دانلود و خرید کتاب فلسفه تاریخ از چشم انداز مسیحی ژاک مارتین ترجمه سیدرضا وسمه‌گر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه تاریخ از چشم انداز مسیحی اثر ژاک مارتین

کتاب فلسفه تاریخ از چشم انداز مسیحی

معرفی کتاب فلسفه تاریخ از چشم انداز مسیحی


فلسفه تاریخ از چشم‌انداز مسیحی اثر ژاک ماریتن فیلسوف مشهور فرانسوی و حاصل سخنرانی‌های فراوان او در دانشگاه‌های معتبر دنیاست.


درباره کتاب فلسفه تاریخ از چشم‌انداز مسیحی

فلسفه تاریخ از چشم‌انداز مسیحی حاصل 4 سخنرانی ژاک ماریتن در جریان یک گردهمایی در دانشگاه نُتردام است. پروفسور جوزف ایونز این سخنرانی‌ها را در قالب یک کتاب با حال و هوای بحث آزاد درآورد. ژاک ماریتن نیز اصلاحاتی به آن افزود که حاصل آن پیش روی شماست. ماریتن در کتاب فلسفه تاریخ از چشم‌انداز مسیحی، رهیافتی آزمایشی از فلسفه تاریخ ارائه می‌کند. فلسفه تاریخ، به نحو عام؛ یعنی از نظرگاه معرفت‌شناسی در فصل نخست این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد. اصول و قوانین جهان‌شمول که در طول تاریخ، دوام و پایایی بعضی روابط اساسی یا ویژگی‌های بنیادین را نشان می‌دهند در فصل دوم مطرح می‌شوند. در جریان فصل سوم به اصول یا گزاره‌های ‌جزیی‌تری که با تحول تاریخ و تنوع اعصار سروکار دارند، پرداخته می‌شود. خداوند و راز جهان نیز موضوع فصل پایانی این کتاب است.

خواندن کتاب فلسفه تاریخ از چشم‌انداز مسیحی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

دانشجویان و علاقمندان به فلسفه از مخاطبان اصلی کتاب فلسفه تاریخ از چشم‌انداز مسیحی به‌شمار می‌روند.

بخش‌هایی از کتاب فلسفه تاریخ از چشم‌انداز مسیحی

یکی از اصول موضوعه‌ای که در فصل دوم بدان خواهم پرداخت، قانونی بسیار عام و ساده است. بر طبق این اصل، در تاریخِ انسان، گُل و خار با هم می‌رویند. این بدان معناست که سیر تاریخ، پیشرفتی دو رویه و همزمان در نیکی و زشتی است. چنان چه ما قصد داشته باشیم تاریخ انسان را تفسیر کنیم، از نظر من، این گزاره، اصلی اساسأ با اهمیت است. چنین اصلی، ابتدا قانونی استقرایی انتزاع ‌شده از دل مشاهده شمار معینی از داده‌های واقعیت‌بنیان درباره تاریخ انسان است. اما استقرا به تنهایی برای تأسیس موضوع صوریِ فلسفه تاریخ کافی نیست؛ به تعبیری موضوع صوریِ فلسفه تاریخ می‌باید از طریق تأمل فلسفی در ماهیت انسان، تثبیت شود. برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲۳۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان