دانلود و خرید کتاب بدن انسان بلیندا گالاگر ترجمه مریم اسکندری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بدن انسان

«بدن انسان» به گردآوری بلیندا گالاگر، از مجموعه کتاب‌های دایرة‌المعارف پرسش‌ها و پاسخ‌ها است. این کتاب اجزای بدن انسان و ساختار آن را برای نوجوانان معرفی می‌کند.

ما غذا می‌خوریم، خودمان را تمیز می‌کنیم و گرم نگه می‌داریم و از خودمان مراقبت می‌کنیم تا صدمه نبینیم ولی از طرف دیگر به درستی نمی‌دانیم بدنمان چطور کار می‌کند در حالیکه به ظاهرمان اهمیت زیادی می‌دهیم. ولی در درون بدن ما ماشین معجزه گر زنده‌ای هست که رشد می‌‌کند، خودش را بهبود می‌دهد و تولید مثل می‌کند و در همان حال پیچیده‌ترین کامپیوتر جهان، یعنی مغز را در خود دارد.

بدن ما هم، همچون سایر حیوانات از میلیاردها سلول ریز تشکیل شده است که هر یک به عنوان موجود مستقلی رفتار می‌کنند که هر کدام وظیفه‌ی از پیش تعیین شده‌ای دارند. مجموعه‌ای از سلول‌های مشابه یک بافت را تشکیل می‌دهند و و بافت‌های مختلف در کنار هم اعضای بدن مثل چشم یا غدد را می‌سازند که هر یک عمل کرد خاص خود را دارند. پیچیدگی بدن به همین جا ختم نمی‌شود. اعضای بدن بخش‌های مختلفی از سیستمی‌ را راه می‌اندازند که بدن را به کار می‌اندازد. برای مثال سیستم گردش خون، شامل قلب، شش‌ها، خون و محفظه‌های خونی است در حالیکه سیستم دفاعی بدن شامل کلیه‌ها و مثانه، به همراه انواع مختلفی از لوله‌ها است.

همه‌ی این مجموعه پیچیده و بزرگ توسط مغز و سیستم عصبی کنترل می‌شود که همه قسمت‌ها را در بر دارد و عمل کردشان را کنترل می‌کند. زیر مجموعه‌ها به قسمتهای بدن این امکان را می‌دهند که برنامه شان را اجرا کنند و از پیام‌رسان‌های شیمیایی برای به راه انداختن و باز ایستادن از یک فعالیت خاص بهره می‌گیرند که شبیه به خاموش و روشن کردن یک ماشین در یک کارخانه‌ای است که می‌بایست کارش را به خوبی به انجام برساند.

نظرات کاربران

خورشیدِ تاریک"
۱۳۹۹/۰۲/۰۶

کتابی عالی برای نو جوان هایی است که میخوان اطلاعات بیشتری داشته باشن خود منم که ۱۲ سالمه جالب بود... خدایا عاشقم یه عالمه به خاطر این همه شگفتی هایت..⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

Delara MMS
۱۳۹۹/۱۰/۰۹

من کلاس سوم هستم و این کتاب را خواندم 📖📚خیلی جالب و شگفت انگیز بود🤩

کاربر 1050943
۱۳۹۸/۰۳/۱۵

عالی خخخیلی خوبه حتما بخونین من کلاس پنجم دارم میرم شیشم خیلی به من کمک کرده ♥♥💋💋

مهشید
۱۳۹۹/۰۵/۰۳

ازنظر من برای یک دانش آموز نوجوان اطلاعات عمومی خیلی خوبی در رابطه با بدن انسان رو داره من خیلی دوستش دارم واقعا کتاب خیلی خوبیه

n.r
۱۴۰۰/۰۹/۲۴

این کتاب برای کسانی که عاشق بدن هستن خیلی مناسبه و حتما پیشنهاد میکنم

پویا
۱۴۰۰/۰۳/۱۵

خیلی عالی بود

کاربر9۵۸۷۱۶۹۳
۱۴۰۲/۱۰/۲۰

سلام این کتاب بسیار کتاب خوبی است وسن من 14 هست هر چی که از سوال داشتم واقعا جواب داده است و درباره ویتامین ها هم صبحت میکند

Amir Reza
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

جز اولین کتابایی بود که با پسرم تو طاقچه خوندیم سال گذشته،نمیدونم چرا الان نظر میدم🤭 ولی خوب بود از نظر اطلاعات برای کودک و نوجوان🌹

فواد انصاری
۱۴۰۲/۰۵/۱۴

برای من که اطلاع چندانی از علم پزشکی نداشتم کتاب مفیدی بود.

کاربر 6673726
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

به درد نمیخوره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
درون هر سلول چیست؟ سلول‌ها عموماً از مایع ژله‌ای شکلی به نام سیتوپلاسم تشکیل شده‌اند. هر سلول با غشای نازکی پوشیده شده که بیشتر شبیه به بادکنکی است که از آب پر شده است. محتویات درون هر سلول، با غشای انعطاف پذیر نازکی به یکدیگر متصل هستند که سلول را به بادکنکی شبیه می‌کند که از آب پر شده است. درون هر سلول، سیتوپلاسم از قسمتهای مختلفی به نام اورگانل متشکل شده است. این اورگانلها، عمل کرد هر سلول را کنترل می‌کنند، برای مثال تولید ماده ضروری به نام پروتئین وظیفه سلول‌های خاصی است. دانه‌های ریزی به نام میتوکوندریا، از اکسیژن موجود در خون برای تجزیه غذاها و آزاد کردن انرژی‌ای که به سلول قدرت می‌بخشد، استفاده می‌کنند. ناحیه هسته سلول که از ۴۶ کرموزوم طنابی تشکیل شده است، عمل کرد سلول را تحت نظر دارد. برخی سلول‌ها، از جمله آن‌هایی که درون روده را پوشانده‌اند، فقط چند روز زنده هستند و برخی دیگر، از جمله سلول‌های عصبی موجود در مغز، در تمام طول عمر انسان زنده هستند.
کاربر ۶۸۵۵۰۲
متابولیسم یا سوخت و ساز بدن چیست؟ به تمام فعالیت‌هایی که درون سلول‌های بدن صورت می‌پذیرد، سوخت و ساز یا متابولیسم می‌گویند
hyugahikari
شنوایی انسان در مقابل شنوایی برخی حیوانات بسیار ضیف‌تر عمل می‌کند. سگ‌ها از حیواناتی هستند که صداهای مافوق صوت را نیز می‌شنوند، صداهایی که هیچ انسانی قادر به شنیدنشان نیست.
parisa_msi
وقتی برای مدت طولانی بچرخیم، مایع موجود در مجراهای نیم دایروی نیز به چرخش در می‌آید. وقتی شما می‌ایستید، مایع همچنان در چرخش است و این سبب گیج شدن مغز و در نتیجه بروز سرگیجه می‌شود.
امیر$
چطور گوشمان می‌تواند به ما بگوید کجا هستیم؟ گوش اندامی دارد که تعادل ایجاد می‌کند. این اندام شامل سه مجرای خمیده و پر از مایع است که به گوش حلزونی وصل هستند. این مجراها که مجراهای نیم دایره‌ای نام دارند محتوی نوعی ماده گچی هستند. وقتی حرکت می‌کنید و سرتان را تکان می‌دهید این مایع در مجراها به چرخش در می‌آید و مواد را درون خود منتقل می‌کند. این ماده گچی، سلول‌های حساسی که تحریک عصبی تولید می‌کنند را به کار می‌اندازد. این تحریکات به مغز می‌روند و موقعیت دقیق سر شما را هر لحظه به مغز گزارش می‌دهند.
امیر$
بدن از چه ساخته شده است؟ بیش از نیمی از بدن انسان از آب تشکیل شده است. سایر قسمت‌های بدن از تعداد زیادی اعضای شیمیایی ساخته شده است. این مواد شیمیایی به همراه آب بلوکهای ریزی به نام سلول را تشکیل داده‌اند. درون هر سلول را موادی پر کرده و هر سلول عمل کرد خودش را در بدن دارد. در بدن شما بیش از ۵۰۰۰۰ سلول وجود دارد.
امیر$
تمرینات ورزشی از آنجایی که به حفظ سلامتی استخوان‌ها، مفاصل و ماهیچه‌ها کمک می‌کند بسیار مهم است. نمی‌توانید از یک سالخورده انتظار داشته باشید ورزش‌های بسیاری انجام دهد ولی پیاده روی و شنا از فعالیت‌هایی است که آن‌ها قادر به انجامش هستند و می‌تواند برای سلامتی شان بسیار مفید باشد. اگر افراد سالخورده دارو مصرف می‌کنند لازم است پزشکشان آن‌ها را به ورزش‌های مناسب تشویق کند تا بدنشان از آسیب در امان باشد.
Amir Reza
بدن از روشهای مختلفی برای حفظ دمای مناسب برای خودش استفاده می‌کند. گرما از طریق تجزیه غذاهای مختلف در بدن تولید می‌شود. واکنش‌های شیمیایی داخل بدن فقط در صورتی به درستی انجام می‌شود که بدن در دمای مناسبی باشد، لذا هر میزان گرمای اضافی ایجاد شده باید سریعاً رفع شود. گرما از طریق ریه‌ها از بدن خارج می‌شود و به صورت بازدم گرم خارج می‌شود و البته گرما از طریق پوست هم به بیرون منتقل می‌شود. اگر خیلی گرمتان شود مجراهای خونی نزدیک پوست کمی عریض‌تر می‌شوند تا جریان خون را بیشتر کنند برای همین به نظر می‌آید کمی قرمز شده اید. خون اضافی به این معناست که گرما دارد از طریق پوست خارج می‌شود لذا بدنتان شروع به خنک شدن می‌کند.
فواد انصاری

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
۱۵,۷۵۰
۵۰%
تومان