دانلود و خرید کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه حامد پوررستمی
کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه اثر حامد پوررستمی

کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه

معرفی کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه

کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه نوشته حامدپوررستمی است. کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه را انتشارات معارف برای دانشجویان و علاقه‌مندان به درک نهج ابلاغه منتشر کرده است. نهج البلاغه یکی از کتاب‌های راهنمای شیعیان است برای زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت. 

درباره کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه

کتاب نهج البلاغه شامل برگزیده‌ای گفتارهای حضرت علی(ع) است که در قرن چهارم هجری و توسط یکی از علمای شیعه به نام سید رضی جمع‌آوری شده است. این اثر را به دلیل محتوای ارزشمند و بلاغت بی‌نظریش برادر قرآن می‌دانند. 

در کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه ابتدا به توصیف کتاب نهج‌البلاغه و آموزه‌های مختلف ذکر شده در این کتاب ارزشمند پرداخته شده و اسلوب ادبی، بلاغی و معرفتی این کتاب مورد ستایش قرار گرفته است. 

سپس به تبیین ابعادی از شخصیت امام علی و علم و دانش و نیز اخلاق و معنویت ایشان پرداخته شده و مبانی فکری و عملی مربوط به سبک زندگی اسلامی از دیدگاه این امام بزرگوار بررسی شده است. نویسنده به همین منظور به بیان مسائلی مانند: اعتقاد به توحید و معاد، اعتقاد به نبوت و امامت، ولایت و عصمت اهل‌بیت(ع) و ارتباط با آنان به عنوان رهبران الهی از منظر امام علی پرداخته و پس از آن منش‌ها و مهارت‌های سبک زندگی مانند: مدیریت نفس، اخلاق فردی، تهذیب و خودسازی، رعایت اخلاق و معاشرت اجتماعی، حضور و مشارکت سیاسی و اجتماعی، اصلاح و تربیت فرزند، رعایت اخلاق خانوادگی، اصلاح جهان‌بینی و کار و تلاش سالم اقتصادی را از بایسته‌های سبک زندگی از دیدگاه ایشان ذکر کرده است. 

این کتاب را نشر معارف برای علاقه‌مندان و دانشجویان منتشر کرده است. 

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد. از جمله این فعالیت‏ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏‌بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسایل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد. نشرمعارف اخیراً نیز گام‏‌هایی در حوزه ادبیات داستانی برداشته است. این انتشارات با راه ‏اندازی ۳۰ مرکز فروشگاهی با عنوان تجاری «پاتوق کتاب» و همچنین برگزاری ۱۲ دوره مسابقات کتابخوانی «پویش روشنا» در سطح ملی، توانسته است گام‌‏های مفید و موثری در توزیع و ترویج کتابخوانی کشور بردارد.

آنچه این روزها بیش از هرچیز دغدغه نسل انقلابی است آشنایی جوانان و دانشجویان با حقیقت دین و معارف اسلام است، انتشارات در این زمینه پیشرو است و تلاش دارد پاسخی علمی و دینی برای تمام سوالات این نسل داشته باشد. 

خواندن کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه را به جه چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب سبک زندگی در آموزه های نهج البلاغه را به تمام دانشجویان و جوانان انقلابی و علاقه‌مند به شناخت بهتر و بیشتر نهج‌البلاغه پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

mohamad
۱۴۰۰/۱۰/۲۰

استاد پور رستمی نویسنده این کتاب خیلی سخت گیر هستند و برای یه درس 2واحدی مجبور مون. کردن این کتاب 270صفحه ای رو بخونیم

کاربر ۳۸۸۸۱۸۳
۱۴۰۰/۱۲/۱۵

اگر نویسنده این کتاب استاد دانشگاه نبود و این کتابو منبع امتحانش نمیکرد، مطمعن باشید هیچکس این کتابو نمیخوند! خیلی کتاب چرتیه و ۲۵۰ صفحم هست. واقعا نمیتونم تحمل کنم نویسنده این کتاب مسخره فقط برای اینکه کتابش خونده بشه،

- بیشتر
مصطفی
۱۴۰۰/۱۰/۲۹

اصللللللا خوب نیست اصصصصصلا به اجبار آقای حامد پوررستمی تهیه کردیم به شخصه راضی نیستم از هزینه ایی که کردم...

Moongirl
۱۴۰۲/۰۱/۳۰

واسه دو واحد آدمو به چیا مجبور نمیکنن🦦

کاربر ۲۲۶۲۸۴۷
۱۴۰۱/۰۸/۲۸

بسیار عالی و همون‌طور که در ابتدای کتاب هم گفتند حاصل زحمات چندین ساله آقای پوررستمی است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۵,۵۰۰
تومان