دانلود و خرید کتاب یادداشت های فارنهایت ۴۵۱ فرانسوآ تروفو ترجمه پرویز دوایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادداشت های فارنهایت ۴۵۱ اثر فرانسوآ تروفو

کتاب یادداشت های فارنهایت ۴۵۱

انتشارات:نشر گیلگمش
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب یادداشت های فارنهایت ۴۵۱

کتاب یادداشت های فارنهایت ۴۵۱ مجموعه یادداشت‌های فرانسوا تروفو در زمان ساخت فیلم فارنهایت ۴۵۱ است و با ترجمهٔ پرویز دوایی در نشر چشمه منتشر شده است.

درباره کتاب یادداشت های فارنهایت ۴۵۱

کتاب یادداشت های فارنهایت ۴۵۱، مجموعه نوشته‌های فرانسوآ تروفو فیلمساز مشهور فرانسوی در زمان ساخت فیلم فارنهایت ۴۵۱ نوشته است. متن این یادداشت‌ها روان، صمیمی و جذاب است.

فارنهایت ۴۵۱ یا ۴۵۱ درجهٔ فارنهایت نام کتابی از ری بردبری نویسندهٔ آمریکایی است که در سال ۱۹۵۳ میلادی منتشر شده است. فرانسوا تروفو در سال ۱۹۶۶ فیلمی اقتباسی از این کتاب ساخت. نام کتاب به این دلیل انتخاب شده است که ۴۵۱ درجهٔ فارنهایت، دمایی است که کاغذ در آن شروع به سوختن می‌کند و این کتاب به جهانی می‌پردازد که در آن کتاب‌سوزی رواج دارد. گای مونتاگ شخصیت اصلی داستان آتش‌افروزی است که از کار خود لذت می‌برد. کار این گروه سوزاندن کتاب‌های ممنوع است و زمان داستان در جهانی است که تمام کتاب‌های جهان ممنوع هستند. اما یکبار وقتی او با دختری به نام کلاریس ملاقات می‌کند می‌فهمد همه چیز زندگی‌اش مصنوعی است.

تروفو مطالب این کتاب را در زمان ساخت فیلم فارنهایت ۴۵۱ نوشته است و تصویری از زندگی و روحیات این کارگردان مشهور از زبان خودش ارائه می‌کند.

خواندن کتاب یادداشت های فارنهایت ۴۵۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فرانسوا تروفو پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فرانسوآ تروفو

فرانسوا رولاند تروفو متولد ۶ فوریه ۱۹۳۲ فیلمساز، نظریه‌پرداز و منتقد سینمایی مشهور فرانسه است. تروفو پیش از فیلمساز شدن منتقد نشریه کایه دو سینما بود و یکی از مشهورترین نوشته‌های او نظریه مؤلف است که همراه اندرو ساریس منتشر کرد به یک مانیفست برای فیلمسازان موج نو تبدیل شد. تروفو در فیلم‌هایش داستانی جذاب و زیبا روایت می‌کند و از ابتدا اعتماد و باور مخاطب را جلب می‌کند. او در فیلم‌هایش از پیچیدگی دوری می‌کند و همین موضوع آثارش را محبوب کرده است. آثار او ترکیبی از شادی و غم و تردید و عشق است و خودش و تجربیاتش را می‌توان در فیلم‌هایش دید. او سعی می‌کرد در سینما از سیاست فاصله بگیرد و همین رویکرد او را مقابل دوست دوران قدیمش ژان لوک گدار قرار داد. آن‌ها که مدت‌ها با هم دوست بودند به دلیل مشکلاتی تا پایان عمر دشمنی‌ای عمیق داشتند. او معتقد بود سینما قبل از هر چیز سرگرمی است، یعنی تعریف یک داستان جمع‌وجور و معرفی آدم‌هایی که کارها و احساساتی را تجربه می‌کنند. سینما برای او به جریان «هنر برای هنر» ربطی نداشت، بلکه نمایش جنبه‌هایی از زندگی بود که ابعاد گوناگونی به خود می‌گرفت. سینمای دلخواه او به برداشت هیچکاک نزدیک بود یعنی سرگرمی همراه با طنز و فروتنی. او در  ۲۱ اکتبر ۱۹۸۴ از دنیا رفت. 

آثار فرانسوا تروفو

چهارصد ضربه (۱۹۵۹)

به پیانیست شلیک کن (۱۹۶۰)

ژول و ژیم (۱۹۶۲)

پوست لطیف (۱۹۶۴)

فارنهایت ۴۵۱ (۱۹۶۶)

بوسه‌های دزدکی (۱۹۶۸)

عروس سیاه‌پوش (۱۹۶۸)

پری دریایی می‌سی‌سی‌پی (۱۹۶۹)

کودک وحشی(۱۹۷۰)

کانون زناشویی (۱۹۷۰)

دو دختر انگلیسی و مرد اروپایی(۱۹۷۱)

دختری زیبا مثل من (۱۹۷۲)

روز به‌جای شب (۱۹۷۳)

داستان آدل ه (۱۹۷۵)

تغییر کوچک (۱۹۷۶)

مردی که زن‌ها را دوست داشت (۱۹۷۷)

اتاق سبز (۱۹۷۸)

آخرین مترو (۱۹۸۰)

عشق در گریز (۱۹۷۹)

فیلمنامه دزد کوچک با همکاری کلود دو ژیوره

زنی در همسایگی (۱۹۸۱)

بالاخره یکشنبه (۱۹۸۳)

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۷۰۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان