دانلود و خرید کتاب اخلاق تدریس ا. ف. امیدوار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق تدریس اثر ا. ف. امیدوار

کتاب اخلاق تدریس

نویسنده:ا. ف. امیدوار
انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اخلاق تدریس

کتاب اخلاق تدریس نوشته ا. ف. (امیدوار) است. کتاب اخلاق تدریس به تمام فعالان حوزه آموزش کمک می‌کند تا حدود اخلاقیات را در تدریس بدانند و رعایت کنند.

درباره کتاب اخلاق تدریس

این کتاب با کمک گرفتن از آیات و روایات در دو بخش معرفتی و رفتاری به نیازهای یک معلم در امر تدریس می‌پردازد. اخلاق یکی از اساسی‌ترین ارکان شرایع آسمانی برای رساندن انسان به کمال نهایی است.

انسان موجودی است که در درون فطرت خویش اخلاقی است، او نه تنها خوبی‌ها و زشتی‌ها را تمییز می‌دهد بلکه فطرتاً خواهان خوبی‌ها و گریزان از پلیدها است. با این حال انسانی یافت نمی‌شود که در زندگی روزمره و در مواجه با مسائل متفاوت زندگی فردی و اجتماعی نیازمند راهکارهای اخلاقی نباشد.

وظیفه خطیر معلم در پرورش روح و روان متعلمان، نیازمندی او را به چنین راهکارهایی دو چندان می‌نماید. این راهکارها اگر از آینه آیات و روایات باشد اعتبار و اهمیت مضاعفی نیز خواهد داشت. «اخلاق تدریس» امیدوار است که پاسخگوی بخشی از نیازهای حوزه تعلیم و تعلّم باشد.

در بخش اول مباحثی همچون نیت، توکل، حق‌مداری، حلم و شکیبایی، داشتن حسن ظن و... که از نیازهای شخصیتی و اولیه یک معلم خوب به شمار می‌رود، مطرح شده و در بخش دوم مسائلی مربوط به وضعیت ظاهری مانند نحوه لباس و پوشش، بوی بدن، وضعیت مو و سر و صورت، نحوه سخن گفتن، نگاه کردن و... آمده است.

خواندن کتاب اخلاق تدریس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه تدریس پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اخلاق تدریس

اخلاص در عمل اگر چه امری ضروری و غیر قابل انکار است، اما به‌یقین حتی انسان مخلص نیز برای موفقیت در هر امری نیازمند پشتوانه‌های محکم و شکست‌ناپذیر است و این پشتوانهٔ محکم، چیزی جز ذات مقدس «باری تعالی» نمی‌تواند باشد. استاد موفق کسی است که به حضرت احدیت توکل کند و پس از اصلاح نیت خویش، با استمداد از ذات مقدسش، جل اسمه، وارد این عرصهٔ خدمت‌گذاری گردد.

رهنوردی که مدارش به توکل گذرد 

گر قدم بر سر دریا نهد از پل گذرد

(صائب تبریزی)

چنین شخصی با پناه بردن به خالق خویش، جل جلاله، و تواضع در برابر او، خود را از همهٔ خطراتِ در کمین بیمه نموده، ضریب موفقیت خویش را صد چندان می‌نماید.

تواضع سر رفعت اندازدت

تکبر به خاک اندر اندازدت

او می‌داند که بدون یاری حضرتش برداشتن این بار سنگین از زمین و به مقصد رساندن آن امری ناشدنی و محال است.

از توکل می‌توان آمد سلامت بر کنار

کشتی ما را خدا از ناخدا دارد نگاه

و باز او به‌خوبی می‌داند که در امر تعلیم و تربیت که امری مقدس و الهی است، تاثیرگذاری در روح و روان متعلم بدون توفیق و لطف حضرت باری ممکن نخواهد بود:

«اِنَّکَ لاتَهدی مَنْ اَحْبَبْتَ ولکنَّ اللّهَ یهدی مَنْ یشاءُ وَ هُو اَعلَم بِالمُهتدینَ»

ای رسول، همانا تو هدایتگر هر آنکه دوست‌داری نمی‌باشی بلکه خداوند است که هرکه را بخواهد هدایت می‌نماید و او نسبت به هدایت‌یافتگان داناتر است.

و ما تنها ابزاری بیش نیستیم؛ ابزاری که برنّدگی و تاثیر خویش را نیز از خالق خویش داشته، از خود هیچ ندارند.

در مدرسه گر چه دانش‌اندوز شوی

وز گرمی بحث، مجلس‌افروز شوی

در مکتب عشق با همه دانایی

سرگشته چو طفلان نوآموز شوی

(ابوسعید ابوالخیر)

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
هر مومنی که از مومنی دیگر، چیزی را که او به آن احتیاج دارد منع کند، در حالی که بر این کار تواناست، خواه آن چیز نزد او باشد یا نزد شخصی دیگر، خداوند متعال در روز قیامت او را در حالی حاضر می‌نماید که چهرهٔ او سیاه و چشم‌های او نابینا و دست‌های او به گردنش بسته شده و گفته می‌شود: «این شخص، همان خائنی است که به خدا و رسولش خیانت نموده است» و سپس به ورود او در آتش دوزخ، امر می‌شود.
کاربر ۵۶۵۲۰۰۳
استفاده از مواد چرب‌کننده
کاربر ۵۶۵۲۰۰۳

حجم

۱۶۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۱۶۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۵۰
تومان