دانلود و خرید کتاب غرب و اسلام برخورد تمدن ها یوسف هیندی ترجمه مهداد مهدیزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غرب و اسلام برخورد تمدن ها اثر یوسف هیندی

کتاب غرب و اسلام برخورد تمدن ها

معرفی کتاب غرب و اسلام برخورد تمدن ها

کتاب غرب و اسلام برخورد تمدن ها به تاریخ صهیونیسم از پیدایش تاکنون می‌پردازد. این کتاب نوشتهٔ یوسف هیندی است و با ترجمهٔ مهداد مهدیزاده در موسسه آموزشی تالیفی ارشدان چاپ شده است. انتقاد از صهیونیسم نباید توهین به دین مقدس یهود قلمداد گردد. یوسف هندی، سعی کرده نشان دهد که چگونه صهیونیست‌ها از دین یهود و اسلام سوء استفاده می‌کنند و آن را تغییر می‌دهند تا بتوانند افکار خود را ابتدا در جامعه‌های یهودیت و سپس در مسیحیت پیاده سازند. یوسف هندی نشان می‌دهد که وضعیت دنیای کنونی به چه شکل منابع و ریشه خود را در بین افکار پایه گذار و نهضت های بزرگ تاریخ پیدا می‌کند. افکاری که اقلیت‌های فعال را به‌وجود می‌آورد که در نتیجه اقدام آن‌ها، تاریخ یا ساخته می شود یا ازبین می‌رود. کتاب‌های زیادی در سال‌های گذشته درباره غرب و اسلام توسط نویسندگانی نوشته شده، اما کتاب یوسف هندی به نقل از متفکر معروف فرانسوی ژان میشل ور نوشته استثنایی است که توانسته برای نخستین بار تمام قشرها و لایه‌های تاریخ را مطالعه و آن‌ها را مانند موزائیک و قطعات پازل کنارهم قرار دهد تا بتواند با دیدگاهی متفاوت تاریخ را به خوانندگان کتاب نشان دهد.

درباره کتاب غرب و اسلام برخورد تمدن ها

تمایز ایدئولوژی صهیونیسم از دین یهود کارآسانی نیست، خصوصا در جوامع غربی که متاسفانه هر دو در یک تراز قرار دارند. زیرا صهیونیسم در ابتدا برای نجات قوم یهود از آوارگی به‌وجود آمد ،حتی اگر بازگشت یهودیان به سرزمین موعود در کتاب‌های مقدس تورات و تلمود به‌وضوح ممنوع اعلام شده بود.

چاپ اول این کتاب به سال ۵۱۰۲ میلادی بر می‌گردد و به زبان فرانسوی نوشته شده است. یوسف هندی در این کتاب ریشه‌های عرفانی صهیونیسم که تاکنون کمتر از آن گفته شده را شناسایی کرده و دلایل ایجاد صهیونیسم و نتیجه آن یعنی برخورد تمدن‌ها را نشان می دهد. هدف این ایدئولوژی، در مرحلهٔ اول نابودی شرق و غرب و در نهایت سوق بشریت به‌سمت نابودی است.

 بسیاری از تاریخ‌دانان شروع و یا گسترش صهیونیسم را به قرن ۱۷ میلادی و همزمان با پیدایش پروتستانتیسم می‌دانند، اما ریشه ایدئولوژی صهیونیسم بسیار قدیمی‌تر است و به ابتدای قرن ۱۳ میلادی در اروپا بر می‌گردد. ما خواهیم دید که چگونه ایده بازگشت یهودیان به سرزمین موعود‌، علی‌رغم ممنوعیت آن در کتاب‌های مقدس تورات و تلمود شکل گرفت. علاوه بر آن، چگونه این رویای یهودیت مسیحایی (در رابطه با بازگشت مسیح به‌عنوان منجی) از – آخر قرن ۱۹ میلادی در قالب یک ایدئولوژی بظاهر الحاد اما در عمق مذهبی تحقق یافت و شکل گرفت و در سال ۱۹۴۸ باعث به‌وجود آمدن کشور اسرائیل شد.

 امروزه اسرائیل با شبکه‌هایی که به‌ویژه در غرب به‌وجود آورده و بسیار هم قدرتمند و سازمان یافته هستند در کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان و فرانسه و همچنین در روسیه و البته در قلب اتحادیه اروپا به یک کشور بسیار بانفوذ و قدرتمند تبدیل شده است و این نفوذ به‌حدی است که به‌طور مثال در فرانسه هرگونه انتقاد از سیاست اسرائیل از طرف غیریهودیان را تحمل نمی‌کنند و منجر به محکومیت شخص می‌شود. به‌طوری که اخیراً رئیس کنگره جهانی یهودیان، آقای رونالد لودر، شدیداً از سیاست دولت نتانیاهو انتقاد کرده و آن را باعث زیاد شدن یهودی‌ستیزی و به خطر انداختن جان یهودیان در غرب می‌داند. 

کتاب غرب و اسلام برخورد تمدن ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ ادیان پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان