دانلود و خرید کتاب تحلیل رفتارمتقابل (T.A) به زبان ساده سعید بهزادی فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل رفتارمتقابل (T.A) به زبان ساده اثر سعید بهزادی فر

کتاب تحلیل رفتارمتقابل (T.A) به زبان ساده

امتیاز:
۳.۸از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تحلیل رفتارمتقابل (T.A) به زبان ساده

«تحلیل رفتارمتقابل (T.A) به زبان ساده» نوشته سعید بهزادی فرد (-۱۳۴۳) روان‌شناس و مشاور خانواده است. عمده فعالیت حرفه‌ای سعید بهزادی فرد هم اکنون اشتغال در کلینیک مشاوره و خدمات روان‌شناختی نیک‌اندیشان، به‌عنوان موسس، مدیر، مسئول فنی، مشاور و مدرس بوده و دوره های گوناگونی از جمله تحلیل رفتار متقابل، نظریه انتخاب، مهارتهای پیش از ازدواج، روابط همسران، شناخت اختلالات شخصیت، مدیریت خشم، مدیریت استرس و ... را برگزار می نماید. تحلیل رفتار متقابل (T.A) یکی از نظریه‌های مطرح در روانشناسی آکادمیک است که از دهه ۵۰ میلادی مورد توجه مراکز علمی، درمانی و نیز بخش‌های مدیریتی و ارتباطی بوده است. در این کتاب تلاش شده تا با استفاده از آموزش‌های (T.A) و سایر آموزش‌های مشابه به فراگیران کمک شود که بتوانند ارتباط و رفتار خود را با سایرین (والدین، همسر، همکار، فرزند، مشتری و ....) مدیریت و ساماندهی کنند.این نظریه توسط دکتر اریک برن در دهه ۵۰ میلادی ارائه شد و از آن زمان میلیون‌ها نفر در جهان (T.A) را آموخته‌اند و کتاب‌های زیادی در این زمینه تألیف شده است. در این کتاب ابتدا مفاهیم اساسی (T.A) همچون کودک، بالغ و والد را می آموزیم، سپس با مفاهیمی همچون ارتباط و ... آشنا می‌شویم. در ادامه نگاهی واقع بینانه به خود می‌اندازیم و در پایان راهکارهایی برای ارتباط سالم با دیگران فرا می‌گیریم.

نظرات کاربران

Fereshte
۱۳۹۶/۰۷/۰۸

درود این کتاب رو نخوندم از کاربران و دوستان کسی هست که در زمینه روانشناسی تحصیل کرده باشه و بهترین کتاب موجود در بازار در موردTA از نظر خودش رو معرفی کنه؟

Babak Ashraf Semnani
۱۴۰۲/۰۵/۰۵

برای آشنایی مقدماتی با موضوع خلاصه و خیلی خوب هست اما برای درک عمیق با موضوع کافی نیست و باید به منابع مکمل رجوع نمود، به هر حال خواندن کتاب را توصیه میکنم من که استفاده کردم

Nima
۱۴۰۱/۰۲/۲۳

قلم بسیار روونی داره و مطالب به صورت کاربردی و قابل فهم بیان شدند.

زینب دهقانی
۱۴۰۰/۰۷/۲۳

خیلی لذت بردم .

alimoradi
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

خیلی ساده روان و خلاصه یجوریه که با خوندنش سریعا یه تصویر کلی از تحلیل رفتار متقابل دست خواننده کتاب میاد

محمدرضا
۱۴۰۲/۰۵/۲۳

سلام این کتاب نسبت به کتاب های دیگر که درمورد TA نوشته شده است خیلی خیلی خلاصه و کم محتواست

کیوان.م
۱۴۰۰/۰۹/۲۸

این کتابچه شاید برای آشنایی با مفاهیم اولیه تحلیل رفتار متقابل مناسب باشه و در انتها هر فصل سوالاتی برای کمک به درک بهتر مطالب داره. این کتابچه جزو کتاب‌های مورد علاقه ام نبود ولی شاید برای شما مناسب باشه.

کاربر ۳۵۳۰۲۲۸
۱۴۰۰/۰۶/۱۳

به نظرم این کتاب یکی از بهترین کتاب ها در زمینه تحلیل رفتار متقابل هستش👌

Mohsen Nouri
۱۳۹۹/۰۴/۰۸

کتاب درباره وجود روانیه آدما خوب توضیح داده، ولی چون همه چیز رو مختصر و گذری گفته خیلی جاها برای خودم سوال پیش اومد، اما برای آشنایی با یک سری مفاهیم خوبه، و با همینک مختصر توضیح داده باعث جذابیت

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
فرد OK فردی قدرتمند است که از حوادث فرار نمی کند و غُرّ هم نمی‌زند بلکه با اندیشه درباره علل وقوع حادثه، راهی برای مقابله سالم و آگاهانه می یابد. به دیگر زبان، فرد OK ابتدا می گوید OK سپس می پرسد: ۱) چه شد که اینگونه شد؟ (علل وقوع اتفاق) ۲) حا لا می توانم چکار کنم؟ (برخورد فعال و منطقی) تفاوت فردی که اصطلاحاً با جهان هستی OK شده (پذیرفته که هست) و کسی که OK نیست در این است که فرد OK ضمن حفظ آرامش و واکنش های مناسب عاطفی (مثلاً عزاداری، سوگ و غصه برای از دست دادن یک عزیز) به دنبال راهی برای سازگاری مثبت با جهان است و تلاش می کند راهی متفکرانه برای حل مسائل بیاید. در حالیکه فردی که OK نیست فقط در مقام یک معترض منفعل یا پرخاشگر عمل می کند و غُرّ می زند.
احسان رضاپور
دراین نظریه فرضیه های فلسفی زیر پذیرفته شده اند: - انسانها ذاتاً خوب هستند. - همه توانایی اندیشیدن دارند. - انسانها مسئوول سرنوشت خویش هستند و این سرنوشت را می توان تغییر داد.
mahdi
در T.A باور براین است که هر فر د در وجود خویش سه بخش نسبتاً مجزا دارد که براساس آن می‌توانیم دریابیم که هر فرد چگونه عمل و رفتار می کند. این بخشها را اریک برن «کودک»، «بالغ» و «والد» نامگذاری کرده است.
mahdi
هدف نهایی تحلیل رفتار متقابل این است که به انسان حق انتخاب بدهد تا از بین رفتار ناخودآگاه و بالغانه یکی را برگزیند. برای رسیدن به این مرحله راهی وجود ندارد جز تمرین همیشگی: خودآگاهی
احسان رضاپور
احساسات ما به دو بخش: واقع بینانه ومخرب تقسیم می شوند. یکی از وظایف بالغ، حمایت از کودک در مقابل احساس‌های مخرب است. به عنوان یک انسان بزرگسالِ باشعور دلیلی وجود ندارد که با شنیدن عباراتی که ما را مورد حمله قرار می‌دهند (دیوانه، بی معرفت و...) و برای ما پیام "تو خوب نیستی" ارسال می کنند عصبی و خشمگین شویم. زیرا بر اساس توصیف بالغ یا من دیوانه، بی‌معرفت و...هستم؛ که جایی برای ناراحتی وجود ندارد و یا اینگونه نیستم که باز هم محلّی برای ناراحتی و دلخوری نمی‌ماند.
احسان رضاپور
همه ما در مواجهه با مسایل زندگی، که هر لحظه با آن دست به گریبانیم دو راه پیش رو داریم: -استفاده از اطلاعات بالغ به عنوان یک بزرگسال -رفتن به پیش نویس زندگی ظاهراً و متاسفانه بسیاری از انسانها در مواجهه با مسایل بطور معمول راه دوم، یعنی رفتن به پیش نویس زندگی را برمی‌گزینند. پیش‌نویس زندگی در رفتارهای کودک و والد بروز پیدا می کند و از آن جایی که رفتار این دو بعد شخصیت، خود به خودی و اتوماتیک هستند، عمل کردن بر اساس آنها کاملاً آسانتر و ساده تر است.
احسان رضاپور
برای اطلاع دقیق از پیام‌های والد سرزنشگر و این که آیا تحت تاثیر طلسم پیامهای آن هستیم یا نه، خوب است به نشانه‌های زیر توجه کنیم: *بیشتر اوقات نگرانم *استراحت نمی کنم *به سفر نمی روم *به کلیشه های بی معنی عقیده دارم ولی دربارهٔ آنها منطقی فکر نمی کنم *احساس می کنم از کارهایم عقب افتاده ام *به خاطر عیب‌هایم همیشه خودم را سرزش می کنم *همیشه با خودم نجوا می کنم که فایدهٔ این همه تلاش چیست *آدم موفقی هستم ولی از آن لذت نمی برم * بیشتر وقت ها احساس‌های منفی مثل ترس، خشم، بی عرضگی، حماقت و... دارم
احسان رضاپور
هرگاه از من پرسیده شده که به طور خلاصه TA چیست؟ این گونه پاسخ داده‌ام: «در ta فراگیرنده می‌آموزد که خود و اجزای شخصیتش را بشناسد، دیگری (طرف ارتباط) را و اجزای شخصیتش را بشناسد و روابط خود با دیگران و روابط دیگران را با یکدیگر مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قراردهد و در نهایت به رابطه‌ای آگاهانه‌تر و سالم‌تر دست یابد. بعنوان مثال یک مدیر یا کارمند بانک خواهد توانست علت و ساختار رفتار یک مشتری عصبی، ناراضی، متوقع و ... تشخیص دهد و به نحوی مؤثر و سالم با او ارتباط برقرار کند.
زینب دهقانی
آیا هر احساس منفی، بد وغیربالغانه است؟ پاسخ به این سوال منفی است. مگر می شود گفت کسی که با دیدن یک گرگ ترسیده و فرار کرده احساس یا رفتاری غیر بالغانه دارد؟ مشکل مربوط به احساسهایی است که منفی بوده و با منبع ایجاد آن احساس، تناسب ندارد. در TA به این احساسات،"مخرب" می‌گویند. مثلا اگر کسی از جانور نسبتا بی آزاری مثل سوسک بترسد، به ترس او مخرب و غیربالغانه میگوییم.
احسان رضاپور
در این کتاب ابتدا مفاهیم اساسی ta همچون کودک، بالغ و والد را می آموزیم، سپس با مفاهیمی همچون ارتباط و ... آشنا می‌شویم. در ادامه نگاهی واقع بینانه به خود می‌اندازیم و در پایان راهکارهایی برای ارتباط سالم با دیگران فرا می‌گیریم.
زینب دهقانی

حجم

۷۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۷۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان