دانلود و خرید کتاب سال سی احمد ابوالفتحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سال سی اثر احمد ابوالفتحی

کتاب سال سی

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سال سی

«سال سی» اولین رمان احمد ابوالفتحی است که پیش از این مجموعه داستان تجربی پل‌ها را منتشر کرده بود. در رمان «سال سی» قصه خاک گرفته چند نسل روایت می‌شود. رمان درباره پسران پدری سالخورده است که پس از سرخوردگی از فعالیت سیاسی کتابی نوشته است. پسران او هرکدام داستانی دارند. داستان‌هایی عجیب که از کازابلانکا تا تهران و نهاوند را دربرمی‌گیرد. آنها بازگشته‌اند تا میراث خود را به تماشا بنشینند و همین کار باعث می‌شود قصه‌هایی ساخته شود که در هر کدامشان اتفاقی عجیب در بافتی تاریخی و روانی رقم می‌خورد. این فرایند پای زنان مرموز خانواده را هم به قصه می‌کشاند و خواننده در هر فصل با کشفی نو روبه‌رو می‌شود. کشفی از گذشته‌ای که چندان هم دور نبوده است. «کافه ریک را تازه راه انداخته بودیم. برای پیدا کردن همین کافه بود که به کازا رفتیم. وقتی هم فهمیدیم نه از ریک خبری هست و نه از پیانویی که سام دوباره بنوازدش، برای آن‌که کمتر احساس حماقت کنیم، تصمیم گرفتیم خودمان ریک بشویم. من پولش را نداشتم؛ سامان ریک شد. پیانو زدن هم بلد نبودم که سام بشوم. گفتم «خوالی‌گر خودتی. درسته که صاحب‌کار تویی ولی حواست به بزرگ‌تر و کوچک‌تری باشه.» «چه بی‌ذوقی تو. کلی تحقیق کردم من تا فهمیدم خوالی‌گر یعنی چی.» «خب؟» «به جان خودم میرزا چشم بصیرت داره. می‌دونسته آخرش آشپز می‌شی.»

نظرات کاربران

Omid r kh
۱۳۹۸/۰۳/۰۷

23 سالِ سی رمانِ سرِ صبری‌ست. همه‌اش را که بگذاریم کنار، نمی‌شود فرمِ داستان‌گوییِ نقالانه‌اش را کنار گذاشت، یک زمانی یک الاغی، که مثلاً اسمش خواننده بود، ولی جز چرت و پرت چیزی بلد نبود بخواند، در یک برنامه‌ی تلویزیونی طنز،

- بیشتر
mercol30
۱۳۹۸/۰۲/۳۰

چه خبره اینقدر قیمت بالا😦

𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔
۱۴۰۱/۰۸/۲۰

خوندنش طول کشید، اما باهاش زندگی کردم. ممنون از آقای ابوالفتحی

سعید
۱۳۹۸/۰۳/۰۳

عالی

مهدیه
۱۴۰۲/۰۴/۱۴

اگر رمان های تحسین برانگیز زیادی از ادبیات و داستان نویسی ایران خوندین قطعا این کتاب براتون جالب و کشش دار نیست متاسفانه 🙃 به نظرم داستانِ بسیار تکراری از روابط تکراری آدم ها داره .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
اشک، چاره نیست ولی التیامه.
𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔
گاهی یه تصویری، یه خاطره‌ای می‌شه همه‌چیز زندگیت
𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔
هیچ‌چیز بهتر از این نیست که آدم خیالش راحت باشد؛ یک چیزی داشته باشد که دلش را قرص کند.
𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔

حجم

۳۵۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۳۵۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان