دانلود کتاب صوتی نیمه تاریک وجود دبی فورد ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نیمه تاریک وجود اثر دبی فورد

دانلود و خرید کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

معرفی کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

کتاب صوتی نیمه‌ تاریک وجود اثر دبی فورد از جمله مطرح‌‌ترین آثار در حوزه‌‌ی انگیزشی و خودیاری در انتهای قرن بیستم و ابتدای قرن بیست‌ویکم است. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۹۸ میلادی به چاپ رسید و توانست خوانندگان و علاقه‌‌مندان به حوزه‌‌ی خودشناسی و خودیاری را به سوی خود جلب کند. با اینکه بیش از دو دهه از چاپ این کتاب می‌‌گذرد ولی حرف‌‌های فورد در این کتاب، همچنان تازه است.

انتشارات کلک آزادگان نسخه صوتی نیمه تاریک وجود را با صدای سمیرا جواهریان و ترجمه‌ی فرناز فرود منتشر کرده است. این کتاب صوتی را می‌توانید در طاقچه دانلود و خرید کنید.

درباره‌ کتاب صوتی نیمه‌ تاریک وجود با صدای سمیرا جواهریان

کتاب صوتی دبی فورد با نام کامل «نیمه‌ تاریک وجود: توان، خلاقیت، استعداد و رؤیاهای خود را بازیابید» روی مفاهیم کلیدی خودشناسی و خودیاری دست می‌‌گذارد. دبی فورد در این کتاب صوتی، شخص را به چالش با خود و روبه‌‌رو شدن با تضادهایش دعوت می‌‌کند. شنونده‌‌ی کتاب صوتی نیمه‌ تاریک وجود، وادار می‌‌شود که به جنبه‌‌هایی از شخصیتش فکر کند که تا به حال از وجود آن مطلع نبوده است.

فورد با تکیه بر مفهومی که از روانشناسی یونگ سرچشمه می‌‌گیرد، استدلال می‌‌کند که داشتن تمام بخش‌‌های شخصیتی –هم خوب و هم بد (بخش‌‌هایی که شخص دوست ندارد مردم آن را ببینند)– چیزی است که به فرد این امکان را می‌‌دهد تا خود را بازیابی کند. فرد در این بازیابی، توان، خلاقیت، استعداد و رؤیاهای خود را پیش روی خود می‌‌بیند. همان‌‌گونه که گفته شد درست است که این کتاب در سال ۱۹۹۸ میلادی روانه‌‌ی بازار گردید اما حرف‌‌های فورد در این کتاب همچنان تازه هستند. فورد در این اثر مطلب خود را از این‌‌جا آغاز می‌‌کند که وقت آن رسیده است فرد جنبه‌‌ی تاریک خود را بپذیرد. نویسنده، ابتدا تعریفی از نیمه‌‌ی تاریک وجود هر شخص می‌‌دهد و با تمرین‌‌های مداوم سعی بر آن دارد که شخص با خودش و نیمه‌‌ی تاریک وجودش (آن چیزهایی که شخص دوست ندارد دیگران آن را ببینند) بیشتر آشنا شود. در اینجا نویسنده تکنیک‌‌هایی را به شخص پیشنهاد می‌‌کند که تمرین این تکنیک‌‌ها باعث می‌‌شود تا فرد نه‌تنها به چیزهای خوب خود غرّه نشود بلکه از چیزهای بد وجودی‌‌اش هم فرار نکند.

دبی فورد در کتاب صوتی نیمه تاریک وجود معتقد به این است که شخص هرچقدر بیشتر با جنبه‌‌های درونی‌‌اش آشنا شود، بیشتر می‌‌تواند خودشناسی و در نهایت دیگرشناسی را درک کند. نویسنده در طول کتاب سعی بر این دارد که فرد، خود را شکسته و عمیق‌‌ترین و پنهانی‌‌ترین جنبه‌‌هایش –که از آن‌‌ها فرار می‌‌کند- را پیش روی خود قرار دهد و با آن‌‌ها تعامل کرده و به تدریج از قدرت آن‌‌ها بکاهد. پس از این مراحل، نویسنده به شخص می‌‌گوید حالا که جنبه‌‌های شخصیتی خود را آشکار کرده و مالک آن شده است، به جای اینکه توان خود را از دست بدهد، می‌‌تواند آن‌‌چه هست را تصدیق کند و این به شخص این امکان را می‌‌دهد تا رابطه‌‌اش را با خود و در مرحله‌‌ی بعد با دیگران بهبود بخشیده و عمیق‌‌تر کند.

شنیدن کتاب صوتی نیمه‌ تاریک وجود با صدای سمیرا جواهریان را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم؟

خیلی از افراد هستند که سعی بر این دارند که خود بدشان را مخفی کرده و از آن فرار کنند. شنیدن کتاب صوتی نیمه‌ تاریک وجود به این دست افراد این امکان را می‌‌دهد که به تدریج با خود آشنا شده و سعی بر ارتباط‌‌گیری با جنبه‌‌های مخفی‌‌شان کنند. ضمنا شنیدن این کتاب به تمامی افرادی که علاقه‌‌مند به شنیدن کتاب‌‌هایی با موضوع خودیاری و انگیزشی هستند نیز پیشنهاد می‌‌شود.

چرا باید کتاب صوتی نیمه‌ تاریک وجود با ترجمه فرناز فرود را گوش دهیم؟

در روزگاری که علم روانشناسی پیشرفت کرده است و انسان‌‌ها می‌‌توانند با مراجعه به روانشناسان، مشکلاتشان را حل کنند، به کرات و به تعداد بالا افرادی هستند که همچنان خود را از چنین محافل و مکان‌‌هایی دور نگه می‌‌دارند. این افراد، خود واقعی‌‌شان را سرکوب می‌‌کنند و از خودشان فراری هستند. چنین می‌‌شود که در بسیاری از مواقع نمی‌‌توانند خود و زندگی‌‌شان را کنترل کرده و استعداد و خلاقیتشان را بروز دهند. شنیدن کتاب صوتی نیمه‌ تاریک وجود از این جهت اهمیت دارد که در چنین مواقعی، شخصی که با همه از جمله خود رودربایستی دارد و جنبه‌‌های درونی‌‌اش را کتمان می‌‌کند، با شنیدن این اثر و تمرین‌‌های فورد، رفته‌‌رفته اعتماد ازدست‌‌رفته‌‌اش نسبت به خود را بازخواهد یافت. 

درباره‌ دبی فورد

دبی فورد متخصص شناخته‌‌‌شده‌‌ی بین‌‌المللی در حوزه‌‌ی دگرگونی‌‌های شخصیتی و پیشگام در حوزه‌‌ی مطالعات سایه‌‌ی انسان در روانشناسی مدرن به حساب می‌‌آید. ۹ عنوان کتاب از او در فهرست آثار پرفروش نیویورک تایمز حضور دارند. او علاوه بر اینکه در حوزه‌‌ی روانشناسی، صاحب‌نظر بوده است در جهان سینما به‌عنوان تهیه‌‌کننده اجرایی فیلم «اثر سایه» شناخته می‌‌شود. اغلب کتاب‌‌های دبی فورد درباره‌‌ی مواجهه‌‌ی انسان با ناشناخته‌‌ی درونی‌‌اش هستند. آثار او از همان ابتدا، به‌عنوان آثاری پیشرو و پیشگام در آموزش عاطفی و درونی انسان شناخته می‌‌شدند. عمده آثار فورد، با تکیه بر دنیای درونی هر شخص، سعی بر آن دارند که شخص هرچه بیش‌تر به شناخت از خود برسد. دبی در آثارش دوست داشت با مخاطب درگیر شود، آن‌‌ها را دعوت کند تا نارضایتی و جنبه‌‌های تاریک درونی‌‌شان را بیابند و دوباره با خود ارتباط بگیرند. دبی فورد علاوه بر این‌‌که نویسنده‌‌ی آثار خودیاری بود، به‌عنوان یک مربی و سخنران نیز در مجامع مختلف بین‌‌المللی پیرامون سایه و شناخت فرد از جنبه‌‌های درونی‌‌اش به بحث و سخنرانی اهتمام می‌‌ورزید.

کتاب‌‌های فورد تاکنون به بیش از ۲۰ زبان مختلف ترجمه شده است. فورد در سال‌‌های ابتدایی قرن جدید، مؤسسه‌‌ی فورد را برای حمایت از افرادی که می‌‌خواهند در جهان تغییر ایجاد کنند، تأسیس کرد. او در سفرهایش به نقاط مختلف دنیا، سعی در ارتباط گرفتن افراد در وهله‌‌ی اول با خودشان و در وهله‌‌ی بعدی با اطرافیشان داشت. در یکی از همین نمونه‌‌ها او در روستاهای اوگاندا، اولین آکادمی را برای تربیت کودکان و نوجوانان آن‌‌جا تأسیس نمود. در نهایت او در ۱۷ فوریه‌‌ی سال ۲۰۱۳ میلادی به علت ابتلا به سرطان درگذشت.

منظور نویسنده از عبارت نیمه‌ تاریک وجود چیست؟

نویسنده با مثال‌‌هایی که می‌‌زند، شخص را با جنبه‌‌های تاریکی وجودش (آن‌‌هایی که دوست ندارد دیگران درباره‌‌شان چیزی بدانند) مانند خشم، قضاوت یا تکبر روبه‌‌رو می‌‌کند. مثلا فورد خطاب به شخص می‌‌گوید اگر خودت مورد آزار و اذیت قرار می‌‌گرفتی، می‌‌توانستی تبدیل به یک فرد قلدرمآب شوی؟

بر اساس آموزه‌‌های این کتاب، چگونه نیمه‌‌ی تاریک خود را بشناسیم؟

نویسنده پیشنهاد می‌‌کند که فرد جلوی یک آینه ایستاده و به آن نگاه کند. آینه تمثیلی از رفتارهایی است که فرد در خود پنهان کرده و شخص دیگری آن رفتار را انجام می‌‌دهد. فورد در این‌‌جا پیشنهاد آینگی را می‌‌دهد بدین نحو که فرد از رفتارهای آن شخص به‌عنوان آینه‌‌ای برای خود استفاده کند.

فورد در مرحله‌‌ی بعد به این نکته اشارره می‌‌کند که به اصطلاح خطاهای ما گاهی اوقات کیفیت‌‌هایی بیش از حد تقویت‌‌شده دارند و بایستی آن را کاهش داد. به‌عنوان مثال، اعتماد بیش از حد ممکن است به‌عنوان تکبر، تلقی شود. پس با اذعان به اینکه گهگاهی بیش از حد به خودمان اعتماد داریم، می‌‌توانیم این ویژگی را حذف کنیم و این باعث می‌‌شود که شخص قابل‌‌تحمل‌‌تری برای اطرافیانمان به نظر آییم.

پیشنهاد بعدی فورد در این کتاب این است که سایه‌‌ی خود را بشناسیم و آن را در آغوش بگیریم. وی در سراسر کتابش، تمرین‌‌هایی را به اشتراک می‌‌گذارد تا به فرد در جهت کشف ابعاد و جنبه‌‌های گوناگون سایه‌‌ی خود کمک کند. سپس به فرد یاری می‌‌دهد که خود را با دانش جدیدش تفسیر کند. او ما را تشویق می‌‌کند که تمام بخش‌‌های شخصیتی‌‌مان را شناخته و بپذیریم؛ چون با این کار، خودشناسی عمیق‌‌تری را درک خواهیم کرد. 

نیمه‌ تاریک وجود صوتی را با صدای کدام گوینده بشنویم؟

کتاب نیمه‌ تاریک وجود صوتی با ترجمه‌‌ی فرناز فرود و گویندگی سمیرا جواهریان توسط انتشارات کلک آزادگان منتشر گردیده است. نسخه‌‌ای از این کتاب صوتی را می‌‌توانید از طاقچه گوش کنید و لذت ببرید.

بهترین ترجمه‌‌ی فارسی کتاب

اولین ترجمه و مطرح‌‌ترین ترجمه‌‌ی فارسی کتاب نیمه تاریک وجود توسط فرناز فرود انجام شده است که در سال ۱۳۸۱ توسط انتشارات کلک آزادگان روانه‌‌ی بازار گردید. در کنار این ترجمه، دو ترجمه‌‌ی دیگر از این کتاب یکی توسط عبدالله صلاحی (انتشارات آتیسا) و دیگری توسط پروانه طاهری (انتشارات عطر کاج) نیز از دیگر ترجمه‌‌های مورد استقبال این کتاب هستند.

نظرات افراد و مجله‌‌های مشهور درباره‌ کتاب نیمه‌ تاریک وجود

دیپاک چوپرا، پزشک، همکار و دوست دبی فورد درباره‌‌ی نیمه‌ تاریک وجود معتقد است که این کتاب هم‌‌راستا با افکار فورد پیرامون سیر تحول شخصیت و دگرگونی‌‌های وی گام برمی‌‌دارد. چوپرا کتاب فورد را یک راهنمای کامل خودیاری می‌‌داند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، در هنگام اعلام خبر درگذشت دبی فورد، از کتاب نیمه‌ تاریک وجود به‌عنوان کتابی رهایی‌‌بخش برای انسانِ معاصر نام می‌‌برد. در مطلبی که در این خبرگزاری آمده است، از کتاب فورد همچنین به‌عنوان یکی از برترین کتاب‌‌های خودیاری نوشته‌شده در تاریخ یاد می‌‌شود. 

دین مایکل اورنیش، پژوهشگر آمریکایی، این اثر را کتابی آموزشی برای تمامی افراد جامعه می‌‌داند. اورنیش می‌‌گوید هرکسی که با خود تعارف دارد و یا از خود فرار می‌‌کند، الزامی است که این کتاب را یا بخواند و یا بشنود. تأکید روی شنیدن کتاب از جانب اورنیش به این دلیل است که وی معتقد است که کتاب فورد چنین خاصیتی دارد که علاوه بر خواندن، شنیدنش نیز روی عملکرد روانی فرد تأثیرگذار است.

نقد کتاب صوتی نیمه‌ تاریک وجود

یکی از مهم‌‌ترین ویژگی‌‌های کتاب صوتی نیمه‌ تاریک وجود شکل و قالب آن است. این کتاب پیش و بیش از آنکه بخواهد از موضع بالا با شخص سخن بگوید، راهنمایی عملی است که صرفا با انجام تمرین‌‌هایش می‌‌توان به موفقیت دست یافت. به همین دلیل، نویسنده خود را به پایین‌‌ترین موضع، تقلیل درجه داده تا بتواند با خواننده و شنونده‌‌اش همراه شود. کاری که دبی فورد در این کتاب انجام می‌‌دهد این است که با شخص از درِ دوستی وارد می‌‌شود و خودش نیز دست بالا را ندارد. احتیاط فورد در کتاب تا این حد است که تمرین‌‌هایش را نه الزام که پیشنهادی عملی برای یافتن جنبه‌‌های تاریک وجودی هر فرد می‌‌داند. او با این قلم و ذهنیت، آرام آرام خود را به‌عنوان دوست در دلِ مخاطب جا می‌‌کند و سپس تمرین‌‌هایش را به فرد پیشنهاد می‌‌کند. رفتار ملاحظه‌‌گرانه‌‌ی فورد در این کتاب بیش از پیش به دیده و پسندیده شدن کتابش کمک کرده است.

فهرست کتاب صوتی نیمه تاریک وجود

درباره کتاب

درباره نویسنده

مقدمه

فصل اول: دنیای درون، دنیای بیرون

فصل دوم: دنیا، درون ماست

فصل سوم: جمع کردن مجدد تکه‌های گمشده وجودمان

فصل چهارم: سایه خود را بشناس تا خودت را بشناسی

فصل پنجم: من آنم

فصل ششم: نیمه تاریک خود را در آغوش بگیر

فصل هفتم: خودت را از نو تعریف کن

فصل هشتم: اجازه بده بدرخشی

فصل نهم: زندگی که ارزش زیستن دارد

در بخشی از کتاب صوتی نیمه تاریک وجود می‌شنویم

در انتهای خیابانی که زندگی می‌کردیم یک زندان وجود داشت. باور داشتم که آدم‌های بدی در آن زندان هستند و من تلاش می‌کردم که عاقبت من رفتن پشت میله‌ها و تنهایی نباشد.

البته برای اینکه همیشه خوب باشم، گاهی دروغ هم می‌گفتم. حاضر بودم به هر قیمتی خوب‌ترین و محبوب‌ترین باشم. اینکه هر روز دروغ بگویم باعث شده بود تا ارتباط من با خودم قطع شود. هر چقدر دروغگوتر باشیم، تمام خوبی‌ها را فراموش می‌کنیم. به مرور زمان به این باور رسیدم که دنیا بدترین جایی است که انسان‌ها در آن حضور دارند. مثل آب خوردن دیگران را قضاوت می‌کردم و برچسب‌های ناپسندی به آن‌ها می‌زدم.

فکر می‌کردم دیگران خوشبختند، چون در خانواده خوبی به دنیا آمدند و اگر وضعیت من ناخوشایند است به خاطر خانواده‌ای است که در آن بزرگ شده‌ام.

گفت‌وگوی روزانه من با خودم در مورد «فقط اگر...» ‌ها بود. به خودم می‌گفتم فقط اگر در خانواده بهتری به دنیا آمده بودم، فقط اگر در اروپا بودم، فقط اگر یک کمد از لباس‌های گران قیمت داشتم و... حتما اوضاع فرق می‌کرد. حتی یک درصد باور نداشتم که ممکن است مشکلات من ارتباطی به دنیای بیرون نداشته باشند.

معرفی نویسنده
عکس دبی فورد
دبی فورد
آمریکایی | تولد ۱۹۵۵ - درگذشت ۲۰۱۵

دبی فورد، نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی کمک به خویشتن است که آثارش از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا محسوب می‌شوند. کتاب‌های فورد به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. او همواره مردم را تشویق می‌کرد تا به جای دنبال کردن کمال، عیوب خود را بپذیرند. فورد ابایی از اینکه بگوید زمانی به مواد مخدر اعتیاد داشته است، نداشت و اغلب در کتاب‌هایش به مبارزه‌ی خود با سوء مصرف مواد مخدر اشاره می‌کرد که به دلایلی از جمله طلاق والدینش و احساس کافی نبودن، شدت گرفته بود.

نظرات کاربران

sheida
۱۳۹۹/۰۶/۱۴

-ما هر کس وهر چیزی راکه جنبه های فراموش شده وجودمان را انعکاس می دهدرا به خود جلب می کنیم.اگر از تکبر شما می رنجم به این دلیل است که تکبر وجود خودرا نمی پذیرم. -به یا داشته باشید هنگامی که

- بیشتر
خانم کتابخوار
۱۳۹۹/۱۱/۱۵

امتیازی که دادم برای کتاب بود چون صوتی شو گوش ندادم. قبلا نظر گذاشته بودم اما دلم خواست بازم نظر بذارم برای این کتاب برای همین اینجا نظرمو می‌ذارم. . . دارم به این نتیجه می رسم که همیشه بهترین چیزها رو داشتم

- بیشتر
iMajid
۱۳۹۸/۰۷/۰۳

کتابی فوق‌العاده تأثیرگذار... قبلاً این کتاب رو خونده بودم. دقیقاً ۵بار. از این که نسخهٔ صوتی کتاب منتشر شده بسیار خوشحالم، چون برای بار ششم می‌تونم بشنومش. خریدم و کمی از کتاب رو گوش کردم و بسیار از خوانش و

- بیشتر
Atieh
۱۳۹۹/۰۱/۰۸

این کتاب یکی از بی نظیر ترین کتابهاس که هرکسی باید حداقل چندین بار مطالعش کنه ،شما رو با نیمه از وجودتون که براتون ترسناکه،باعث ناراحتی وحتی واکنش های شما نسبت به مسائل زندگی میشه رو بخوبی کنکاش میکنه و

- بیشتر
Behzad @booker
۱۳۹۹/۰۴/۲۲

من هرکتابی که نسخه الکترونیکش میگیرم اگه تشخیص بدم با ارزشه نسخه چاپیشو میگیرم این جزء یکی از همون کتابای با ارزشه

ناسارا
۱۴۰۰/۰۱/۰۳

این کتاب رو گوش دادم. راستش این مدل کتابا برای من مثل یه مرور بر کتابهای پیشین است. چون این چند وقت توی زمینه روانشناسی و خود شناسی و مثبت نگری همش دارم مطالعه میکنم و بهش به چشم یه

- بیشتر
نسترن
۱۳۹۹/۰۶/۱۹

اگر به دنبال خودشناسی هستین و کتابهای روانشناسی سبکتر را دوست دارین کتاب فوق العاده ای هست 😊

بانو
۱۳۹۸/۰۹/۰۵

با این‌کتاب تونستم با خودم عین یه دوست واقعی رفتار کنم و دیدگاهمو نسبت به همه چیز شفاف کرد

شهلا
۱۳۹۹/۰۸/۰۵

کتاب بسیار عالی هست .کسانی که با گذشته خود درگیر هستن این کتاب بارها گوش بدهند

آرزو
۱۳۹۸/۰۷/۰۸

با تشکر از مجموعه کلک آزادگان برای صوتی کردن این کتاب بسیار کاربردی🌺

زمان

۱۰ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۷۰۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۷۰۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان