دانلود و خرید کتاب راهنمای جامع حاملگی هفته به هفته لورا ریلی ترجمه امیر بهنام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای جامع حاملگی هفته به هفته اثر لورا ریلی

کتاب راهنمای جامع حاملگی هفته به هفته

نویسنده:لورا ریلی
ویراستار:علی ابوطالبی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راهنمای جامع حاملگی هفته به هفته

کتاب راهنمای جامع حاملگی هفته به هفته نوشتهٔ لورا ریلی و ترجمهٔ امیر بهنام و ویراستهٔ علی ابوطالبی است. انتشارات نسل نواندیش این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای جامع حاملگی هفته به هفته

کتاب راهنمای جامع حاملگی هفته به هفته (You and Your Baby Pregnancy) حاوی یک راهنمای حاملگی به‌صورت هفتگی از هفتهٔ اول تا هفتهٔ چهلم است. این کتاب را کتابی کاملاً کاربردی و جامع دانسته‌اند که هفته‌به‌هفته راهنمایی‌های لازم را به زنان باردار داده است.

خواندن کتاب راهنمای جامع حاملگی هفته به هفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران زایمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای جامع حاملگی هفته به هفته

«وزن کودک به تدریج به ۱.۵ کیلوگرم نزدیک می‌شود. آهنگ رشد او در این هنگام به قدری است که اگر تا زمان تولد با همین روند ادامه پیدا می‌کرد، وزنش در اولین روز تولد به ۹۰ کیلوگرم می‌رسید! او برای تکامل رشد خود در آخرین دورهٔ سه‌ماهه، همچنان به جذب مواد مغذی از طریق بدن شما ادامه می‌دهد: کلسیم برای استخوان‌بندی، پروتئین برای عضلات و ماهیچه‌ها و آهن برای تولید یاخته‌های خونی. از این رو ممکن است در این زمان بیش از پیش احساس خستگی یا کم‌خونی کنید.

فرزند شما نیز مانند اغلب کودکان دیگر دارای چشمان آبی است که در هنگام تولد و بر اثر قرار گرفتن رنگدانه‌های عنبیه در معرض نور خورشید به رنگ قهوه‌ای در می‌آید. با از بین رفتن کرک‌های جنینی، موهای سر کودک نیز به‌تدریج شروع به رشد می‌کند.

حتی اگر قد کودک در این زمان به اندازهٔ هنگام تولدش بزرگ شده باشد، همچنان به افزودن لایه‌های چربی به اندام‌های نحیف خود و افزایش وزن ادامه می‌دهد. مغز او تاحدی به‌طور کامل رشد کرده است؛ اما رشد آن و تکامل اتصال‌ها و انشعاب‌ها و حافظه، باز هم سرعت رشد کودک را افزایش می‌دهد.

بدن شما

احساس خارش و سوزش در دست‌ها

درست زمانی که تصور می‌کنید ممکن نیست شرایطی بدتر از این وجود داشته باشد، چه‌بسا در دست‌ها به‌ویژه در انگشت‌های شست و سه انگشت اول خود احساس خارش و سوزش کنید. در این حالت حروفچینی یا گرفتن بطری آب با درد همراه است و این درد ممکن است به مچ دست، گردن یا حتی شانه‌ها نیز سرایت کند. این یکی دیگر از عوارض متورم شدن شماست. اغلب افرادی که کارشان به صورت تکرار یک حرکت است، مانند کار کردن با صفحه‌کلید، بیشتر دچار درد در این ناحیه می‌شوند. متورم شدن بافت‌های این ناحیه، به رشته‌های عصبی فشار می‌آورد و سوزش و خارش مانند فرو کردن سوزن یا احساس سوختگی را ایجاد می‌کند.

حدود یک‌چهارم خانم‌ها در طول دورهٔ بارداری به این حالت مبتلا می‌شوند. اگرچه این وضعیت دردناک است، با به دنیا آمدن کودک این مشکل نیز برطرف می‌شود ـ اگر از شیر خودتان به کودک می‌دهید ممکن است این حالت چند هفته ادامه داشته باشد؛ زیرا سطح هورمون‌ها در این دوران در حال نوسان است ـ. با این حال اگر می‌بینید این شرایط در کار، فعالیت‌ها، خواب و در مجموع راحتی شما تأثیر می‌گذارد از پزشک خود بخواهید به درمان آن اقدام کند.

تشنج حاملگی

حدود ۷ تا ۱۰ درصد خانم‌ها در دوره‌ی سه‌ماهه‌ی سوم حاملگی دچار تشنج حاملگی می‌شوند. علت این مشکل که مسمومیت خونی نامیده می‌شود، همچنان ناشناخته است.

تشخیص آن نیز به این صورت است که فشار خون شما بالا می‌رود (اغلب بالاتر از ۱۴۰.۹۰)، در ادرار شما پروتئین یافت می‌شود یا صورت، دست‌ها و پاهایتان متورم می‌شود. بسیاری از خانم‌ها با وجود ابتلا به تشنج حاملگی احساس ناخوشایندی ندارند، اما عده‌ای دیگر علائم شدید تشنج حاملگی مانند سردرد، تار شدن بینایی، درد قسمت فوقانی شکم یا صرع را بروز می‌دهند. همچنین خانم‌های مبتلا به فشار خون بالا، بیماری کلیه، دیابت، چاقی و نیز خانم‌هایی که چندین بارداری را پشت‌سر گذاشته‌اند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند.»

خنده در حیات
اسماعیل علیان
آوازخوان آوازش را در باران تا سپیده ادامه داد
احمدرضا احمدی
مرمر شعر
زینب کرمانی‌نژاد
مراقب خودت باش
جین هاردی
درمان هومیوپاتی بیماری طیور
بی. پی. مادروار
قصه‌های شیرین برای بچه‌های شیرین (ویژه متولدین آبان)
محمد صادقی سیار
شیعه شناسی
رحمت‌الله عرب نوکندی
اسطوره های تیراندازی در جهان باستان
سارا هنرمندراد
الافادة فی تاریخ الائمة السادة
ابوطالب هارونی
کتاب جهانی شادی
لئو بورمنز
أزقّةُ جَنّةِ السّعادَة
ح‍س‍ی‍ن‌ درگ‍اه‍ی‌
دشمن پنهان
آگاتا کریستی
انسان از جنین تا مرگ؛ تأثیر متقابل رفتارهای برادران و خواهران بر زندگی یک‌دیگر
دوروتی رو
مدیریت اثربخش ارتباط با مشتری در فضای حقیقی و مجازی
فاطمه رضوی دشتی
آسیب ناپذیر از ربات
یوسف عون
بازاریابی دیجیتال در بازار سرمایه
مصطفی حسین زاده
داروها و مواد تقویت کننده عملکرد جسمی و ذهنی
آرون اسمیت
اکولوژی مقدس
فیکرت برکس
گفتگوهای یاکوبسون و پومورسکا
کریستینا پومورسکا
لسان العجم
میرزا حسن خان طالقانی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۷۴۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۹۰۰
تومان