دانلود و خرید کتاب کتاب کوچک حضور ذهن پاتریزیا کولارد ترجمه مریم شبیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب کوچک حضور ذهن اثر پاتریزیا کولارد

کتاب کتاب کوچک حضور ذهن

معرفی کتاب کتاب کوچک حضور ذهن

کتاب کوچک حضور ذهن نوشتهٔ پاتریزیا کولارد و ترجمهٔ مریم شبیری است و انتشارات نسل روشن آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما می‌‌آموزد: ۱۰ دقیقه در روز برای استرس کمتر و آرامش بیشتر.

درباره کتاب کوچک حضور ذهن

حضور ذهن، آگاه‌بودن و توجه‌کردن ارادی و بی‌قضاوت، به لحظهٔ حال است. وقتی با حضور ذهن قدم می‌زنیم، به جای انجام‌دادن کارها بدون توجه و از روی لیست، به همه جزئیات و هر آنچه روبه‌رو می‌شویم توجه می‌کنیم؛ به درختان، ماشین‌ها، گل‌هایی که از درون یک سنگ روییده‌اند و یا گربه‌ای که از خیابان می‌گذرد توجه می‌کنیم.

با اتصال دوباره با این لحظه‌های ساده و زندگی‌کردن تک‌تک لحظه‌ها، دستیابی به حس آرامش و لذت، امکان‌پذیر است. شاید، حداقل گاهی اوقات، احساس کنیم که یکبار دیگر مجذوب زندگی شده‌ایم.

حضور ذهن، اخیرا به عنوان شکلی از درمان، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌ است. این مهارتی است که اگر در زندگی روزانه‌مان بکارگیریم، حقیقتا از خمودی و بیماری‌مان جلوگیری می‌کند.

حضور ذهن در موقعیت‌های بسیاری کاربرد دارد، از جمله روش‌های تربیتی والدین، درمان اختلالات روانی، مدارس و بخش‌هایی از درمان‌های بهزیستی.

حضورذهن، با نتایج مثبتی برای بیماران HIV، سندروم خستگی مزمن و MS، در درمان ایمنی بدن نیز حتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتاب کوچک حضور ذهن به شما توضیح می‌دهد که حضور ذهن دقیقا چه معنایی دارد و چگونه به آن دست پیدا می‌کنید.

خواندن کتاب کوچک حضور ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند کیفیت زندگی خود را تغییر دهند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کوچک حضور ذهن

«در بعضی از تمرینات به شما توصیه می‌شود که روی یک صندلی بنشینید. من یک صندلی عمود را توصیه می‌کنم که ستون فقراتتان را صاف نگه دارد ولی راحت باشد. مراقبه باعث می‌شود که لباس‌های متناسب و گشاد بپوشید و شاید یک شال یا پتو برای اینکه سردتان نشود استفاده کنید- اغلب وقتی در حال مراقبه هستیم احساس راحتی و آرامش بیشتری می‌کنیم و دمای بدن کمی کاهش می‌یابد درست مانند زمانی که می‌خواهیم بخوابیم.

با وقار بنشینید - نه خیلی صاف و خشک مثل یک سرباز و نه به حالت افتاده و خمیده. نشستن به این شکل به شما کمک می‌کند تا متمرکز شوید و از هر احساسی که برانگیخته می‌شود آگاه و با آن ارتباط برقرار کنید –مثلا درجه حرارت، صدا یا نفس کشیدنتان - به عنوان یک نگه‌دارنده آگاهی، جهت جلوگیری از پراکندگی ذهن شما و ماندن در زنجیره آشفتهٔ افکار

هر زمان که آماده انجام تمرینات می‌شوید، چند دقیقه برای "ورود به خودتان" وقت بگذارید. همیشه تمریناتی را ادامه دهید که در آن زمان بهترین احساس را به شما می‌دهد.

اگر بدن شما قادر به انجام هیچ یک از آن حالات حرکتی نیست، فقط به راحتی بنشینید و آن تمرینات را در ذهن خود دنبال کنید. لطفا، هرگز کاری که برایتان ایجاد درد می‌کند انجام ندهید. هرچقدر انجام دهید خوب است.

در زمان حال بودن - لحظه به لحظه زندگی کردن و نگرش نو به همه چیز بدون قضاوت و نگرانی باعث می‌شود که به جای ساده گذر کردن از زندگی آن را تجربه کنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان