دانلود و خرید کتاب اسلام و مدرنیته؛ تعارض یا تلازم؟ اندیشکده برهان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسلام و مدرنیته؛ تعارض یا تلازم؟ اثر اندیشکده برهان

کتاب اسلام و مدرنیته؛ تعارض یا تلازم؟

معرفی کتاب اسلام و مدرنیته؛ تعارض یا تلازم؟

کتاب اسلام و مدرنیته؛ تعارض یا تلازم؟ را موسسه اندیشکده برهان منتشر کرده است. این کتاب با زبانی روان اما دقیق به تبیین نسبت میان جهان‌بینی اسلامی و جهان‌بینی مدرن می‌پردازد و این موضوع را تحلیل می‌کند.

درباره کتاب اسلام و مدرنیته؛ تعارض یا تلازم؟

امروزه، قوی‌ترین مخالف اندیشهٔ اسلامی که به دشمنی همه جانبه با آن برخاسته است، اندیشه مدرن است. از این رو، فهم درست اندیشه مدرن برای مؤمنین به مکتب نورانی اسلام از چند جهت ضروری است. اول به این دلیل که که تحول سریع و فراگیر فرهنگ غرب، دنیای مدرن را از سده‌های پیشین تمدن مغرب زمین، به صورت چشم‌گیری ممتاز ساخته است. دوم از سویی دیگر، دنیای نوین غربی با روحیهٔ تکبر و قدرت مدارانه خود، فرهنگ و تمدن خود را از جهات مختلف بر فرهنگ و تمدن کشورهای دیگر تحمیل کرده است.

این دو دلیل نشان می‌دهد پژوهشگر دنیای اسلام باید مدرنیته را بشناسد و نسبت به آن آگاه باشد. این کتاب قصد دارد با نگاهی دقیق به مخاطب آگاهی دهد.

خواندن کتاب اسلام و مدرنیته؛ تعارض یا تلازم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و پژوهشگران به جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب اسلام و مدرنیته؛ تعارض یا تلازم؟

واژهٔ مدرن که در لغت به معنای جدید است، از ریشهٔ لاتینی (modo) گرفته شده و به معنای (of today) یعنی «امروزین» یا «امر بالفعل و حاضری» است که به جای امر موجود در گذشته نهاده شده و مورد قبول همگان است.

این واژه در استعمال عرفی خود، وصف اشیا قرار می‌گیرد؛ در این حالت، شی‌ء مدرن، شی‌ای است که جایگزین شی‌ء قدیمی شده است. به همین جهت، اولین کشتی بادبانی که جایگزین کشتی دراز و کم ارتفاعی که با پارو رانده می‌شد گردید، روزی مدرن بوده است. هم‌چنین کشتی بادبانی تندرو، قبل از کشتی بخار و کشتی بخار قبل از کشتی‌ای که با قدرت اتمی حرکت می‌کند، روزگاری مدرن بوده‌اند.۳

اما در اصطلاح، واژهٔ مدرن به معنی شکل و صورت فرهنگی و اجتماعی خاصی است که اول: از جهت تاریخی، امر جدید و تازه‌ای است و دوم: هر آن‌چه را که مبتنی بر سنت و دین است، کنار زده و تنها عقل ابزاری جدای از وحی را پذیرفته است و بدین جهت، کاملاً از آداب و سنن قدیمی، امور وحیانی و دینی، سحر و جادو، خرافه و... بریده شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱ صفحه

حجم

۵۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان