دانلود و خرید کتاب کاربرد موسیقی در ورزش یحیی آصفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربرد موسیقی در ورزش اثر یحیی آصفی

کتاب کاربرد موسیقی در ورزش

نویسنده:یحیی آصفی
انتشارات:نشر بید
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کاربرد موسیقی در ورزش

کتاب کاربرد موسیقی در ورزش نوشتهٔ یحیی آصفی است و نشر بید آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کاربرد موسیقی در ورزش

موسیقی قادر است وضعیت ذهنی، جسمی، روحیه، توسعه شناخت و اعتماد بنفس را تحت تاثیر قرار دهد و قابل انکار نیست که موسیقی می‌تواند موجب برانگیختگی ( از شادی وجدآور گرفته تا طغیان اشک ها) شود.. چرائی و چگونگی تاثیر موسیقی بر پاسخ‌های فیزیولوژیکی مورد توجه و زمینه بررسی‌های صورت گرفته در حیطه‌های فیزیولوژیکی، روانشناختی، مهندسی پزشکی، فلسفه، علم عصب شناسی، پزشکی و سایر علوم بوده است.

پژوهش‌های راجر براون متخصص رشد زبان کودکان ثابت کرده است که در باب محتوای احساسی قطعات گوناگون موسیقی حتی هنگامی که گمنام و یا ناشناخته باشند، اتفاق نظر فراگیری در میان شنوندگان گوناگون وجود دارد. یعنی در نظر گرفتن یک قطعه موسیقی به عنوان اثری محزون، حسرت بار، مرثیه گون، سرزنده، شاد و غیره به شناخت قبلی آن قطعه یا تشخیص زمینه‌ای که در آن تصنیف شده است، بستگی ندارد. این عقیده که موسیقی بیشتر از تحریک احساسات خاص یک حالت کلی برانگیختگی را موجب می‌شود تا اندازه‌ای توجیه می‌کند که چرا در همراهی با انواع گسترده‌ای از فعالیت‌های انسانی از قبیل رژه رفتن، خواندن آواز عاشقانه، نیایش، مراسم ازدواج، تشییع جنازه و کار عملی مورد استفاده قرار گرفته است.

گاهی هنگامی که گروهی از مردم دست به فعالیت‌های جسمانی تکرار شونده می‌زنند، به کار می‌رود. برخی از ترانه‌ها در حقیقت آوازهای شغلی هستند که اعمالی مانند خرمن کوبی، ضربه زدن ودروگری را هماهنگ می‌کنند و یکنواختی و ملال را تسکین می‌بخشند. اثری که موسیقی بر اعمال جسمانی تکرارشونده دارد عمدتاً تاثیری موزون یا ریتمیک است.

از این رو می‌ توان گفت مطالعه ریتم به مثابه مطالعه کل موسیقی است.

در این کتاب موسیقی به عنوان آمیزش شاخص‌های آوایی گوناگون تعریف شده است و تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته در زمینه موسیقی و فعالیت بدنی را در قالب شش فصل مورد بررسی قرار داده است

کتاب پیش روی تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته در زمینه موسیقی و فعالیت بدنی را در قالب شش فصل مورد بررسی قرار داده است. فصل نخست مبانی روانشناختی، فیزیولوژیکی و عصب‌شناختی کارکرد موسیقی را مورد بررسی قرار داده است. به عبارت دیگر در این فصل راه کار‌ها و مسیر‌هایی که موسیقی قادر خواهد بود بر ساختار روان - پیکری بدن تأثیر بگذارد پرداخته است. همچنین در این فصل فرضیه‌های مختلفی که در این زمینه وجود دارد مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل دوم با جزئیات بیشتری به بررسی مکانیزم تأثیر موسیقی بر شاخص‌های روان-پیکری پرداخته شده است. در این فصل مفاهیمی همچون موسیقی همگام‌شونده و غیر‌همگام‌شونده و نقش آن در فعالیت بدنی مورد بررسی قرار گرفت. در بخش پایانی این فصل نیز به موارد استفاده از موسیقی قبل از فعالیت بدنی پرداخته شده است. در فصل سوم به بررسی مکانیزم‌های بصری، شنیداری و کلام پرداخته است. در آغاز این فصل جهت درک بهتر مکانیزم‌های فوق، در ابتدا به تشریح مفاهیمی مانند هیجان، انگیختگی و انواع آن و در بخش پایانی این فصل به ارتباط موسیقی و اثربخشی پرداخته است. فصل چهارم به طور مبسوط اکثر متغیرهایی که در زمینه موسیقی و ورزش بررسی شده را تشریح کرده است. در فصل نخست ارتباط موسیقی و متغیرهای فیزیولوژیکی، در ادامه آن تأثیر موسیقی بر شاخص‌های روانشناختی و در پایان نیز ارتباط موسیقی و اجرا مورد بررسی قرار گرفته است. فصل پنجم سعی داشته شیوه‌های گزینش موسیقی و ارائه آن را مورد بررسی قرار دهد. در واقع در این فصل مهم‌ترین متغیرهایی که در گزینش و سطح تأثیرگذاری موسیقی نقش دارند مورد کنکاش قرار گرفته‌اند. متغیرهایی مانند سرعت، سبک‌، زمینه فرهنگی و آشنا بودن با موسیقی. در پایان نیز به شیوه‌هایی که سعی شده بطور سازمان یافته در تحقیقات برای انتخاب موسیقی مورد استفاده قرار گیرد پرداخته شده است. شیوه BMRI و نوع تکامل یافته آن یعنی BMRI-2. در فصل ششم و پایانی بر خلاف فصول دیگر کاربرد موسیقی در حیطه‌ای متفاوت مورد یررسی قرار گرفته است. همچنین این فصل به بررسی نقش موسیقی در بازتوانی پرداخته است. در آغاز این فصل به تاریخچه کاربرد موسیقی درمانی توجه شده و در ادامه اشاره‌ای مختصر به تحقیقات صورت گرفته در این حیطه دارد. در این فصل جایگاه موسیقی درمانی در بازتوانی اختلالات مغزی نیز بررسی شده و در پایان یکی از مقالات مرتبط با موسیقی درمانی (جهت آشنایی محققین و علاقه‌مندان با شیوه تنظیم و اجرای طرح‌های موسیقی درمانی) بطور کامل ارائه شده است.

خواندن کتاب کاربرد موسیقی در ورزش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزه‌های موسیقی و تربیت بدنی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان