دانلود و خرید کتاب مدل سازی صحنه تئاتر میثم نویریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدل سازی صحنه تئاتر اثر میثم نویریان

کتاب مدل سازی صحنه تئاتر

معرفی کتاب مدل سازی صحنه تئاتر

کتاب مدل سازی صحنه تئاتر نوشتهٔ میثم نویریان است و نشر قطره آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مدل سازی صحنه تئاتر

از ایدهٔ اولیه تا خطوط ترسیم‌شده بر روی کاغذ فرایندی است که طراح سعی می‌کند بهترین اتفاق ممکن را برای خلق یک اثر به وجود بیاورد. پس از طراحی، طراح صحنه تلاش می‌کند این فرایند را به نمونهٔ اجرایی خود نزدیک کند. مدل‌سازی به طراح کمک می‌کند تا طرح به تکامل برسد. با پیشرفت نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی یک طراح به‌راحتی می‌تواند از طرح اولیهٔ خود نمونه‌ای خلق کند که این نمونه بیانگر فرم، رنگ، بافت ابعاد و زیبایی اثر است.

مدل‌سازی فرایندی است که به دو صورت دستی و نرم‌افزاری قابل اجراست. در کتاب مدل سازی صحنه تئاتر سعی شده تا شما با مراحل ساخت این مدل از ایده تا طراحی و ساخت آشنا شوید.

در این کتاب سعی شده بخشی از روش‌های مدل‌سازی که میثم نویریان در کلاس‌هایش تدریس می‌کند، به رشتهٔ تحریر دآید. قطعاً مدل‌سازی یک کار عملی است و تمامی مطالب این کتاب را باید به‌صورت حضوری آموزش داد. هرکدام از متریال‌هایی که در این کتاب اشاره می‌شود، رفتار خاص خود را دارد و باید با مهارت و تجربهٔ کافی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

خواندن کتاب مدل سازی صحنه تئاتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به طراحان صحنه تئاتر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدل سازی صحنه تئاتر

«یک طراح باید بداند قبل از شروع طراحی صرفاً به کشیدن خطوط اکتفا نکند، بلکه برای هر خطی که ایجاد می‌کند دلایل کافی داشته باشد. زمانی این دلایل قطعی می‌شود که طراح روند تحقیقات خود را سپری کرده باشد.

در مدل‌سازی نیز لازم است ابتدا بدانیم شیء موردنظر چه پیشینه‌ای از لحاظ تاریخی، جغرافیایی، جامعه‌شناسی و... دارد. ما در صحنهٔ تئاتر صرفاً یک حجم هنری نمی‌سازیم، بلکه شیئی را می‌سازیم که به طور مثال بازگوکنندهٔ دورهٔ تاریخی‌ای است که به همراه خود فرهنگ و سبک زندگی آن دوره را بیان می‌کند. لذا باید دقت کرد قبل از اقدام، تحقیقات خود را کامل کنیم.

در هر نقطه از کرهٔ زمین انسان‌هایی بوده‌اند که به فراخور نیاز خود دست به ابتکاراتی زده‌اند. آن‌ها نه با برنامهٔ از پیش مشخص‌شده و تحقیقات گسترده، بلکه باتوجه‌به مشکلات پیش‌آمده راه‌حل‌هایی را برای نیازهای اولیهٔ خود پیدا کردند. بشر از ابتدا با موجودیت امکانات پیرامون خود توانست مشکلاتش را حل کند. به‌طور مثال، برای خوردن غذا نیاز به ظرف داشت. پس محیط اطراف زندگی‌اش به او کمک کرد تا بهترین اتفاق را رقم بزند. اگر محل زندگی در کنار کوه بود با تراش دادن سنگ، ظرف سنگی ساخت و یا اگر نزدیک جنگل بود با استفاده از برگ و یا شاخهٔ درختان و گیاهان به شکل بافت و یا به کمک خاک، ظروف سفالی ساخت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان