دانلود و خرید کتاب بلاکچین؛ از محتوا تا اجرا فاطمه صمدی امین آباد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بلاکچین؛ از محتوا تا اجرا اثر فاطمه صمدی امین آباد

کتاب بلاکچین؛ از محتوا تا اجرا

معرفی کتاب بلاکچین؛ از محتوا تا اجرا

کتاب بلاکچین؛ از محتوا تا اجرا نوشته فاطمه صمدی امین آباد و ندا کشاورزیان است. کتاب بلاکچین؛ از محتوا تا اجرا به مفهوم بلاکچین و آینده آن در دنیای ارتباطات می‌پردازد.

درباره کتاب بلاکچین؛ از محتوا تا اجرا

اگر بخواهیم خلاصه‌ای در خصوص معرفی بلاکچین ارائه کنیم، نیازمندِ آمیختن بسیاری از مفاهیم جدید با یکدیگر هستیم تا به کمک آنها، بتوان پلتفرمی پیچیده همچون بلاکچین را در فحوای کلام ارائه کرد. بلاکچین در واقع یک فناوری جدید و نوظهور در مقایسه با تمام فناوری‌های گذشته است. بنابراین تلاش به منظور صحبت کردن و ارائه آن در مقایسه با ساختارهای مشابه بی فایده است. بلاکچین همواره دارای نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهایی بوده که اندیشمندان و صاحبنظران بسیاری را به خود جلب کرده است. این کتاب، سعی دارد با نگاهی گذرا به دنیای بلاکچین، شما را با مفاهیم و کاربردهای آن در صنایع مختلف آشنا سازد. در چند سال اخیر، توسعه بلاکچین موجب درک کاربرد این پلتفرم در زمینه‌هایی فراتر از ارزهای رمزنگاری، گردیده بطوری که می‌توان از کاربرد آن در صنایع مختلفی از جمله مراقبت‌های پزشکی، اینترنت اشیاء، امور مالی و سازمان‌های غیرمتمرکز نام برد. اساساً فناوری بلاکچین آمده است که جهان آنلاین را متحول سازد. این فناوری به تنهایی ابزاری برای حل مشکلات نبوده بلکه ظهور آن در دنیای آنلاین موجب شده است که دسترسی به اطلاعات، ایجاد و کپی از داده های دیجیتال در سراسر جهان به صورت توزیع شده برای همگان میسر باشد.

فناوری بلاکچین در تلاش است تا با ایجاد تحول، چشم‌اندازی روشن نسبت به علوم رایانه و فناوری اطلاعات پیش روی علاقه‌مندان قراردهد. نیاز به پول غیر متمرکز سابقاً از جنبه تئوری، بیشتر مورد توجه قرار داشت اما در دهه گذشته به لطف مقاله معروف ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۸ به طور قابل ملاحظه‌ای مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. این در حالی است که اختلاف نظر در مورد هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو بسیار است، اما آن چیزی که به عنوان نتیجه قطعی مورد تأیید همگان قرار گرفته است؛ انقلابی است که او در زمینه ارز دیجیتال بنا نهاده است. گروهی پس از شناخت این فناوری شروع به استفاده از آن برای طراحی اپلیکشن‌ها و ساختارهای مشابه نمودند، و در مقابل گروه دیگر با سرمایه‌گذاری در بیت کوین سود فوق‌العاده‌ای کسب کردند. در حالی که هم اکنون نهادهای تولیدی و خدماتی، با اشتغال میلیون‌ها نفر و با استفاده از دانش روز در حال افزایش تولید و بهره وری هرچه بیشتر هستند؛ اما همچنان سازمان‌های مالیاتی، گمرکی و دولتی به عنوان واسطه‌های اجرایی به صورت متمرکز ارائه خدمات می‌نمایند! حال آنکه این سازمان‌ها می‌توانند به صورت شبکه‌های غیر متمرکز و با استفاده از فناوری توزیع شده به سرعت همگام با فناوری روز حرکت کنند. تا زمانی که خدمات به صورت دستی و متمرکز انجام گیرد، محدودیت‌هایی برای تسهیل اقتصاد دیجیتال بدون اصطحکاک ایجاد می‌نماید. بر این اساس می‌توان تصور کرد گام بعدی در بخش خدمات و تولید در اقتصاد آینده، توسعه برنامه‌های کاربردی توزیع شده خودکار است که وابستگی به سازمان‌های سنتی و ثالث را به منظور کنترل، تسهیل و حل و فصل معاملات چند طرفه، که خود محدودیتی برای قراردادهای پیچیده است را تسهیل می‌کند. فناوری بلاکچین بخش جدایی ناپذیر از این فرایند است که دنیای جدید هوشمند را در اتوماسیون سازی خدمات پیچیده و فرایندهای تولیدی یاری می‌کنند. بلاکچین یک دفتر کل توزیع شده است که پرونده‌های مربوط به تمامی معاملات در یک شبکه معلوم را که دربرگیرنده تأمین کنندگان محصولات یا خدمات و مصرف کنندگان است را جمع‌آوری می‌کنند. با بهره‌گیری از توانایی بلاکچین برای ایجاد اعتماد در شبکه همتا به همتای غیر متمرکزِ توزیع شده، از طریق ایجاد مکانیزم اجماع، تمرکز قدرت به نمایش گذاشته می‌شود به همین دلیل است که فناوری بلاکچین را می‌توان به عنوان بزرگترین نوآوری از زمان اختراع اینترنت دانست.

این کتاب به ساز و کار بلاکچین، اهمیت و آینده آن می‌پردازد. 

خواندن کتاب بلاکچین؛ از محتوا تا اجرا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه فناوری پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان