دانلود و خرید کتاب عقربه سرنوشت: مجموعه داستان کوتاه هاینریش بل ترجمه مهشید میر‌معزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب عقربه سرنوشت: مجموعه داستان کوتاه

«عقربۀ سرنوشت» مجموعه داستان کوتاه‌هایی است که توسط فریدهلم برینکمایر جمع‌آوری شده است. در این مجموعه داستان‌هایی از هاینریش بل، وولف دیتریش شنوره، هانس هاس و ارنست همینگوی وجود دارد. در داستان کوتاهی از هاینریش بل می‌خوانیم: مهربانی معلم ریاضی ما درست به اندازۀ خشم او شدید بود؛ عادت داشت، دست در جیب، با عجله به کلاس بیاید، ته سیگار خود را به سطل تف بغل سطل آشغال پرت کند، به طرف میز معلم هجوم ببرد و نام مرا در رابطه با پرسشی صدا کند که در هر صورت هرگز جواب آن را نمی‌دانستم. بعد از اینکه تته پته‌ام تمام می‌شد، ‌ به سوی من می‌آمد، کاملاً آرام و در حالی که تمام کلاس مشغول نخودی خندیدن بود و با مهربانی خشنی، مشت به جمجمۀ‌ بارها آزار دیدۀ من بکوبد و بارها تکرار کند: «جاروساز، ای جاروساز...» درواقع این نوعی مراسم بود که در تمام دوران مدرسه از آن وحشت داشتم. از آنجا که دانش من، هم‌پای انتظاراتی که از شاگردان می‌رفت، افزایش نمی‌یافت و بلکه شاید حتی کاهش هم می‌یافت، ترس من هم بیشتر می‌شد. البته بعد از کتک زدن، ‌ مرا راحت می‌گذاشت که به رویاهای بدون هدف خود ادامه دهم. چرا که آموختن ریاضی به من کاری بیهوده، مطلقاً بیهوده بود. و من نمرۀ پنج (در آلمان این نمره درواقع زیر ده محسوب می‌شود) را در تمام آن سال‌ها همراه خود کشیدم. مانند یک زندانی که گوی‌های آهنین پای خود را همراه خود می‌کشد.
معرفی نویسنده
عکس هاینریش بل
هاینریش بل

هاینریش بل با نام کامل هاینریش تئودور بل (زاده‌ی ۲۱ دسامبر ۱۹۱۷، کلن، آلمان - درگذشته در ۱۶ جولای ۱۹۸۵، بورنهایم-مرتن، نزدیکی کلن، آلمان غربی)، نویسنده‌ی آلمانی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۷۲ است. رمان‌های کنایه‌آمیز بل در باب رنج‌های زندگی آلمانی‌ها در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن، روان‌شناسی ملت در حال تغییر آلمان را به تصویر می‌کشد.

نظرات کاربران

Moon
۱۴۰۰/۰۲/۳۰

کتابی که داستان های کوتاه از نویسندگان مختلف داره خوندنش در زمان اوقات فراغت و برای گذر وقت خوبه بدنیس

علیرضا دولتی
۱۴۰۱/۰۳/۰۵

توصیه می کنم حتما داستان اول این کتاب را بخوانید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
«آقا، باور کنید که اگر آدمی یک مرتبه برای یک اشتباه کوچک، تقریباً زندگی خود را باخته باشد، تا زمان مرگش یک انسان شریف باقی می‌ماند!»
مهدی نجفی
«بله، بله، موقعیت‌ها دزد می‌سازند. اما همان‌طور که دزد می‌سازند، آنها را تنبیه هم می‌کنند تا از یک مجازات دیگر محفوظ بماند. چون آن موقعیتی که دزد می‌سازد و‌ همان که تنبیه هم می‌کند، یک مادر مشترک دارد و آن زمان است.» و هنگامی‌که مغازه را ترک کرد، این را هم گفت که به نظرم رسید، کمی از ناراحتی من خوشحال است: «شما ساعت‌ساز هستید و زمان، نزدیکی خاصی با شما دارد. بنابراین مراقب آن باشید!»
علیرضا دولتی

حجم

۸۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۸۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان