دانلود و خرید کتاب عشق در برابر عشق امید کوره چی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق در برابر عشق اثر امید کوره چی

کتاب عشق در برابر عشق

نویسنده:امید کوره چی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عشق در برابر عشق

کتاب «عشق در برابر عشق» نوشتۀ امید کوره چی است و انتشارات میرانا آن را منتشر کرده است. عشق در برابر عشق، داستان جنگاوری ایرانی است که مجبور می‌شود میان کشتن امام حسن (ع) و رسیدن به معشوقش یکی را انتخاب کند. 

درباره کتاب عشق در برابر عشق

داستان عشق در برابر عشق با تقلای یک جنگاور به نام ابن نمیر برای زدن به هدف آغاز می‌شود. او می‌خواست با این کار خودش، توانش، حیثیت قبیله و ادعای برتر بودنش را ثابت کند؛ اما حریفش هم قدر و در تیراندازی ماهر بود. داستان ازاین‌قرار است که این دو جنگاور عرب و ایرانی عاشق ربیعه، دختر زیبای بزرگ قبیلۀ ثقیف می‌شوند و دل ربیعه با هرمز ایرانی بود و قرار شد هرکه توانست برتری‌اش را در رزم و تیراندازی اثبات کند برندۀ این قصه باشد.

عشق در برابر عشق داستانی عاشقانه و تخیلی در بستر تاریخ را روایت می‌کند که سرنوشت شخصیت اصلی آن یعنی هرمز، جنگاور ایرانی را به امام حسن (ع) گره می‌زند. هرمز در مسیر رسیدن به معشوقش، با امام حسن (ع) آشنا می‌شود و امام او را مورد لطف و محبت قرار می‌دهد و به او کمک می‌کند؛ اما اتفاقاتی می‌افتد و معاویه دستور قتل امام حسن (ع) را در ازای رسیدن به ربیعه به هرمز می‌دهد و آنجاست که عشق به ربیع در مقابل عشق به امام حسن (ع) قرار می‌گیرد و هرمز است که باید انتخاب کند. امید کوره‌چی، نویسندۀ عشق در برابر عشق با قلمی روان، گیرا و خلاقانه به زیبایی توانسته است یک داستان عاشقانه را با دورانی از زندگی امام حسن (ع) هم‌زمان کند و از این طریق به فضائل اخلاقی امام معصوم و همچنین ظلم‌های خاندان بنی‌امیه بپردازد. فهرست مطالب کتاب عشق در برابر عشق عبارت است از: «برده ایرانی»، «سفر به افق»، «بانوی ماه»، «کمان سلطنتی»، «او»، «آتش‌دل»، «عشق در برابر عشق»، «سخنی با خواننده» و «پی‌نوشت».

خواندن کتاب عشق در برابر عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران رمان‌های عاشقانه،‌تاریخی و مذهبی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره امید کوره چی

امید کوره‌چی، نویسنده و شاعر ایرانی در سال ۱۳۶۱ در تهران متولد شد و در رشتۀ علوم قرآنی و حدیث تحصیل کرد. آثار متعددی از این نویسندۀ خلاق منتشر شده است. از میان آثار او، علاوه بر مجموعۀ ۷ جن، می‌توان به «مهمیرا»، «اپرای مردگان»، «ماتروشکا»، مجموعۀ کمیک استریپ و مجموعه داستان کوتاه زندگی اشاره کرد. او همچنین ۲۳ مجموعه شعر و چند نمایشنامه هم به رشتۀ تحریر درآورده است. امید کوره‌چی جوایز ادبی زیادی هم دریافت کرده است؛ او رتبۀ نخست رمان در کشور در جشنواره ملی گام اول برای «رمان مهمیرا» را دریافت کرد، همچنین «عشق در برابر عشق» برگزیدۀ رمان در کشور در جشنوارۀ ملی هنرمندان شد و رمانش «ماتروشکا» در جشنوارۀ بین‌المللی لیراو رتبۀ دوم را به دست آورد.

بخشی از کتاب عشق در برابر عشق

«لرزش دست، ترسی به دلش ریخت. سعی کرد روی نشانه تمرکز کند؛ اما ذهنش پر بود از خیالات درهم‌وبرهمی که مثل ابرهای سرگردان، آسمان ذهنش را تاریک کرده بود. باید هرطورشده هدف را می‌زد. باید خودش، توانش، حیثیت قبیله و قوم و ادعای برتر بودنش را اثبات می‌کرد. حریفش قدر بود. حریفش در رزم‌آوری و به‌خصوص تیراندازی هماورد نداشت. هر دو نفرشان ربیعه، دختر زیبای سعد بن وائل بزرگ قبیله ثقیف را خواستگاری کرده بودند. هر دو مردانی جنگاور بودند و بارهاوبارها در نبردهای مختلف لیاقت خود را نشان داده بودند؛ اما او یک ویژگی داشت که برتری‌اش بر رقیب را به رخ می‌کشید؛ اینکه او عرب بود و رقیبش ایرانی، ولی افسوس که دل ربیعه با هرمز بود. فکر رقیب ایرانی، لرزش دستش را بیشتر کرد، به خودش نهیب زد دل ربیعه مهم نیست، مهم این است که من او را می‌خواهم.»

نظرات کاربران

shamotiyath
۱۴۰۳/۰۲/۲۸

خیلی آرامش بخش بود برام خیلی دلم گرم شد با خوندنش ممنونم از نویسنده ممنونم از طاقچه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان