دانلود و خرید کتاب زن ها نیز وجود دارند ارندیز آتاسو ترجمه پریا محمدی لمعه دشت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زن ها نیز وجود دارند اثر ارندیز آتاسو

کتاب زن ها نیز وجود دارند

معرفی کتاب زن ها نیز وجود دارند

کتاب «زن ها نیز وجود دارند» نوشتۀ ارندیز آتاسو، ترجمۀ پریا محمدی لمعه دشت و ویراستۀ مائده پورصفائی است و انتشارات اوغوزخان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب زن ها نیز وجود دارند

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این‌گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن‌پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

کتاب زن‌ها نیز وجود دارند در قالب داستان‌های کوتاه، زندگی ۸ زن را روایت می‌کند. ارندیز آتاسو، نویسندۀ کتاب تلاش کرده است تا از طریق این داستان‌ها سختی‌های زندگی زنان را به نمایش بگذارد و نشان دهد زنها با مردان برابر نیستند اما ضعیفتر هم نیستند و آن‌ها با وجود تمام تفاوتها در تمام دوران‌ها یک هدف مشترک دارند و آن این است که ادامه دهند و مقاومت کنند. کتاب زن‌ها نیز وجود دارند شامل ۸ داستان کوتاه می‌شود. عناوین داستان‌ها عبارت‌اند از: «سفری با قطار»، «یکی رو، یکی زیر»، «زن‌ها نیز وجود دارند»، «به وقت آزادی در بالکن»، «Error! Bookmark not defined»، «بادی از سمت یمن وزید»، «علی ساکته» و «در جستجوی هویت گمشده».

پریا محمدی، مترجم این مجموعه در بخشی از مقدمۀ کتاب زن‌ها نیز وجود دارند نوشته است: «احساس... زن‌ها بیشتر از مردان از این نعمت برخوردارند و این بیشتر بودن برای وظایفی است که بر دوش دارند؛ دختری، همسری، مادری... تحمل هرکدام از این وظایف نیازمند قدرت عجیبی است که تنها در وجود زن‌ها یافت می‌شود؛ اما این قدرت عجیب تأثیری بر عقلشان ندارد. زن‌ها می‌توانند در هر شرایطی مثل مردان برای خودشان و اطرافیانشان تصمیم بگیرند؛ می‌توانند دختر باشند، می‌توانند همسر باشند، می‌توانند مادر باشند، می‌توانند زیبا باشند، می‌توانند مدیر باشند، حتی می‌توانند رئیس‌جمهور باشند و بوده‌اند... زنان زیادی در جای‌جای دنیا، با کنارزدن محدودیت‌ها، کارهای بزرگی انجام داده‌اند.»

خواندن کتاب زن ها نیز وجود دارند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زن ها نیز وجود دارند

«سروصدای باز شدن پنجره، فلسفۀ آزادي را قطع کرد. تیک. مادام دووال بیوۀ رئیس فقید اداره مالیات لیون، کمی هوای تازه می‌خواست. هوای تمیز و خنک مستقیماً به سمت گلوی ملتهب آیلا رفت. آیلا با نفرت به زنی که رشتۀ افکارش را پاره کرده بود و هوای سرد به گلویش فرستاده بود نگاه کرد. بی‌ادبی هم حدی داره! خانم! آدم از هم‌سفرش نمی‌پرسه می‌تونم پنجره رو باز کنم یا نه؟ آدمِ مزاحم! شصت سالش شده، یاد گرفته موها و ناخوناش رو رنگ کنه، ولی ادب و احترام یاد نگرفته. آیلا وقتی نتوانست خنکی هوا را تحمل کند، مثل مادام دووال، مصمم و با حرکتی ناگهانی بلند شد و پنجره را بست.»

نظرات کاربران

سارا
۱۴۰۳/۰۳/۱۱

کتابیه که هر خانمی باید بخوندش و اشتباهات شخصیت‌ها رو تکرار نکنه.

Meryem
۱۴۰۳/۰۳/۰۵

داستان‌های جالبی داشت و اینکه دیالوگ‌ها محاوره‌ای بود رو دوست داشتم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۸۸۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان