دانلود و خرید کتاب قبله آخرین (جلد دوم) مسعود عالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قبله آخرین (جلد دوم) اثر مسعود  عالی

کتاب قبله آخرین (جلد دوم)

نویسنده:مسعود عالی
ویراستار:حسین صادقی
انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قبله آخرین (جلد دوم)

کتاب قبله آخرین (جلد دوم)؛ وظایف منتظران نوشتۀ مسعود عالی و حاصل ویراستاری حسین صادقی است. این کتاب را نشر معارف منتشر کرده است.

درباره کتاب قبله آخرین (جلد دوم)

کتاب قبلۀ آخرین (جلد دوم) سلسله مباحثی است که در برنامهٔ سمت خدا، در شبکهٔ سوم سیمای جمهوری اسلامی، با عنوان «یادی از امام عصر» مطرح شد. تمام سعی بر این بود که مباحث مهم مهدویت با بیانی ساده و روان، و درعین‌حال با عمقی متناسب با یک برنامهٔ عمومی ارائه شود.

این مجموعه مباحث از ۳ بخش عمده تشکیل می‌شود. بخش اول، بحث‌های نظری است که شامل خصوصیات و ویژگی‌های امام عصر (عج) می‌شود. بخش دوم، وظایف فردی منتظران و بخش سوم، وظایف اجتماعی یا جامعه‌پردازی انتظار است که ۲ بخش آخر درواقع مباحث عملی را تشکیل می‌دهند.

پرداختن به «مسئلهٔ مهدویت» فقط یک ضرورت علمی و تحقیق کتابخانه‌ای نیست که صرفاً به انباشتن معلومات و اطلاعات ما بینجامد و درنهایت «جهانی بنشسته در گوشه‌ای» تحویل جامعه دهد تا در نتیجه اولیای طاغوت معادلات جهانی را رقم بزنند و فرهنگ‌های شیطانی میدان‌دار ساختن سبک زندگی کسانی شوند که بر زبان «یا حجةبن‌الحسن عجل علی ظهورک» دارند ولی در زندگی علمی و در عرصه‌های مختلف با مدل‌های غیردینی زندگی می‌کنند؛ بلکه می‌خواهد با پرداختن به این موضوع، به الگویی دست پیدا کند که در عمل و عینیت زندگی، حیات فردی و اجتماعی‌ را با آن تنظیم کند و با تشکیل حکومت دینی و فراهم‌کردن شرایط، آمادهٔ ظهور آن منجی عدالت‌گستر شود.

خواندن کتاب قبله آخرین (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب قبله آخرین (جلد اول) برای افراد علاقه‌مند به اخلاق اسلام خواندنی و جذاب است.

بخشی از کتاب قبله آخرین (جلد دوم)

«وظایف فردی

در قبال امام‌زمان (عج) دودسته وظایف داریم. یک دسته وظایف فردی است. هر انسان مؤمنی که می‌خواهد از یاران آن حضرت باشد و به او نزدیک‌تر شود، باید آن‌ها را انجام دهد و کاری هم به دیگران نداشته باشد. دیگران باشند یا نباشند، همراهی بکنند یا نکنند، یک فرد منتظِر باید وظایفی را انجام دهد؛ هرچند در جامعهٔ کفر زندگی کند. هیچ‌کس نمی‌تواند مانع این‌گونه وظایف شود.

به یاد امام‌زمان بودن، برای آن حضرت دعا کردن، برای آن حضرت صدقه دادن، هر روز صبح با آن حضرت عهد بستن و به آن حضرت سلام دادن، هدیه کردن اعمال خیر به آن حضرت، به نیابت آن حضرت کارهای خیر انجام دادن. به نیابت آن حضرت قرآن خواندن، زیارت کردن و اعمال مستحبی انجام دادن، محزون بودن برای غیبت حضرت و درد فراق داشتن. همان که در دعای ندبه به ما یاد داده‌اند: «عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ أَرَی الْخلْقَ وَلَا تُرَی وَ لَا أَسْمَعُ لَکَ حَسِیسًا وَلَا نَجْوَی؛ بسیار سخت است بر من که همهٔ خلق را ببینم و تو را نبینم و هیچ صدایی حتی آهسته از تو به گوش من نرسد!

عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ أَبْکِیَکَ وَ یَخْذُلَکَ الْوَرَی؛ سخت و مشکل است بر من که از هجران تو بگریم و خلق تو را واگذارند»!

این‌ها یک‌سری از وظایف و اعمالی است که بسیار ارزشمند است و ضرورت دارد و یک منتظر باید انجام دهد. حتی خود امام‌زمان (عج) فرموده‌اند: «برخی دعاها را بخوانید یا اعمالی را انجام دهید؛ مثل خواندن زیارت آل یاسین و دعای فرج و دعای افتتاح و انجام دادن اعمال مسجد جمکران».

 لازم است دوستان ولی‌عصر (عج) وظایف خویش را در دوران غیبت یاد بگیرند و انجام دهند و بسیار هم مهم است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
ما همواره در محضر امام زمان (عج) هستیم؛ بدانیم یا ندانیم، حس کنیم یا نکنیم. اما چرا حس نمی‌کنیم؟ حجاب‌ها و غفلت‌ها و تاریکی‌های ماست که پرده بر حواس باطنی ما انداخته است. مگر محضر خدا را همه حس می‌کنند؟ مگر حضور ملائکه را حس می‌کنند؟ مگر صداها و نواهای عالم آخرت که همین الآن در ملکوت و باطن همین‌جاست را حس می‌کنیم؟ سنگین شده‌ایم و پردهٔ ضخیم بر حواس باطنمان افتاده است. حافظ می‌گوید: تو کز سرای طبیعت نمی‌روی بیرون کجا به کوی طریقت گذر توانی کرد جمال یار ندارد نقاب و پرده ولی غبار ره بنشان تا نظر توانی کرد
마흐사
شخصی از امام رضا (ع) درخواست کرد: «برای من و خانواده‌ام دعا کنید». حضرت فرمودند: «مگر نمی‌کنم»؟ بعد فرمودند: «به خدا قسم، اعمال شما هر روز و شب بر من عرضه می‌شود و از کارهایتان خبر دارم». این شخص می‌گوید: «این حرف امام خیلی برایم سنگین و عجیب آمد که ما هر کاری می‌کنیم امام می‌داند». امام رضا (ع) فرمودند: «مگر قرآن نخوانده‌ای که می‌فرماید: <وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللَّهُ عَمَلَکمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَی عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکمْ بِمَا کنْتُمْ تَعْمَلُونَ> ‌؛ بگو عمل کنید! خداوند و فرستادهٔ او و مؤمنان، اعمال شما را می‌بینند! و به‌زودی، به‌سوی دانای نهان و آشکار، بازگردانده می‌شوید؛ و شما را به آنچه عمل می‌کردید، خبر می‌دهد»!
마흐사
امام (ع) عین الله و اذن الله است. به اذن خداوند مجرای سمع و بصر الهی است و بر همهٔ عالم وجود اشراف دارد؛ همان‌گونه که روح بر بدن اشراف دارد. هر حرکتی، هر نگاهی و هر حرفی را می‌داند و می‌بیند و می‌شنود. شخصی به امام هادی (ع) عرض کرد: «آقا! ما گاه حاجتی داریم. می‌خواهیم خدمت شما آن را مطرح کنیم، ولی راهمان دور است. نمی‌توانیم هر دفعه خدمت برسیم». حضرت فرمود: «إِنْ کَانَتْ لَک حَاجَةً فَحَرِّک شَفَتَیْک؛ اگر حاجتی داشتی لب‌هایت را حرکت ده و بگو. ما آن را می‌شنویم». به تعبیر آیت‌الله بهجت (ره) قبل از اینکه صدا از دهان ما به گوش خودمان برسد، به گوش حضرت رسیده است. نه‌فقط حرف و صوت، که از آنچه در دل می‌گذرد، به اذن الله آگاه است و به آن اشراف دارد
마흐사
کسی که اسم امام زمان (عج) را بر زبان دارد و برای فرجش دعا می‌کند، ولی در عمل تابع هواها و هوس‌های خود است، این در حقیقت غافل است و حضرت را فراموش کرده و در غربت نگه داشته است. همین بی‌توجهی‌ها و خطاها و گناهان باعث طول غیبت و حبس حضرت شده است. خودشان فرمودند: «فَمَا یَحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا یَتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَکْرَهُه؛ چیزی ما را در حبس نگه نداشته، مگر اعمال مکروه و ناخوشایندی که از شیعیانمان می‌بینیم». گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عیان است گفتم فراق تا کی گفتا که تا تو هستی گفتم نفس همین است گفتا سخن همانست
마흐사
آیت‌الله سیدمحمدتقی موسوی اصفهانی (ره) (متوفای ۱۳۴۸ قمری) در مقدمهٔ کتابش می‌گوید: «حضرت ولی عصر (عج) را در خواب دیدم که فرمودند: «این کتاب را به زبان عربی بنویس و نام آن را مکیال المکارم فی فوائد الدعا للقائم (عج) بگذار».
마흐사
همان که در دعای ندبه به ما یاد داده‌اند: «عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ أَرَی الْخلْقَ وَلَا تُرَی وَ لَا أَسْمَعُ لَکَ حَسِیسًا وَلَا نَجْوَی؛ بسیار سخت است بر من که همهٔ خلق را ببینم و تو را نبینم و هیچ صدایی حتی آهسته از تو به گوش من نرسد! عَزِیزٌ عَلَیَّ أَنْ أَبْکِیَکَ وَ یَخْذُلَکَ الْوَرَی؛ سخت و مشکل است بر من که از هجران تو بگریم و خلق تو را واگذارند»! این‌ها یک‌سری از وظایف و اعمالی است که بسیار ارزشمند است و ضرورت دارد و یک منتظر باید انجام دهد. حتی خود امام زمان (عج) فرموده‌اند: «برخی دعاها را بخوانید یا اعمالی را انجام دهید؛ مثل خواندن زیارت آل یاسین و دعای فرج و دعای افتتاح و انجام دادن اعمال مسجد جمکران».
마흐사
در قبال امام زمان (عج) دو دسته وظایف داریم. یک دسته وظایف فردی است. هر انسان مؤمنی که می‌خواهد از یاران آن حضرت باشد و به او نزدیک‌تر شود، باید آن‌ها را انجام دهد و کاری هم به دیگران نداشته باشد. دیگران باشند یا نباشند، همراهی بکنند یا نکنند، یک فرد منتظِر باید وظایفی را انجام دهد؛ هرچند در جامعهٔ کفر زندگی کند. هیچ‌کس نمی‌تواند مانع این‌گونه وظایف شود. به یاد امام زمان بودن، برای آن حضرت دعا کردن، برای آن حضرت صدقه دادن، هر روز صبح با آن حضرت عهد بستن و به آن حضرت سلام دادن، هدیه کردن اعمال خیر به آن حضرت، به‌نیابت آن حضرت کارهای خیر انجام دادن. به‌نیابت آن حضرت قرآن خواندن، زیارت کردن و اعمال مستحبی انجام دادن، محزون بودن برای غیبت حضرت و درد فراق داشتن.
마흐사
یکی از مصادیق یاری قلبی امام زمان (عج) معرفت بیشتر و عمیق‌تر به حضرت و اهداف اوست. معرفت به اینکه امروز ایشان از ما چه توقعی دارند و با توجه به امکانات بسیاری که در اختیار ماست چه باید بکنیم. معرفت به عهدی که از عالم میثاق با ولایت و صاحبان ولایت بسته‌ایم و در دعای عهد و برخی دیگر از دعاها آن را تجدید می‌کنیم. همان عهدی که طبق توقیع شریف آن حضرت اگر شیعیانش یکدل و یکپارچه بر آن ثابت قدم بودند فرج به تأخیر نمی‌افتاد. «وَلَوْ أَنَّ أَشْیَاعَنَا وَفَّقَهُمُ اللهُ لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقَائِنَا ..؛ اگر شیعیان ما - که خداوند توفیق طاعتشان دهد - در وفای به عهدی که دارند همدل و متحد بودند، سعادت دیدار و فرج ما عقب نمی‌افتاد»...
마흐사

حجم

۲۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۶۱,۲۰۰
تومان