دانلود و خرید کتاب شیمی آلی (II) محمد ادیب‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیمی آلی (II) اثر محمد ادیب‌نژاد

کتاب شیمی آلی (II)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شیمی آلی (II)

کتاب شیمی آلی (II) نوشتۀ محمد ادیب‌نژاد است. انتشارات کنکاش این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب دربارۀ شیمی آلی است و تمرین‌هایی را نیز دربردارد. این اثر، قسمت دوم مطالب مربوط به نخستین جلد، یعنی شيمی آلی (I)، است؛ پس این کتاب از فصل ۹ آغاز می‌شود.

درباره کتاب شیمی آلی (II)

کتاب شیمی آلی (II)، همانند كتاب شيمی آلی (I)، با زبانی ساده، به‌اختصار و دور از حاشيه‌پردازی بيان شده است. در این کتاب، در ارتباط با هر موضوع، برای فهم بهتر، مسئله، مثال يا مثال‌هایی نیز آورده شده است.

كتاب حاضر، با بحث الكل‌ها و اترها آغاز شده و با مطالبی درمورد فنول‌ها ادامه پیدا می‌کند. فصل‌های بعدی، به‌ترتيب، دربرگيرندۀ مطالبی در مورد آلدئيدها، كتون‌ها، اسيدهای كربوكسيليك و آمين‌ها هستند.

هر فصل از این کتاب، شامل معرفی ساده‌ای از گروه عاملی يعنی خانوادۀ تركيب، نامگذاری، خصوصيات فيزيكی، روش‌های تهيه و واكنش‌های شيميایی مربوط به آن موضوع هست.

در انتهای هر فصل نیز، مطالب آن فصل به‌صورت خلاصه آورده شده تا دانشجويان با مطالعۀ آن، در زمانی كوتاه، از محتويات آن فصل آگاه يابند. در ارتباط با مطالب هر فصل هم پرسش‌هایی در پايان هر فصل تدوين شده كه دانشجويان با پاسخ دادن به آنها به یک خودآزمایی دست می‌يابند. اين پرسش‌ها در حدّ مطالب بيان شده در متن درس و مثال‌های مرتبط با آنها است.

محمد ادیب‌نژاد، نویسندۀ این کتاب، عضو هيأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فلاورجان، است.

خواندن کتاب شیمی آلی (II) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویانی که با درس شیمی آلی سروکار دارند و نیز افرادی که به کاربرد علم شیمی در زندگی روزمره توجه و علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شیمی آلی (II)

«واکنش بین یک آلکیل هالید و یون الکو کسید منجر به تشکیل اتر می‌شود. این واکنش به نام سنتز ویلیامسون معروف است و جهت تهیه اترهای متقارن و نامتقارن کاربرد دارد.»

***

«در محیط اسیدی کتون‌ها و آلدئیدها با هالوژن‌ها واکنش داده و منجر به ترکیبی می‌شوند که در آن اتم هالوژن روی کربن آلفای گروه کربنیل قرار گرفته است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان