دانلود و خرید کتاب مقررات تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا محمدعلی امیرفخریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقررات تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا اثر محمدعلی امیرفخریان

کتاب مقررات تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا

معرفی کتاب مقررات تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا

کتاب مقررات تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا نوشتۀ محمدعلی امیر فخریان و ایمان اسماعیل‌زاده است. این کتاب را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

درباره کتاب مقررات تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا

در کتاب مقررات تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا سعی شده تا خواننده با تاریخچه، اعضا، موقعیت جغرافیایی و اهداف تشکیل اتحادیۀ اقتصادی اوراسیا آشنا گردد. لزوم موفقیت در امور اقتصادی و تجاری شناخت هرچه بیشتر طرفین تعاملات اقتصادی از یکدیگر است که در فصول مختلف کتاب قوانین کلی اتحادیۀ اقتصادی اوراسیا و همچنین قوانین اقتصادی هر کشور عضو آن به‌صورت مجزا برای مطالعه علاقه‌مندان گنجانده شده.

این کتاب بر اساس تجربیات نگارندگان آن به دلیل حضور و فعالیت اقتصادی در کشورهای حوزۀ اوراسیا و نیز تجربۀ مدیریتی در ادارۀ بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین آمار و اطلاعات موجود جمع‌آوری‌شده است.

خواندن کتاب مقررات تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به علوم سیاسی و روابط بین‌الملل می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب مقررات تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا

«ازآنجاکه دو قارۀ آسیا و اروپا مرز طبیعی ویژه‌ای ندارند و مرزبندی کنونی میان این دو قاره بیشتر تاریخی و فرهنگی است؛ لذا از دیدگاه جغرافیایی و همچنین از منظر سیاسی، سرزمین‌های واقع در قارۀ آسیا و اروپا را اوراسیا می‌نامند. به‌این‌ترتیب مرزهای اوراسیا را می‌توان اقیانوس آرام در شرق اقیانوس اطلس در غرب، اقیانوس منجمد شمالی در شمال و آفریقا مدیترانه و اقیانوس هند در جنوب قلمداد نمود. منطقۀ اوراسیا در ۳۲۵ تا ۳۷۵ میلیون سال پیش تشکیل شده است و از یکی‌شدن سیبری با بلوک قزاقستان و بالتیکا که قبلاً به لورنتیا متصل بود و حالا به آمریکای شمالی وصل است، به‌دست‌آمده است. تقریباً تمام اوراسیا بر روی صفحل اوراسیا قرار گرفته است که یکی از چندین صفحۀ بزرگی است که سیارۀ ما را پوشانده‌اند وقتی به نقشۀ صفحات زمین نگاه می‌کنیم؛ به‌وضوح می‌بینیم که مرز زمین‌شناسی‌ای بین اروپا و آسیا وجود ندارد. به عبارتی آسیا و اروپا به‌صورت اوراسیا با هم ترکیب شده‌اند. در این میان بخشی از شرق روسیه هم بر روی صفحۀ آمریکای شمالی قرار دارد، هند بر روی صفحۀ هند قرار دارد و شبه‌جزیرۀ عربستان بر روی صفحۀ عربی قرار گرفته. کوه‌های اورال مدت‌های مدید خط تقسیم غیررسمی بین اروپا و آسیا بوده‌اند. این زنجیرۀ ۱۵۰۰ مایلی ۲۴۱۴ کیلومتری یک مانع سخت جغرافیایی است. بلندترین قله کوه‌های اورال ۱، ۸۹۵ متر است که بسیار کوتاه‌تر از قله‌های آلپ در اروپا یا کوه‌های قفقاز در جنوب روسیه است.

اورال برای نسل‌های متوالی به‌عنوان نشانگر بین اروپا و آسیا محسوب می‌شده است؛ اما واقعیت این است که این یک تقسیم‌بندی طبیعی بر حسب توده‌های خشکی نیست علاوه بر این کوه‌های اورال خیلی به سمت جنوب کشیده نشده‌اند و در دریای خزر خیلی کوتاه می‌شوند. در نتیجه این که منطقۀ قفقاز جزء قارۀ اروپا است یا آسیا موضوعی مبهم است؛ به‌عنوان‌مثال بالاخره معلوم نیست که گرجستان، ارمنستان و آذربایجان در آسیا هستند یا اروپا؛ بنابراین کوه‌های اورال یک خط تقسیم مناسب بین اروپا و آسیا نیستند. در اصل آنچه که تاریخ انجام داده انتخاب یک‌رشته کوه کوچک به‌عنوان خط تقسیم بین دو منطقه بزرگ جهان یعنی اروپا و آسیا در قارۀ اوراسیا است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۹۶,۲۰۰
تومان