‌وقت ضعفی بیشتر از چیزی که در جام جهانی روسیه از او دیده شد، در مسی مشاهده نشده بود. او با یک عالم امید و آرزو به این جام آمده بود، درحالی‌که با بارسلونا دبل کرده بود (لیگ و جام حذفی را به دست آورده بودند، اما در یک‌چهارم نهایی چمپیونز لیگ به‌شکل فاجعه‌باری از رم باختند و حذف شدند) و در پی آن بود که به تک‌رهبر آرژانتین پس از سال ۱۹۸۶ برای فتح جام تبدیل شود.

او برای این خواسته‌اش باید از اسطورهٔ پیش از خودش که شمارهٔ ۱۰ آرژانتین را می‌پوشید، یعنی دیه‌گو مارادونا، تقلید می‌کرد. بیشتر مردم خوشحال بودند و از این واقعیت که نقش مسی در تیم ملی کمی ضعیف شده است و آرژانتین صعودی سخت به جام جهانی (با سه مربی مختلف) داشته است، چشم‌پوشی کردند.»

نظرات کاربران

Radin Asghari
۱۴۰۲/۰۵/۰۲

بسیار کتاب خوبی بود مرسی از طاقچه که از بزرگترین و بهترین بازیکن تاریخ کتابشو گذاشت سپاسگزارم

کاربر 7599471
۱۴۰۲/۰۹/۰۵

کتاب عالی است

کاربر ali10messi
۱۴۰۱/۱۱/۰۵

عالی بود خیلی قشنگ

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

حجم

۵۳۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

قیمت:
۸۹,۹۰۰
تومان