دانلود و خرید کتاب نیروی سوم مسعود صیفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیروی سوم اثر مسعود صیفی

کتاب نیروی سوم

نویسنده:مسعود صیفی
انتشارات:کلید پژوه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نیروی سوم

کتاب الکترونیکی نیروی سوم نوشتۀ مسعود صیفی است و انتشارات کلید پژوه آن را منتشر کرده است. کتاب نیروی سوم به بررسی ورود نیروهای آلمانی در زمان جنگ جهانی اول به ایران می‌پردازد.

درباره کتاب نیروی سوم

کتاب نیروی سوم با عنوان فرعیِ ورود آلمان به سیاست و اقتصاد ایران در عهد قاجار، نتایج و پیامدها به پیشینه ارتباط ایرانیان و نژاد ژرمن می‌پردازد. آغاز این روابط به عهد ناصرالدین شاه با معاهده ۱۸۷۳ تحت نام «معاهده مودت و سیر سفاین و تجارت» بر می‌گردد. در کتاب نیروی سوم نویسنده با نگاهی جامع سعی کرده است تا با توجه به اهمیت موضوع، کتاب را در شش فصل به ترتیب به تحلیل روابط و خواسته‌ها و فرجام کار دو طرف مراوده یعنی ایران و آلمان بپردازد. ایرانیان به دنبال اجرای سیاست نیروی سوم، خواهان ورود آلمان به تجارت و ارتباط با ایشان بودند. مقصود ایرانیان ایجاد نیروی سوم در مقابل فشار دولت‌های روسیه تزاری و بریتانیا است. آلمان‌ها نخست تحت سیاست بیسمارک علاقه‎‌ای به این امر نشان ندادند. اجرای سیاست جدید آلمان یعنی نگاه به شرق و یافتن مکانی در آفتاب به روانه شدن نیروهای اقتصادی و نظامی آلمانی در اثنای جنگ جهانی اول به ایران منجر شد. از نخستین منابع که به موضوع مورد بحث اشاره می‎‌کند، خاطرات سفرهای سه‌گانۀ ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه به اروپاست.

خواندن کتاب نیروی سوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به تاریخ ایران مناسب است.

بخشی از کتاب نیروی سوم

«با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی و وضعیت فرهنگی، اجتماعی ایران در نیمه دوم قرن نوزدهم تا سه دهۀ نخست قرن بیستم میلادی، ایران، هیچگاه نتوانست از لحاظ نظامی خود را به پایۀ دیگر کشورها حتی، عثمانی، برساند. تکیه براصول و قواعد سنتی در امر حکومت داری با اوضاع جدید جهانی هیچگونه همخوانی نداشت لذا در نبردهای مختلف از عهد فتحعلیشاه تا ناصرالدین شاه، همه جا نیروهای نظامی کم شمار ایرانی با شکست روبرو می‌گردیدند.

از سوی دیگر، سیاست، نفوذ و دخالت، دو قدرت بزرگ خارجی یعنی، بریتانیای کبیر از سمت جنوب و روسیۀ تزاری از سمت شمال، هیچگاه مجال و اجازۀ پیشرفت را به ایران نمی‌دادند. حتی اقدامات افرادی چون، امیر کبیر و مشیرالدوله، که با شاهی اصلاح طلب و طالب پیشرفت هم قدم بودند نیز نتوانست ایران را قدری به آهنگ سریع پیشرفت جهانی نزدیک سازد. این دلیل، باعث گرایش سیاستمداران ایرانی به سیاستی به نام نیروی سوم گردید. آلمانی‌ها با آوازۀ پیشرفت‌های نظامی، صنعتی و اقتصادی خود که در سطح جهانی پیچیده بود، موردی از اهداف سیاست ایران گردیدند...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان