دانلود و خرید کتاب مهارت های پایه در خانواده درمانی جو الن پاترسون ترجمه علی نیلوفری

معرفی کتاب مهارت های پایه در خانواده درمانی

کتاب مهارت های پایه در خانواده درمانی نوشتهٔ جو الن پاترسون، لی ویلیامز، تاد ام ادواردز، لاری شامو و کلودیا گراف گراندز است و با ترجمهٔ علی نیلوفری در انتشارات ارجمند منتشر شده است.

درباره کتاب مهارت های پایه در خانواده درمانی

 دکتر سوزان اچ. مک‌دانیل استاد ممتاز و مدیر مؤسسه خانواده دانشگاه مرکز پزشکی روچستر دربارهٔ این کتاب می‌گوید این اثر کتاب مقدّس هر خانواده‌درمانگر تازه‌کار است. ویراست دوم مبنای دانش خانواده‌درمانی را روزآمده کرده و مهارت‌های پایۀ ضروری برای موفقیت بالینی را عرضه می‌کند. این کتاب فهم نظریه‌های پیچیده را آسان و اجرای تکنیک‌های مناسب را تسهیل می‌نماید. او این کتاب بی‌نظیر را به همه توصیه می‌کند.

دکتر وین اچ. دنتون مدیر مرکز مطالعات خانواده دانشگاه مرکز پزشکی جنوب غرب تگزاس، دالاس دربارهٔ این کتاب می‌گوید ویراست دومِ کتاب مهارت‌های پایه در خانواده‌درمانی، سرشار از اطلاعاتی است که خانواده‌درمانگران تازه‌کار در آستانۀ شروع عملی ملاقات با مراجعان به آن‌ها نیاز دارند. کتاب مهارت های پایه در خانواده درمانی یک «راهنمای» بی‌نظیر مسائل بالینی برای خانواده‌درمانگران تازه‌کار و به‌ویژه آن‌هایی است که در یک بافت مشارکت چندرشته‌ای فعالیت می‌کنند. او این کتاب را به دانشجویان توصیه می‌کند.

این اثر با پیشگفتاری از «داگلاس اچ. اسپرنکل» و ترجمهٔ «علی نیلوفری» و ویراستاری «کژال الله‌مرادی» منتشر شده است. این کتاب چاپ هفتم این اثر ارزشمند است.

خواندن کتاب مهارت های پایه در خانواده درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مهارت های پایه در خانواده درمانی

«تام برگهٔ پذیرشِ نخستین مراجع خود را در محل کار جدیدش دریافت کرد. او که هم هیجان‌زده و هم مضطرب است اطلاعات را مرور می‌کند. مراجع در قسمتِ «دلیل اصلی شما برای مراجعه به درمان»، نوشته است «نیازمند راه‌هایی برای کنار آمدن با اقدام همسرم به مشروب‌نوشی و کتک‌زدن بچّه‌ها هستم». وقتی که تام با خود فکر کرد باید از کجا شروع کند، بیش از پیش نگران شد. آیا او می‌بایست صرفاً به ماجرای آن زن، از زبان وی گوش دهد یا این‌که لازم بود رویکرد مستقیم‌تری اتخاذ کرده و بلافاصله یک ارزیابی مربوط به مشکل سوءمصرف ماده را به عمل آورد؟ یک موضوع دیگر هم، احتمال کودک‌آزاری است. شاید این مسألهٔ بسیار مهم، بر هر موضوع دیگری مقدّم باشد.

سالی، در حالی‌که برنامهٔ فشرده امروز را مرور می‌کند، در این فکر است که آیا از عهدهٔ آن برخواهد آمد. پس از آن که دیروز از ابتلای پدرش به سرطان و مرگ احتمالی او در سال جاری اطلاع پیدا کرد، تمام شب را به غلت‌خوردن در رختخواب و بی‌خوابی گذراند. هر چند خسته و مستأصل بود اما می‌خواست کارش را با مراجعان به خوبی انجام دهد. او به خانواده‌ای فکر کرد که نخستین مراجعان او در آن روز بودند. خانواده جونز پسر بچّه‌ای ۸ ساله با مشکلات متعدد داشتند که سرطان خون و اختلال نقص توجه/بیش‌فعالی فقط دو مورد از آن‌ها بودند. این مراجع از سوی پزشک خانواده «برای ایجاد مهارت‌های سازگاری» ارجاع شده بود. سالی، برای لحظه‌ای گذرا در این فکر فرو رفت که آیا رنجی که به واسطهٔ آگاهی یافتن از بیماری پدرش حس می‌کند، بر کار درمانِ امروز او اثر خواهد گذشت؟ اما او وقت زیادی برای فکر کردن به این موضوع نداشت چون نخستین جلسهٔ او تا ۵ دقیقه دیگر شروع می‌شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۷۲,۵۰۰
تومان