دانلود و خرید کتاب رابطه بین سبک زندگی و مدیریت بدن عبدالحسین یارمحمدزهی گرنچی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رابطه بین سبک زندگی و مدیریت بدن اثر عبدالحسین یارمحمدزهی گرنچی

کتاب رابطه بین سبک زندگی و مدیریت بدن

معرفی کتاب رابطه بین سبک زندگی و مدیریت بدن

کتاب رابطه بین سبک زندگی و مدیریت بدن نوشتۀ عبدالحسین یارمحمدزهی گرنچی در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. این کتاب توجه به بدن را مهم‌ترین بعد آنچه سبک زندگی می‌نامند معرفی می‌کند و نقش فعال بدن را در ورود مفاهمی جدید به ادبیات دنیای امروز و شکل‌دهی به مناسبات اجتماعی تبیین می‌کند.

درباره کتاب رابطه بین سبک زندگی و مدیریت بدن

انسان‌ها از دیرباز بدن‌هایشان را به‌لحاظ فرهنگی با روش‌های مختلف  شکل داده‌اند. از روش‌های سنتی چون کنترل غذا تا جراحی‌های زیبایی در دنیای امروز. دلیل آن بیش از هر چیز، اهمیت زیبایی در جوامع مختلف است که در فرایند انتخاب‌های مردم نقش مهمی داشته است. از جوامع بدوی تا امروز، صنعت زیبایی موردتوجه بوده و انسان‌ها سعی کرده‌اند با روش‌های مختلف خود را زیباتر کنند. نکتهۀ مهم این است که ایده‌های زیبایی، شاخصی از ارزش‌ها و باورهای اجتماعی هستند. 

مبنای نظری کتاب رابطه بین سبک زندگی و مدیریت بدن این است که داشتن بدن زیبا، نشانۀ ارزش‌های اجتماعی و تا حدودی سازوکار قدرت و کنترل اجتماعی است؛ بنابراین تأکید بر نقش فعال بدن در جهان، اجتماعی است. کتاب می‌گوید در دنیای امروز، حتی مفاهیمی چون بدن سیاسی نیز پا به عرصۀ مناسبات گذاشته است و گسترش فناوری‌های ارتباط جممعی ادبیات جدیدی با عنوان سبک زندگی وارد جامعه‌شناسی کرده که در آن نوع خاصی از سبک زندگی منجر به شکل دادن به حوزۀ فردی و عمومی هر آدمی شده است. 

کتاب رابطه بین سبک زندگی و مدیریت بدن در ۲ فصل تدوین شده است. در فصل اول موضوع‌های سبک زندگی و مدیریت، سبک زندگی در جامعه‌شناسی، شاخص‌های سبک زندگی، سبک زندگی و رسانه‌های جمعی و نظریه‌های مهم سبک زندگی و عوامل مؤثر بر آن بررسی شده‌اند. در فصل دوم، تاریخچۀ سبک زندگی، رویکردهای نظری دربارۀ این موضوع، تعریف مفهومی سبک زندگی و مدیریت بدن و نیز تعریف عملیاتی سبک زندگی ارائه شده‌اند.

خواندن کتاب رابطه بین سبک زندگی و مدیریت بدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با سبک زندگی، خودیاری، روانشناسی عمومی و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از رابطه بین سبک زندگی و مدیریت بدن

«مدیریت از دید کارکردی، شامل وظایفی همچون برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، سازماندهی، نوآوری، هماهنگی، ارتباطات، رهبری، انگیزش و کنترل می‌گردد. این نوع تعاریف از مدیریت اگر چه با کمی و کاستی یا فزونی‌هایی در واژه‌های بیان‌کننده وظایف روبروست، اما به نظر روان‌تر از تعاریفی است که می‌کوشند مدیریت را محصور به یک ویژگی خاص نمایند یا ارزش فلسفی خاصی به مفهوم بیفزایند. با این حال، تعاریف متعدد از مدیریت با توجه به کارکردهای آن از سوی محققانی چون فایول یا گیولیک دارای تفاوت‌هایی هستند که به‌سادگی نمی‌توان از آن‌ها گذر کرد. آنچه واضح است علم مدیریت هنوز نتوانسته است تعریف خود را مدیریت کند.»

نظرات کاربران

کاربر 7917679
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

باسلام کتاب خیلی خوبی خوندم عالیه در مورد سبک زندگی که در روزمره با آن سروکار داریم،.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۸۷۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان