دانلود و خرید کتاب شرح قصیده شجره نسب ائمه اسماعیلی نزاری مومنی سلیمان بن حیدر ترجمه علی‌‌اكبر ضيايی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرح قصیده شجره نسب ائمه اسماعیلی نزاری مومنی اثر سلیمان بن حیدر

کتاب شرح قصیده شجره نسب ائمه اسماعیلی نزاری مومنی

معرفی کتاب شرح قصیده شجره نسب ائمه اسماعیلی نزاری مومنی

کتاب شرح قصیده شجره نسب ائمه اسماعیلی نزاری مومنی؛ المخطوطات الاسماعیلیه (۴) نوشتهٔ سلیمان بن حیدر و ترجمهٔ علی‌‌اکبر ضیایی است و انتشارات بین المللی امین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب شرح قصیده شجره نسب ائمه اسماعیلی نزاری مومنی

تاریخ اسماعیلی از بدو نشئت آن دچار تحولات زیادی بوده است که همواره به علت ماهیت فلسفی و اعتقادی از طرفی و ماهیت سیاسی از طرف دیگر در پرده‌ای از ابهام باقی‌مانده و منابع شناخت این مذهب علی‌رغم گستردگی طرف‌داران آن در سوریه و هند و پاکستان و افغانستان و تاجیکستان و دیگر نقاط دنیا چندان زیاد نیست و برخی از آن‌ها نیز چنان با رمز و راز نوشته شده‌اند که به‌سختی می‌توان به یک سازمان فکری واحد برای این مذهب دست یافت، همچنان که در نام و نسب بسیاری از امامان این مذهب در میان طرف‌داران آن اختلاف زیادی وجود دارد و این مذهب در هر برهه‌ای از تاریخ نیز دچار تفرقه و تقسیم به شعب مختلف شده است که به سختی می‌توان همهٔ آنها را تابع یک نظام فکری منسجم دانست. قصیده سلسله نسب ائمه اسماعیلی نزاری مؤمنی که متعلق به شیخ سلیمان بن حیدر (۱۱۱۶-۱۲۱۰هـ) است می‌تواند اطلاعات دقیقی از ائمه نزاری مؤمنی در سوریه و ایران و هند و افغانستان از بدو نشئت گرفتن این مذهب تا اوائل قرن سیزدهم هجری به ما ارائه کند. در این کتاب سعی شده است تا مقصود شاعر از نام‌ها و مفاهیمی را که در شعر به کار برده شده است به سبکی روان و قابل درک برای عموم خوانندگان بیان کرده و رمز و رازی را که در آن قصیده نهفته است شرح و بسط دهیم تا این قصیده بتواند به عنوان یکی از منابع شناخت مذهب اسماعیلی نزاری مؤمنی برای علاقه‌مندان به مطالعات فرقه‌شناسی نقش ایفا کند. این کتاب روزنه‌ای کوچک بر اسرار مذهب اسماعیلی می‌گشاید. 

خواندن کتاب شرح قصیده شجره نسب ائمه اسماعیلی نزاری مومنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای پژوهشگران حوزهٔ فرق اسلامی مناسب است.

بخشی از کتاب شرح قصیده شجره نسب ائمه اسماعیلی نزاری مومنی

شیخ سلیمان در سال ۱۱۱۶ هجری در شهر قدموس سوریه زاده شد. این شهر و شهر مصیاف بزرگ‌ترین مرکز داعیان اسماعیلی بشمار می‌آیند. نیای خانواده شیخ حیدر در شهرهای مصیاف و قدموس به شیخ سلیمان می‌رسد. در عصر امام اسماعیلی امیر محمد باقر ریاست دعوت با شیخ سلیمان بود و به‌واسطه شیخ بود که بسیاری از ذخائر فکری اسماعیلی نزاری مؤمنی برای نسل‌های بعدی حفظ گردید. امیر محمد باقر در نامه‌ای درباره شیخ سلیمان چنین نوشته است: «پس این بوی خوش تحیتی از امام (امیر محمد باقر) است تا شامه پیشوای معتقدان و بهترین دوستداران و سرسبد استواران و استوانه مریدان و شمشیرهای دعوت ما و مورد لطف و حمایت ما شیخ سلیمان حیدر و همه مشایخ و امرا و لشگریان در مصیاف و قدموس معطر گردد».


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان