دانلود و خرید کتاب هر روز فراوانی بیشتر رابرت هولدن ترجمه میترا سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هر روز فراوانی بیشتر اثر رابرت هولدن

کتاب هر روز فراوانی بیشتر

معرفی کتاب هر روز فراوانی بیشتر

کتاب هر روز فراوانی بیشتر نوشتۀ رابرت هولدن با ترجمۀ میترا سلیمانی در انتشارات گیوا به چاپ رسیده است.

درباره کتاب هر روز فراوانی بیشتر

کتاب هر روز فراوانی بیشتر، جلد چهارم از مجموعۀ خوشبختی است. این مجموعۀ انگیزشی بر اساس سمینارهای رابرت هولدن، روان‌شناس و مجری تلویزیون، با نام خوشبختی نوشته شده است. در هر مجلد از این مجموعه، هولدن یکی از راه‌های رسیدن به خوشبختی را به مخاطبانش ارائه می‌دهد. او در کتاب هر روز فراوانی بیشتر، او بر روی چیزهایی دست می‌گذارد که بسیار ساده هستند در عین اینکه موهبت به شمار می‌آیند؛ اما زندگی و عادات روزمره و به‌ویژه برنامه‌ریزی‌های هرروزه مانع از دیدن آن‌ها می‌شود. او برای نشان دادن آنچه موهبت‌های روزمره می‌توان نامید در کلاس، از شاگردانش خواسته بود که  چند موهبتی را که در هفتۀ گذشته داشته‌اند برشمرند؛ یعنی نعمتی را که تجربه کرده‌اند و با دیگر زمان‌ها متفاوت بوده‌ است. این موهبت‌ها به چیزی مربوط بودند که آن‌ها بابت آن شاکر باید شاکر می‌بودند؛ مانند لحظه‌ای باارزش یا چیزی که دریافت کرده‌اند یا چیزی که باعث شده‌ بود، لبخند بزنند. او می‌گوید چنین پرسشی برای آن‌ها آن‌قدرها ساده نبود و با خود مشکلاتی به همراه داشت؛ زیرا دقیقاً نمی‌دانستند چه چیزی را نعمت بدانند و بابت آن شکرگذار باشند.

هولدن از خواننده می‌خواهد هفتهٔ پیش‌ خود را بازنگری کند. فهرستی از نعمت‌ها را بنویسد؛ ۱۰ موهبت در پایان ۷ روز. هولدن اعتقاد دارد آدم‌ها باید هر ۱۶.۸ ساعت در زندگی یک موهبت بیابند. او می‌گوید در این تمرین باید به آنچه بابت آن قدردانی می‌کنید و از آن لذت می‌برید، توجه نمایید و همۀ آنچه برایتان باارزش‌تر و معنادارتر است، شناسایی کنید. هولدن می‌گوید «ده موهبت» الهامی‌ست که بسیاری از مردم، بیش از آنچه گمان می‌کنند، می‌یابند. مشکل این است که در آغاز راه، ذهنشان خالی است و هیچ ایده‌ای از موهبت‌ها ندارند؛ مانند سال‌گردها، تولدها، قرار ملاقات برای شام، زمان ملاقات با دوستان، زمان تفریح، خبر خوب، گفت‌وگوی پرمحتوا، کتاب خوب، غروب خورشید، ستاره‌های شب، همه و همه موهبت هستند که تنها در کمبود شدید هوشیاری و فقدان آگاهی و انکار، پنهان می‌شوند.

او در کتاب هر روز فراوانی بیشتر، با راهنمایی، مثال و تمرین یاد می‌دهد که چگونه می‌توان به خوشبختی حاصل از فراوانی دست یافت. عنوان فصل‌های کتاب عبارت‌اند از:

فصل اول: ناهوشیاریِ روزانه

فصل دوم: آماده، پایدار، اکنون

فصل سوم: واقعیت بیش‌تر

فصل چهارم: پذیرش مراقبه

خواندن کتاب هر روز فراوانی بیشتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های انگیزشی و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هر روز فراوانی بیشتر

«هر روز، بیش‌تر، یک داروی خواب‌آور جادوییِ عجیب -که من آن را «ناآگاهیِ روزانه» می‌نامم- مصرف می‌کنیم. اغلب ما به یک برنامهٔ روزانه محدود می‌شویم؛ و باید بر طبق آن برنامه روزمان را بگذرانیم؛ مانند: رفتن به مدرسه یا دانشگاه، سفر شهری برای رسیدن به سر کار، چک کردن ایمیل، ملاقات‌های کاری، مأموریت‌های کاری، ناهار خوردن، ... برنامهٔ زندگیِ شما چیزی شبیه همین است. بیش‌تر این کارها ناآگاهانه انجام می‌شوند. اغلب‌شان اجرایی، خودکار و راحت هستند، که این خوب است. انگار هر روز سیستم عصبیِ خودکار را به‌طور دستی راه بندازید و بدانید که بدن‌تان، به‌طور اتوماتیک، و متناسب با حرکت زمین، ماه و خورشید و ستاره‌ها کار می‌کند. ریتم برنامه هم چرخهٔ منظمی دارد؛ و بدون هیچ آگاهیِ شما رخ می‌دهد. ذهن ناخودآگاه شما می‌تواند هم‌چنین از تشریفات ذهنی و جزییاتی مراقبت کند که مربوط به مغز است. بدین ترتیب، زمان ذخیره می‌شود، و شما را آزاد می‌کند. می‌توانید به سر کار بروید، حقوق دریافت کنید، روزتان را سپری کنید، بدون این‌که خودآگاه و ذهن‌تان چندان درگیر باشد. وقتی که به خودتان کمک می‌کنید که روزتان را بگذرانید، به‌راستی به خودتان کمکی نکرده‌اید که از آن لذت ببرید. اگر شما زندگی را مرتب غیرهوشیارانه بگذرانید، درپایان، به‌ندرت از چیزهای پیرامون‌تان آگاهی خواهید داشت. درنتیجه، در زندگی به کسی توجه نخواهید کرد و زمان را از دست می‌دهید. شما جزییات را فراموش می‌کنید؛ شما زندگی را فراموش می‌کنید؛ شما پیش‌داوری خودتان را خواهید داشت که واژهٔ دیگری برای تعصب است. این هدیهٔ ارزشمند در ابهام روزانهٔ غیرهوشیارانه گم می‌شود. هر روز جدید که با آن روبه‌رو هستید، مانند دیروزتان است. نفس شما به‌طور روزمره حلول وجود معجزه‌یی قرار می‌گیرد که بتوانید در مسیر برنامه‌های خود بمانید. ناهوشیاریِ روزانه، به‌طبع طرح‌ریزی مشکلی دارد. اگر شما مراقب نباشید، سرانجام در تمام روز، ماه، سال زندگی‌تان انگار در خواب راه می‌روید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

حجم

۴۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان