دانلود و خرید کتاب کلاغ زرنگ سیدنوید سیدعلی اکبر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کلاغ زرنگ

کتاب «کلاغ زرنگ» نوشتۀ سیدنوید سیدعلی اکبر، لاله جعفری و مصطفی رحماندوست است و نشر افق آن را منتشر کرده است. کلاغ زرنگ، سومین جلد از مجموعۀ جذاب و آموزندۀ باغ‌وحش کوچک من است.

درباره کتاب کلاغ زرنگ

کتاب‌ها، چه به‌صورت قصه باشند و چه شعر، مزایای بی‌شماری برای کودکان دارند. آن‌ها ذاتاً شعر و قصه را دوست دارند و از خواندن و شنیدن لذت می‌برند. اولین واکنش کودک به شعر شادی و لذت است. ﺷﻌﺮهای ﮐﻮدکانه ﺳﺎده، روان، آﻫﻨﮕﯿﻦ و قابل‌فهم هستند و ﺑﺪون آﻧﮑﻪ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ آﻣﻮزش دﻫند، داﻧﺶ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و کلامی کودکان را افزایش داده و ذوقشان را ﭘﺮورش می‌دهند. ﻫﺮﭼﻪ ﻣﺤﺘﻮای ﺷﻌﺮ ﺑﺮای ﮐﻮدکان آﺷﻨﺎﺗﺮ باشد و از زﻧﺪﮔﯽ واﻗﻌﯽ؛ غم‌ها، شادی‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌ها بگوید، ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺎ آن ارﺗﺒﺎط ﺑﺮﻗﺮار می‌کنند. ﺷﻨﯿﺪن ﺷﻌﺮ و خواندن شعر برای کودکان مهارت شنیداری و مهارت تصویرسازی آن‌ها را تقویت می‌کند و داﯾﺮۀ ﻟﻐﺎتشان را افزایش می‌دهد. کودکان از طریق شعر، دریافت‌های تازه‌ای از جهان به دست می‌آورند و در شناخت مفاهیم جهان پیرامون مهارت پیدا می‌کنند. کودکان همچنین از طریق قصه و داستان، نسبت به مسائل آموزشی واکنش بهتری نشان می‌دهند. آموزش در حین خواندن آموزش غیرمستقیم نام دارد و کودکان بدون اینکه بدانند نکات زیاد را می‌آموزند. آموزش‌ها می‌تواند مهارت‌های زندگی، هنجارها و رفتارهای درست باشد یا مطالب و حقایق علمی دنیای اطراف. این آموزش‌ها چون به‌صورت داستان برای کودکان خوانده می‌شود، از شنیدن آن لذت می‌برند و در ذهنشان باقی می‌ماند.

مجموعه کتاب‌های باغ‌وحش کوچک من ۵ جلد دارد. این مجموعه قصد دارد تا با زبانی کودکانه، شعرهای شاد و قصه های ساده شیرین و زیبا کودکان را با حیوانات آشنا کند. هرکتاب این مجموعه علاوه بر داستان و شعر، بخشی را هم به ارائۀ اطلاعات عمومی و جذاب دربارۀ حیوان مربوطه مانند ویژگی ظاهری، نوع تغذیه، محل زندگی و روابطشان با انسان اختصاص داده است. این روش خلاقانۀ معرفی حیوانات باعث شده تا کودکان ضمن اینکه سرگرم شوند، تجربۀ تازه ای به دست بیاورند، با دقت به مطالب کتاب گوش دهند، به سؤالات ذهنی کودکان پاسخ داده شود و اطلاعات مربوط به آن حیوان را به ذهن بسپارند. کتاب‌های مجموعۀ باغ‌وحش کوچک من عبارت‌اند از: «طوطی باهوش»، «گاو مهربان»، «کلاغ زرنگ»، «گربۀ ملوس» و «خروس خوش‌صدا»

تصاویر کتاب‌های مجموعۀ باغ‌وحش کوچک من بسیار زیبا، خلاقانه و همسو با محتوای شعر و داستان است و به فهماندن و شفاف ساختن هرچه بهتر مطالب کتاب به کودکان کمک می‌کند. جلد هر کتاب به شکل همان حیوان طراحی شده است به‌گونه‌ای که نظر کودکان را به خود جلب می‌کند.

کتاب کلاغ زرنگ با قصۀ بامزه و خیال‌انگیزی دربارۀ یک مترسک است که آرزوی پرواز دارد و کلاغ‌ها او را به آرزویش می‌رسانند. کتاب کلاغ زرنگ سپس اطلاعات جذاب و بامزه دربارۀ کلاغ‌ها در اختیار کودکان می‌گذارد برای مثال کلاغ‌ها لانۀ خود را روی بالاترین شاخۀ درخت می‌سازد و یا کلاغ‌ها قیافۀ آدم‌ها در یادشان می‌ماند و آن‌ها را اشتباه نمی‌گیرند. کتاب کلاغ زرنگ بخش شعر هم دارد که مصطفی رحماندوست آن را سروده است.

خواندن کتاب کلاغ زرنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کودکان و خردسالان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کلاغ زرنگ

«جوجه‌کلاغ‌ها توی لانه نشسته بودند و کلاغ‌پر بازی می‌کردند: کلاغ...پر. گنجشک...پر. مترسک...پر. مترسک که پر ندارد. خودش خبر ندارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان