دانلود و خرید کتاب غیاب و ازهم‌پاشیدگی معنا روح اله رویین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غیاب و ازهم‌پاشیدگی معنا اثر روح اله رویین

کتاب غیاب و ازهم‌پاشیدگی معنا

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب غیاب و ازهم‌پاشیدگی معنا

کتاب غیاب و از هم ‌پاشیدگی معنا، نوشته روح‌الله روئین به بررسی موضوعاتی مثل از هم پاشیدگی معنا، روایت، زمان و ... در شازده احتجاب و آینه‌های دردار هوشنگ گلشیری می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب غیاب و از هم ‌پاشیدگی معنا

در میان آثار نوشته شده از نویسندگان ایرانی، دو رمان شازده احتجاب و آینه‌های دردار هوشنگ گلشیری از اهمیت بسیاری برخورداند. چرا که نحوه‌ی پرداخت گلشیری در این داستان‌ها، بدیع، نو و بسیار هوشمندانه است. روح‌الله روئین در کتاب غیاب و از هم پاشیدگی معنا، به بررسی زمان، روایت، شکل و از هم پاشیدگی معنا، جادوی اشیا و ... می‌پردازد.  کتاب غیاب و از هم ‌پاشیدگی معنا دو بخش مجزا دارد، بخش اول بررسی شازده احتجاب از چند منظرِ زمان، راوی، شخصیت‌های به حاشیه رانده و جادوی اشیا می‌پردازد و بخش دوم با عنوان «آینگی در آینه‌های دردار» به ساخت روایی در آینه‌های دردار می‌پردازد.

روح‌الله روئین در کتاب غیاب و از هم پاشیدگی معنا در شازده احتجاب و آینه‌های در دار هوشنگ گلشیری، سعی در آشکار کردن معنای متن دارد. او بخشی را به شخصیت‌های حاشیه‌ای مثل فخری و مراد و … اختصاص داده است و در بخش دیگر به شیوه‌ی تمرکز گلشیری بر اشیا و نمود شخصیت‌ها از طریق آن‌ها پرداخته است.

کتاب غیاب و از هم ‌پاشیدگی معنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر از مطالعه متون و بحث‌های ادبی لذت می‌برید، کتاب غیاب و از هم‌ پاشیدگی معنا را بخوانید. کتاب غیاب و از هم‌ پاشیدگی معنا یک اثر عالی برای درک و شناخت آثار هوشنگ گلشیری نیز به شمار می‌رود.

بخشی از کتاب غیاب و از هم‌ پاشیدگی معنا

‌«اما‌ رمان‌‌نویس ‌سـخن‌گوی ‌هیچ‌کس ‌نیسـت ‌و ‌من ‌تا ‌آن‌جا ‌روی ‌این ‌حرف‌ تأکیـد‌می‌‌کنـم ‌که ‌بگویم ‌او ‌حتی ‌سـخن‌گوی ‌خاص ‌خودش ‌هم ‌نیسـت. ‌وقتی‌ تولسـتوی ‌نخسـتین ‌روایت «آنا‌کارنینا» ‌را ‌طرح‌ کرد،‌ آنا ‌زنی ‌بس ‌نفرت‌‌انگیز ‌بود‌ و‌ عاقبت ‌فاجعه‌‌آمیزش ‌موجه ‌و ‌بسـزا ‌می‌‌نمود. ‌روایت ‌نهایی ‌رمان‌ بسیار‌ متفاوت‌ اسـت‌ اما ‌من ‌گمان ‌نمی‌‌کنم ‌تولستوی ‌در ‌این ‌فاصله ‌عقاید ‌اخلاقی ‌خود ‌را ‌تغییر‌ داده‌ باشـد. ‌من ‌مرجحا می‌‌گویم ‌که ‌او، ‌در ‌ضمن ‌نوشـتن، ‌به ‌صدای‌ دیگری ‌غیر‌ از ‌صدای ‌اعتقادات ‌اخلاقی ‌شخصی ‌خود، ‌گوش ‌داده ‌است. ‌تولستوی ‌به ‌ندایی‌ گوش ‌داده ‌است‌ که ‌من ‌مایلم ‌آن‌را ‌خرد ‌رمان‌ بنامم. ‌همه‌‌ی ‌داستان‌‌نویسان‌ حقیقی‌ گوش‌ به ‌فرمان‌ این ‌خرد ‌فوق‌ شخصی ‌دارند. ‌و ‌این ‌نشان ‌می‌‌دهد‌ که ‌چرا ‌رمان‌‌های‌ بزرگ‌ همیشـه ‌کمی ‌هوشـمندانه‌تر ‌از ‌نویسـندگان‌ خویش‌‌اند. ‌رمان‌‌نویسانی ‌که‌ هوشمندتر ‌از ‌آثارشان‌‌اند، ‌باید ‌حرفه‌‌ی ‌خود‌ را ‌تغییر ‌دهند.»‌

فهرست

  • مقدمه‌ 
  • زمان‌ شازده ‌احتجاب
  • در‌شازده ‌احتجاب‌ چه ‌کسی ‌روایت ‌می‌‌کند؟
  • شکل،‌ غیاب ‌و ‌از‌ هم ‌پاشیدگی ‌اجزا‌ 
  • جادوی‌ اشیا‌
  • آینگی‌ در ‌آینه‌‌های‌ دردار‌
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۸۵۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان