دانلود و خرید کتاب نظریه کوانتوم جی. پی. مک اوی ترجمه مجتبی سلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه کوانتوم اثر جی. پی. مک اوی

کتاب نظریه کوانتوم

معرفی کتاب نظریه کوانتوم

کتاب نظریه کوانتوم از جی. پی. مک اوی و ترجمهٔ مجتبی سلطانی را انتشارات شیرازه کتاب ما منتشر کرده است. این کتاب با زبانی ساده و طنزآمیز و به‌همراه تصاویر بامزه به تشریح و توضیح نظریهٔ کوانتوم می‌پردازد.

درباره کتاب نظریه کوانتوم

تشریح و تبیین نظریات علمی یکی از کارهای دشواری است که به ساعت‌ها توضیح و تفسیر نیاز دارد. اما اگر همین حقایق علمی با زبانی ساده و شیرین و داستان‌گونه بیان شود، به فهم مطلب و عمق درک و بینش آن کمک خواهد کرد. کتاب نظریه کوانتوم با تصاویری طنزآمیز به بیان ابعاد و جنبه‌های مختلف این نظریه می‌پردازد.

خواندن کتاب نظریه کوانتوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تشریح و توضیح موضوعات علمی به زبان ساده از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب نظریه کوانتوم

«نظریهٔ کوانتوم چیست؟

نظریهٔ کوانتوم موفق‌ترین دستگاه‌های فکری است که تاکنون توسط بشر ابداع شده. این نظریه جدول تناوبی عناصر و چگونگی رخ دادن واکنش‌های شیمیایی را توضیح می‌دهد. نظریهٔ کوانتوم همچنین پیشگویی‌های دقیقی درباره لیزر، میکروچیپ، پایداری DNA و چگونگی تشعشع ذرات آن از درون هسته، به دست داده است. قرائت بور از نظریهٔ کوانتوم که در سال ۱۹۲۷ ارائه شد. امروزه نیز متداول است. این امر با وجود این است که آزمایش‌های فکری اینشتین در سال ۱۹۳۰ اصول بنیادی قرائت بور را زیر سؤال برد. خود آزمایش فکری اینشتین نیز تاکنون محل بحث است. یا ممکن است باز هم حق با اینشتین باشد؟ آیا چیزی نادیده گرفته شده؟ بگذارید از اول شروع کنیم... مسئله این است که قبل از آغاز قرن حاضر فیزیکدان‌ها که کاملاًُ به ایده‌هایشان دربارهٔ مواد و تابش اطمینان داشتند به مفاهیمی که با این تصور کلاسیک در تضاد بود، توجه چندانی نمی‌کردند. نه‌تنها صورت‌بندی ریاضی ایزاک نیوتن (۱۷۲۷-۱۶۴۲) و جیمز کلارک ماکسول (۱۸۳۱-۷۹) نقصی نداشت، بلکه سال‌های متمادی پیشگویی‌های مبتنی بر نظریهٔ آن‌ها به‌وسیله آزمایش‌های دقیق تأیید شده بود. عصر برهان به عصر یقین تبدیل شده بود. تعریف کلاسیک چیست؟ عنوان کلاسیک به فیزیکدان‌های اواخر قرن نوزدهم اطلاق می‌شود که از سنت آکادمیک مکانیک نیوتنی و الکترو‌مغناطیسی ماکسول پیروی می‌کنند؛ این‌ها دو مورد از موفق‌ترین نظام‌های استدلالی هستند که در تاریخ تفکر در مورد پدیده‌های فیزیکی به وجود آمده‌اند. به‌وسیلهٔ یک سطح شیبدار ساده و گلوله‌ٔ فلزی نشان دادم که فیزیک از سطویی غلط است. از زمان گالیله (۱۶۴۲-۱۵۶۴) محک زدن نظریه‌ها به‌وسیلهٔ مشاهده معیار صحت نظریه‌های فیزیکی بوده است. او نشان داد که چگونه می‌توان آزمایش طرح کرد، اندازه‌گیری انجام داد و نتایج حاصل را با پیش‌بینی‌های منتج از قوانین ریاضی مقایسه کرد. هنوز هم تقابل نظریه و آزمایش بهترین شیوهٔ قابل قبول پیشرفت در دنیای علم است.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۲۰٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان