دانلود و خرید کتاب زن و مسائل قضایی و سیاسی مرتضی مطهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زن و مسائل  قضایی و سیاسی اثر مرتضی مطهری

کتاب زن و مسائل قضایی و سیاسی

نویسنده:مرتضی مطهری
انتشارات:انتشارات صدرا
امتیاز:
۴.۸از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زن و مسائل قضایی و سیاسی

*این کتاب به درخواست انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهید مطهری)، با این قیمت ارائه شده است.عرضه رایگان در سایر برنامه‌ها بدون هماهنگی و رضایت ناشر انجام شده و از سوی ناشر در حال پیگیری است. «زن و مسائل قضایی و سیاسی» اثر استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری ( ۱۳۵۸- ۱۲۹۸)، وی به تعبیر امام خمینی "متفکر و فیلسوف و فقیه عالی مقام" بود، استاد برجسته حوزه علمیه قم و دانشگاه تهران بود و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی مامور به تشکیل شورای انقلاب از سوی امام خمینی شد. این کتاب تنظیم شده پنج جلسه بحث و انتقاد انجمن اسلامی پزشکان تحت عنوان «زن و مسائل قضایی و سیاسی» است که در اواخر سال 1345 و اوایل سال 1346 هجری شمسی توسط استاد شهید آیت‌الله مطهری ایراد شده است. در این کتاب درباره زن و چهار مسئله شهادت، قضاوت، افتاء و سیاست بحث شده و به سؤالاتی که معمولا در این موضوعات مطرح است پاسخ داده شده است. مباحث این کتاب همچون سایر آثار آن اسلام شناس شهید از بیانی روشن و روان و محتوایی متقن و غنی برخوردار است و تا حدی بُعد فقهی شخصیت علمی آن ـ به تعبیر امام خمینی (ره) ـ متفکر و فیلسوف و فقیه عالی مقام را نشان می‌دهد. قهراً این کتاب در ادامه مباحث آن استاد شهید درباره حقوق زن است و با کتابهای نظام حقوق زن در اسلام، مسئله حجاب، پاسخهای استاد به نقدهایی بر کتاب مسئله حجاب و اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب در یک خانواده از کتب استاد قرار می‌گیرد.
معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

zeynab
۱۳۹۷/۰۲/۱۵

کتاب های استاد مطهری نعمتی ان برای ما . مطالب ساده اما زیرکانه

Artemis
۱۳۹۶/۰۸/۱۹

کتاب بسیار خوبی هستش. این کتاب میتونه بخشی از سوالات زیادی که در حوزه حقوق زنان وجود داره رو جوابگو باشه. شیوه بیان و نوشتار کتاب خیلی خوبه و استاد مطهری مسائل مطرح شده رو بسیار خوب حلاجی کرده و نتیجه میگیرن

- بیشتر
|قافیه باران|
۱۳۹۸/۰۴/۲۳

زن و مسائل قضایی ,تقلید,سیاست ,حکومت ;مباحثی است که پیرامون آنها در این کتاب بحث شده .طبق معمول کتابی روان, دقیق و خواندنی از استاد متفکر شهید مطهری.

لبیک یا زهرا(س)
۱۳۹۸/۰۲/۲۸

جواب خیلی از شبهه ها به راحتی اینجا هست.فقط کافیه زود دلمونو به حرف هایی ک زیاد میشنویم ندهیم و بدون پیش داوری خودمون به دنبال حرف درست بگردیم.

احسان
۱۴۰۱/۱۰/۱۶

خوانندگان توجه‌ کنند که این کتاب برای سخنرانی آقای مطهری در پنجاه و پنج سال پیش است و بخشهایی قابل توجه از آن عملا برای جامعه امروز عقبگرد محسوب می شود. بخشهایی از دلایلی که ایشان به عنوان دلیل عقلی

- بیشتر
Del3porde
۱۳۹۴/۱۰/۰۷

سلام. کتاب های استاد عالین... این کتاب که جواب خیلی از سوالاتم داد هرچند کمی سطح علمی بالایی داشت اما بازهم بسیار مفید و موثر بود...

sareh
۱۳۹۵/۰۷/۲۲

کتاب فوق العاده ای هستش سبک زیبایی داشت و ادم رو خسته نمیکرد

نفس
۱۳۹۵/۰۹/۱۳

سلام چجوری میشه درخواست رمان بدم؟؟؟؟؟؟

M
۱۴۰۰/۰۲/۱۹

مانند سایر آثار استاد آموزنده و قابل تامل است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
پس[ مسئله دو زن به جای یک مرد در ]باب شهادت را هیچ نمی‌شود به پای این حساب گذاشت که عقل زن ضعیف‌تر است، چون اصلا شهادت با عقل کار ندارد، نه با عقل مرد کار دارد و نه با عقل زن.[ در شهادت، ]چیزی نیست که بخواهد حل و فصلش با عقل باشد. می‌گویند چیزی را که دیده‌ای بیا بگو که آن را دیده‌ام؛ چیزی را که شنیده‌ای بیا بگو که آن را شنیده‌ام. این اصلا مربوط به عقل نیست.
ویکتـوریـا
از همین مطلب که در مورد حقوق مهمتر و چیزهایی که بیشتر مورد عنایت شارع است ـ که حق الناس باشد ـ شهادت زن مقبول است و در اموری که کمتر مورد عنایت شارع است شهادت زن مقبول نیست، انسان می‌فهمد که فلسفه[ این تفاوت ]چیز دیگری باید باشد و آن همین است که[ این تدبیری است برای این که زن تا حد امکان به اجتماع کشانده نشود. ]
محمدجواد کیش بافان
حق درس خواندن چیزی نیست که کسی بتواند میان مرد و زن تبعیض قائل شود و بگوید مرد این حق را دارد و زن ندارد، چرا؟ برای این که خداوند مغز و فکر و استعداد درس خواندن و شوق و رغبت و میل آن را همان طور که در مرد قرار داده در زن هم قرار داده. منع کردن، جز جلوی استعداد خدادادی را گرفتن چیز دیگری نیست.
f.r
پس[ مسئله دو زن به جای یک مرد در ]باب شهادت را هیچ نمی‌شود به پای این حساب گذاشت که عقل زن ضعیف‌تر است، چون اصلا شهادت با عقل کار ندارد، نه با عقل مرد کار دارد و نه با عقل زن.[ در شهادت، ]چیزی نیست که بخواهد حل و فصلش با عقل باشد. می‌گویند چیزی را که دیده‌ای بیا بگو که آن را دیده‌ام؛ چیزی را که شنیده‌ای بیا بگو که آن را شنیده‌ام. این اصلا مربوط به عقل نیست.
f.r

حجم

۱۰۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۱۰۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان