دانلود و خرید کتاب کودتای لاهوتی کاوه بیات
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کودتای لاهوتی اثر کاوه بیات

کتاب کودتای لاهوتی

معرفی کتاب کودتای لاهوتی

کتاب «کودتای لاهوتی» نوشتۀ کاوه بیات است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. کودتای لاهوتی یکی از جلدهای مجموعۀ تاریخ معاصر ایران است که به زندگی ابوالقاسم لاهوتی و وقایع بهمن ۱۳۰۰ می‌پردازد.

درباره کتاب کودتای لاهوتی

انتشارات شیرازه کتاب ما باهدف تألیف، ترجمه، گردآوری و چاپ و انتشار کتاب‌هایی مختلف فرهنگی، تاریخی، اجتماعی شروع به فعالیت کرد. یکی از این مجموعه‌ها تاریخ معاصر ایران است. کتاب‌های متعددی در این مجموعه به چاپ رسیده است از جمله «پان‌ترکیسم و ایران»، «ایل قشقایی در جنگ جهانی اول»، «سردار سوادکوهی» «اندیشۀ اصلاح دین در ایران»، «تاریخ املاک اختصاصی رضاشاه در گرگان»، «وحشت در سقز»، «آخرین سنگر آزادی» و «کردها و فرقۀ دموکرات آذربایجان»

بسیاری از ایرانیان ابوالقاسم لاهوتی را به شعرها، غزل‌ها، ترانه‌ها و تصنیف‌های او به‌ویژه شعر میهن ای میهن می‌شناسند. ابوالقاسم لاهوتی زندگی تاریخی پرفرازونشیب داشته؛ اما موقعیت ادبی‌اش، موقعیت و زندگی‌نامۀ تاریخی او را تحت‌الشعاع قرار داده و شاید بسیاری از مردم نمی‌دانند که ابوالقاسم لاهوتی افسر ژاندارم و رهبر کودتای تبریز در سال ۱۳۰۰ بوده است. او بعد از شهریور ۱۳۲۰ به شاعری تبدیل شد که برای نخستین‌بار از اشعار خود برای آزادی صنف کارگر و برزگر و مبارزه استفاده کرد.

کاوه بیات، تاریخ‌نگار، پژوهشگر ایرانی و دبیر مجموعۀ تاریخ معاصر ایران در کتاب کودتای لاهوتی به پژوهش و بررسی ۲ دورۀ مهم از زندگی ابوالقاسم لاهوتی پرداخته است. بخش اول کتاب به زمان خدمت و ریاست او بر ژاندارم قم در سالهای ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ اختصاص پیدا کرده است و بخش دوم داستان تصرف تبریز به دست اوالقاسم لاهوتی و ژاندارمهای هوادارش و همچنین چگونگی واکنش نیروهای سیاسی شهر در مقابل این حرکت مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. کتاب کودتای لاهوتی در ۳ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: ماجرا ژاندارمری قم»، «فصل دوم: تبریز دموکرات» و «فصل سوم: فرار مسببین، سرکوب مصلحین»

خواندن کتاب کودتای لاهوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های تاریخی به ویژه علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کودتای لاهوتی

«شرح زندگانی من نیز مانند هر اثر تبلیغاتی موفق دیگر آمیزه‌ای بود از دروغ و واقعیت؛ تلفیقی از داده‌ها و شایعات رایج آن دوره در مورد لاهوتی به طور اخص و کمونیست‌های ایرانی به‌طورکلی از یک سو و برنامه‌ها و اهدافی که تصور می‌شد دولت شوروی در قبال ایران دارد از سوی دیگر. نگاهی به بخش های اولیۀ شرح زندگانی من که به شرح زندگی لاهوتی به‌عنوان افسر ژاندارم اختصاص دارد،‌خود گویای کیفیت کلی کار است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۸۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان