دانلود کتاب صوتی چیزهایی که نمی توانیم بگوییم با صدای آزاده اکبری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چیزهایی که نمی توانیم بگوییم اثر کلی ریمر

دانلود و خرید کتاب صوتی چیزهایی که نمی توانیم بگوییم

نویسنده:کلی ریمر
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی چیزهایی که نمی توانیم بگوییم

کتاب صوتی چیزهایی که نمی‌توانیم بگوییم نوشته کلی ریمر است که با ترجمه حسین علیرضایی و صدای آزاده اکبری منتشر شده است. این کتاب داستان عشق است و قلب‌های شکسته.

درباره کتاب چیزهایی که نمی‌توانیم بگوییم

آلینا دختری در قرن ۲۰ است. او در سال ۱۹۴۲ زندگی می‌کند و داستان دیگر در سال ۲۰۱۹ روایت می‌شود که ماجرای زندگی آلیس را روایت می‌کند. داستان کتاب بین زندگی مدرن زمان حال و سال ۱۹۴۲، زمانی که لهستان توسط نازی‌ها اشغال شده بود در گردش است.

 آلینا و توماس از کودکی با هم دوست بودند. آن‌ها از همان موقع می‌دانستند که قرار است با هم ازدواج کنند. اوضاع برای آلینا سخت می‌شود و نازی‌ها کم‌کم قدرت می‌گیرند و اوضاع لهستان به هم می‌ریزد. 

آلیس زن جوانی است که با پسرش زندگی می‌کند، ادی یک پسر هفت ساله است که مانند کودکان دیگر نیست و آلیس باید همیشه مواظبش باشد. او در در قرن ۲۱ زندگی م‌کند و درگیر مشکلات زیادی است. 

شنیدن کتاب چیزهایی که نمی‌توانیم بگوییم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به دانبال یک رمان جذاب هستید این کتاب را از دست ندهید

بخشی از کتاب چیزهایی که نمی‌توانیم بگوییم

داروهای ادی باعث شده در چند سال گذشته وزن زیادی اضافه کند و حالا وزنش به سی کیلوگرم رسیده است؛ بیشتر از نصف وزن خودم. نمی‌توانم مثل سال‌های نخستین تولدش او را بغل کنم و تا ماشین ببرم. همان زمان هم کار آسانی نبود، اما آن‌وقت‌ها ساده‌تر از پس این‌گونه ازکارافتادگی‌ها برمی‌آمدم؛ زیرا می‌توانستیم راحت مردم را از خودمان دور کنیم.

فاجعهٔ امروز وقتی آغاز شد که ادی به راهروی ماست‌ها رسید. او نسبت به هم‌کلاسی‌هایش در مدرسه، ذائقه‌اش در ماست خاص است (او ماست توت‌فرنگی و وانیلی مارک گوگرت را دوست دارد). هیچ جایگزینی برای مارک یا مواد داخلش پذیرفتنی نیست و پر کردن دوبارهٔ بسته‌های خالی قدیمی هم فایده‌ای ندارد؛ زیرا ادی به‌هیچ‌وجه گول نمی‌خورد.

مارک ماست حتماً باید گوگرت باشد. طعمش حتماً باید وانیل یا توت‌فرنگی باشد. و حتماً باید داخل بسته‌بندی باشد.

اخیراً در شرکت تولیدکننده تصمیم گرفته شد که تغییراتی در طراحی بسته‌بندی ماست‌ها ایجاد کنند. مارک روی بسته جابه‌جا و رنگ آن شادتر شده است. مطمئنم هیچ‌کس در شرکت گوگرت فکرش را هم نمی‌کند که این تغییر جزئی باعث شود یک پسربچهٔ هفت‌ساله ماست‌ها را با خشم و سردرگمی کف راهروی فروشگاه خالی کند.

ادی، گوگرت را به همان شکل و شمایل قبلی می‌شناسد و این تغییر برای او به این معناست که این خوراکی همان چیزی نیست که می‌تواند آن را تحمل کند. وقتی به فروشگاه می‌آمدیم او می‌دانست داریم به آنجا می‌رویم که ماست بخریم. بعد که رسیدیم و ادی به راهروی ماست‌ها رفت، آنجا را پر از چیزهایی دید که به‌عنوان غیرماست می‌شناخت.

همیشه سعی می‌کنم از این‌گونه حوادث جلوگیری کنم. به همین دلیل همیشه قفسه‌های یخچال خانه‌مان پر است از گوگرت. اگر مادربزرگم اخیراً در بیمارستان بستری نشده بود، قبل از اینکه ادی دو بستهٔ آخر ماست را بخورد و «ماست و سوپمون کم‌کم داره تموم می‌شه» تبدیل شود به «گندش بزنن، تنها چیزی که توی خونه مونده سوپه و ادی صبحانه سوپ نمی‌خوره»، امروز صبح که او مدرسه بود خودم تنها به اینجا می‌آمدم.

در واقع حالا نمی‌دانم با این فاجعه چه باید کرد. تنها چیزی که می‌دانم این است که اگر شرکت کمبل قوطی سوپ کدوحلوایی‌اش را تغییر دهد، نابود و از زندگی ناامید می‌شوم.

نظرات کاربران

کاربر ۳۸۶۰۱۷۵ محبوبه
۱۴۰۰/۱۱/۱۸

چقدر قشنگ بود، کتابی متفاوت از جنگ جهانی دوم، با تمام کتاب های که تا حالا در این مورد خونده بودم، فرق داشت، خیلی دوسش داشتم🌺🌺🌺🌺

tsr.159
۱۴۰۲/۰۱/۲۱

داستان قشنگی بود، و تاثیرگذار. ذهن من درگیر اینه‌ که فیلم و داستان و مستند و موزه و ... درمورد جنایت نازی‌ها درحق یهودی‌ها خیلی زیاده، خیلیییی و قطعا تاریخ فراموش نمی‌کنه ... ولی ایا روزی می‌شه جنایت‌هایی که صهیونیست‌ها

- بیشتر
مونا
۱۴۰۱/۰۳/۱۳

نیمه ی اول رمان مقداری خسته کننده بود اما از نیمه ی دوم به بعد داستان خیلی جذاب تر شد. پایانی بسیار زیبا و البته غم‌انگیز داشت.

Maryam Mohammadi
۱۴۰۱/۰۴/۱۵

کتاب فوق العاده، صدا عالی ،داستان متفاوت و دوست داشتنی بود، پیشنهادش میکنم، من کم پیش میاد برای داستان ها احساساتی بشم اما همونطوری که برای فیلم پیانیست گریه ام گرفت وقتی اصل داستان رو متوجه شدم واقعا احساساتی شدم،

- بیشتر
انسان
۱۴۰۱/۰۱/۳۰

کتاب فوق العاده ای بود.خیلی زیبا و روان.قصه بسیار جذاب دنبال میشد.نگاهی متفاوت به جنگ جهانی دوم. خوانش کتاب هم فوق العادست.بسیار زیبا کتاب رو خواندند به هر کسی که کتاب عاشقانه رو دوست داره پیشنهاد میکنم کتاب رو بخونه

نازیلا
۱۴۰۲/۱۲/۱۵

بازم در مورد جنگ نازیها 🤮 کسانی که قربانی هولاکاست بودندامروز دارن چه بلایی سر مردم دنیا میارن جای تاسف داره که کل کتابها به اون جنگ میپردازد

nil.see
۱۴۰۲/۱۱/۲۳

به دوستداران کتاب های درام توصیه میکنم

az8353779
۱۴۰۲/۰۹/۰۸

کتاب خوبیه ارزش خواندن داره خیلی قشنگ و ماهرانه تمام لحظات رو توصیف می‌کنه من خوشم اومد

عطریاس
۱۴۰۲/۰۱/۳۱

فوق العاده بود....😍

زمان

۱۶ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۵۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۶ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۵۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۱,۰۰۰
۷۷,۷۰۰
۳۰%
تومان