دانلود و خرید کتاب قهوه شیرین خانم روانشناس زهرا وافر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قهوه شیرین خانم روانشناس اثر زهرا وافر

کتاب قهوه شیرین خانم روانشناس

نویسنده:زهرا وافر
انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قهوه شیرین خانم روانشناس

کتاب «قهوه شیرین خانم روانشناس» نوشتۀ زهرا وافر است و نشر معارف آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب قهوه شیرین خانم روانشناس

پیشرفت و بهبود جامعه نخست نیازمند پرورش تک‌تک انسان‌ها است. رشد و پرورش انسان هم در خلأ اتفاق نمی‌افتد و در بستری از روابط گوناگون؛ رابطه با خودمان، ‌ با همسر، فرزند، پدر و مادر است که انسان رشد می‌کند پس قدم اول برای تغییر و پیشرفت این است که کیفیت این روابط به سطح بالاتری برسد.

این کتاب شامل مقالاتی است که اغلب با داستانی کوتاه شروع می‌شود و سپس مفاهیمی را که تمام افراد به آن نیاز دارند با زبان ساده و همه‌فهم بیان می‌کند. نویسنده تلاش کرده است تا جایی که امکان دارد مفاهیم روان‌شناسی را ساده‌سازی کند بنابراین آموزش‌ها بدون پیچیدگی و استفاده از اصطلاحات تخصصی ارائه می‌شود تا هر مخاطبی با هر سطحی از تحصیلات بتواند با این مفاهیم ارتباط برقرار کند و بهره‌مند شود. آموزش‌های ارائه‌شده در این کتاب کاملاً جنبهٔ علمی و کاربردی دارند و با استناد بر کتاب‌های تخصصی و پژوهش‌های معتبر در حوزهٔ روان‌شناسی هستند. خواننده می‌تواند با خواندن این کتاب علاوه بر اینکه مهارت‌های روان‌شناختی‌اش را افزایش می‌دهد، کیفیت زندگی و روابطش را هم بهبود می‌بخشد.

کتاب قهوۀ شیرین خانم روان‌شناس سه بخش دارد؛ زندگی مشترک، تربیت فرزند و مهارت‌های فردی. مطالب بخش اول عبارت است از: ما و تله‌های زندگی (آشنایی با طرح‌واره‌های روانی و تله‌های زندگی تأثیرگذار بر روابط زوجین)، راهنمای تسخیر قلب همسر (آشنایی با نیازهای اساسی زنان در زندگی مشترک)، وقتی همسران به یکدیگر زخم می‌زنند (راهکارهایی برای ترمیم آسیب‌ها و زخم‌های عمیق در زندگی مشترک)، چهار سوار برای نابودی زندگی مشترک (آشنایی با عواملی که موجب فروپاشی زندگی مشترک می‌شوند)، دکمه دیوانگی همسرت را کشف کن! (چگونه حساسیت‌های خودمان و همسرمان را کشف کنیم)، رازهای کوچک خوشبختی (راهکارهایی برای افزایش نشاط در زندگی مشترک)، وقتی مردها با همسر شاغل به مشکل بر می‌خورند! (راهکارهایی برای مدیریت ارتباط با همسران شاغل)

مطالب بخش تربیت فرزند شامل این موارد می‌شود: جلب همکاری کودکان، بدون دعوا و قشقرق (راهنمایی برای تغییر رفتار کودکان)، دیکتاتور کوچولو را دریابید! (پرورش عدالت در کودکان)، فرزندانتان را گیج نکنید! (کنارگذاشتن معیارهای دوگانه در تربیت فرزند)، هوش فرزند خود را افزایش دهید! (راهکارهایی برای افزایش هوش هیجانی در کودکان)، با بچه‌ای که «وجدان درد» نمی‌گیرد چه کنیم؟ (پرورش وجدان اخلاقی در کودکان)، قلدر نباش بچه! (پرورش همدلی در کودکان)

و درنهایت بخش مهارت‌های فردی عبارت است از: قهوۀ شیرین خانم روان‌شناس (راهکارهایی برای مقابله با اهمال‌کاری)، اضطرابت را قورت بده! (آشنایی با اضطراب و راه‌های درمان)، عمو جان و مغالطه‌هایش (آشنایی با مغالطات فکری و پرورش تفکر نقاد)، بر موج غم نشسته منم (آشنایی با افسردگی و راه‌های درمان)، افسردگی پس از زایمان، در زنان و مردان! (آشنایی با افسردگی پس از زایمان و راه‌های درمان)، از افکار خود فرار نکنید! (آشنایی با وسواس فکری و راه‌های درمان)

خواندن کتاب قهوه شیرین خانم روانشناس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های روان‌شناسی و کسانی که برای بهبود روابطشان به کمک نیاز دارند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره زهرا وافر

زهرا وافر نویسنده و روان‌شناس بالینی، دانشجوی دکتری روان‌شناسی و عضو سازمان نظام روان‌شناسی ایران است. او به‌عنوان روان‌شناس بالینی در مراکزی مثل حصا، کلینیک ثامن، کلینیک دارالشفا، مرکز زندگی به رنگ خدا و مرکز روشنان فعالیت کرده است. زهرا وافر همچنین چندین دوره کارگاه مهارت‌های زندگی، والدگری مثبت، آشنایی با طرح‌واره‌ها، مقابله با اهمال‌کاری، مهارت‌های ارتباطی، نقد فیلم‌های روان‌شناختی، خودآگاهی و آشنایی با خطاهای فکری برگزار کرده است. «خانۀ سبز»، «داستان‌های یک روان‌شناس» کتاب‌های دیگر این نویسنده هستند.

بخشی از کتاب قهوه شیرین خانم روانشناس

«طرح‌واره‌ها یا تله‌های زندگی، اعتقادات عمیق و آمیخته به هیجانی دربارهٔ خودمان، دیگران و جهان هستند که در سال‌های اولیهٔ زندگی به‌وجود می‌آیند و به ما می‌گویند ما چگونه هستیم و جهان چگونه است، درست مثل عینکی که از پشت آن به دنیا نگاه می‌کنیم و رویدادها را تفسیر می‌کنیم. تله‌های زندگی تکرار مداوم دردها، رنج‌ها، افکار و احساسات ما در کودکی هستند. یعنی ما بی‌اختیار، همان الگویی را که در دوران کودکی تجربه کرده‌ایم، در سراسر عمر خود تکرار می‌کنیم و ناهشیار، شرایطی را خلق می‌کنیم که شبیه شرایط سخت دوران کودکی‌مان باشند. برای مثال، اگر والدین بی‌محبت و طردکننده‌ای داشته‌ایم، ناخودآگاه طوری با دیگران رفتار می‌کنیم که به ما بی‌مهری کنند و طردمان کنند یا اصلاً عاشق کسانی می‌شویم و با کسانی ازدواج می‌کنیم که طردکننده و بی‌محبت هستند تا همان الگوی دوران کودکی‌مان را دوباره تجربه کنیم و به این نتیجه برسیم که «من دوست‌داشتنی نیستم».

نظرات کاربران

کاربر ۱۴۴۵۵۳۶
۱۴۰۲/۰۹/۱۱

کتاب خوبیه، در واقع از نظر سبک نگارش مثل کتاب قبلی همین نویسنده است، یعنی داستان‌های یک روانشناس. ترکیبی از داستان و آموزش. ساده، کاربردی و جذاب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱۱۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۳۰۰
تومان