دانلود و خرید کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند: چگونه از دشمنی با خود دست بکشید دبی فورد ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند: چگونه از دشمنی با خود دست بکشید اثر دبی فورد

کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند: چگونه از دشمنی با خود دست بکشید

نویسنده:دبی فورد
ویراستار:ریحانه فرهنگی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند: چگونه از دشمنی با خود دست بکشید

«دبی فورد، بزرگ‌ترین فاجعهٔ بشر را به خوبی برملا می‌کند: از دست دادن خویشتن حقیقی و گسست حاصل از آن که زندگی را ویران می‌سازد و پیامدهای این واقعه برای دیگران. از صمیم قلب مطالعهٔ این کتاب را به همه توصیه می‌کنم!»-دکتر هارویل هندریکس، نویسندهٔ کتاب«به دست آوردن عشق دلخواه»

«چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند» یا «چگونه از دشمنی با خود دست بکشید» نوشته دبی فورد(۲۰۱۳-۱۹۵۵) نویسنده و سخنران انگیزشی پرآوازه‌ی آمریکایی است.

با خواندن این کتاب درمی‌یابیم برای پذیرش ویژگی‌های انسانی خود در آغاز باید کند و کاو کنیم که در کدام طبقه‌بندی رفتاری جای می‌گیریم. به این ترتیب، نقاب اجتماعی ما کنار می‌رود تا بتوانیم با حقیقت سرشت خود آشنا شویم و آن را در آغوش بگیریم. شکار یا شکارچی، هیچ کدام بد نیستند و اگر خصایل آن‌ها به درستی واکاوی شود، می‌توانند در جایگاه انسانی نقش خود را آگاهانه و هنرمندانه به عهده بگیرند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

برای دست کشیدن از خودویرانگری باید با خودمان رو به رو شویم و مشتاق درک این نکته باشیم که چگونه گسست بنیادین از طبیعت اصلی‌مان موجب شده است یک خود ساختگی بسازیم که من در این کتاب آن را خود دروغین می‌نامم. خود دروغین ما مجرمی‌ست که ما را به انجام کارهای ناشایست، از بین بردن روابط، ویرانی آرزوها و در معرض خطر قرار دادن خودمان وامی‌دارد.

هدف من از این کتاب، آن است که درک کنید ژرف‌ترین رنج‌هایتان از گسست نخستین و بنیادین میان طبیعت والاتر و وجود بشری شما برمی‌خیزد. قصد من این است که عاشقانه از شما پشتیبانی کنم تا دروغ‌ها و تحریف‌ها، شرمندگی‌ها و احساس گناه‌ها را که ناآگاهانه شما را به بدترین دشمن خود تبدیل می‌کند، برملا سازید.

معرفی نویسنده
عکس دبی فورد
دبی فورد
آمریکایی | تولد ۱۹۵۵ - درگذشت ۲۰۱۵

دبی فورد، نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی کمک به خویشتن است که آثارش از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا محسوب می‌شوند. کتاب‌های فورد به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. او همواره مردم را تشویق می‌کرد تا به جای دنبال کردن کمال، عیوب خود را بپذیرند. فورد ابایی از اینکه بگوید زمانی به مواد مخدر اعتیاد داشته است، نداشت و اغلب در کتاب‌هایش به مبارزه‌ی خود با سوء مصرف مواد مخدر اشاره می‌کرد که به دلایلی از جمله طلاق والدینش و احساس کافی نبودن، شدت گرفته بود.

نظرات کاربران

Par.ya
۱۳۹۹/۰۶/۰۶

نکته فوق العاده ای که درباره کتاب های دبی فورد هست اینه که این نویسنده ماهی حاضر و آماده نمیده دست خواننده، بلکه بهش ماهیگی یاد میده. نمیگه این و این و این رو انجام بدی زندگیت از این رو

- بیشتر
کاربر ۴۷۲۷۶۸۸
۱۴۰۱/۰۷/۰۳

کتاب خوبیه، حتما بخونید، به درونتون بیشتر آگاه میشید

نسترن اعظمی
۱۳۹۹/۱۱/۱۷

بنظرم فارق از تکرار مکررات کتاب، مواردی که اعلام می کنه بسیار کاربردی و عالی عست و البته ترجمه خانم فرود هم بی نظیره

میم‌ بانو
۱۴۰۲/۱۲/۱۱

عالی فقط متن یکم سنگین بود

Mosser
۱۴۰۲/۰۲/۰۶

کتاب فوق العاده عالی بود برام خیلی آگاهتون میکنه ممنونم ازتون

سینا
۱۳۹۷/۰۲/۱۷

گرونه گروووون...تخفیف بزاریییییین

علی
۱۳۹۷/۰۱/۰۶

کتاب کاغذیش هشت تومنه این یازده تومن؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
اگر چه شاید با ناباوری به دیگران بنگریم که مرتکب جرم‌های برخاسته از شهوت، نادانی یا زیاده‌خواهی می‌شوند و فریاد بکشیم: «امکان ندارد بتوانم چنین کاری بکنم!»، پژوهش‌ها نشان داده‌اند که در شرایط درست یا اشتباه، امکان دارد بیش‌ترِ ما تحت تأثیر قرار بگیریم، از مسیر بیرون برویم و متقاعد شویم دست به رفتارهایی بزنیم که هرگز باور نمی‌کردیم در توانمان است.
Par.ya
راز بزرگ این است: خودهای بسیاری در وجود ما هستند، زیرا درون یکایک ما هر ویژگی ممکن نهفته است. چیزی نیست که بتوانیم ببینیم و قضاوت کنیم و نباشیم. همهٔ ما نور و تاریکی، معصوم و گناهکار و دوست‌داشتنی و نفرت‌انگیز هستیم.
Par.ya
خودویرانگری، روش ما برای بیرونی کردن خجالت درونی‌ست؛ یعنی ناآگاهانه کاری انجام می‌دهیم که ما را خجالت‌زده کند تا بتوانیم آن رویدادی را که اول از همه موجب شرمندگی ما شد، درمان کنیم.
Par.ya
انسانی که در درون آرام باشد، همه چیز دارد. انسانی که با جنگ درونی تکه‌تکه می‌شود، هیچ چیز ندارد.
Par.ya
ما با یادگیری ترفندهای تازه یا راهکارهای بیش‌تر برای پنهان کردن نقص‌هایمان به آرامش نمی‌رسیم، بلکه با در آغوش گرفتن ناامنی‌های بیش‌تر، خجالت‌های بیش‌تر، ترس‌ها و آسیب‌پذیری‌های بیش‌تر خود به آرامش می‌رسیم. هنگامی که به درمان گسست میان نور و تاریکی وجودمان، یعنی دکتر جکیل و آقای هاید خود می‌پردازیم، به منابعی دست می‌یابیم که بهتر انتخاب کنیم، دارای افکار نیروبخش‌تری شویم و به گونه‌ای رفتار نماییم که احساس خلاقیت و سربلندی داشته باشیم.
Par.ya
چرا کل خودتان را قبول ندارید؟ پاسخ ساده است: زیرا در خردسالی تربیت شدید که خودتان نباشید. شما شرطی شدید که باور کنید اگر با کل وجودتان، یعنی وجود حقیقی‌تان ظاهر شوید و همهٔ بخش‌های خودتان - هم تاریک و هم روشن، هم خوب و هم بد - را نشان دهید، مورد تحقیر و بی‌اعتنایی قرار می‌گیرید و به شما برچسب زده می‌شود. از این رو حتی پیش از آن که بتوانید جمله‌ای بنویسید، این روند دردناک و غم‌انگیز جدا شدن از کل وجودتان را آغاز کردید، زیرا می‌خواستید دوست داشته شوید، پذیرفته شوید و تعلق داشته باشید.
ماهور
این وجود حقیقی‌مان نیست که ما را به مسیرهای تاریکی که شرافت و عزت نفس ما را از بین می‌برند، می‌کشاند. این وجود پیشرفته‌تر ما نیست که موقعیت‌هایمان را ویران می‌کند و ما را به رنج و حقارت می‌کشاند، بلکه در واقع وجود زخمی ماست؛ بخشی که مالامال از خجالت و ناامنی‌های پنهان است. منیت زخمی، جنبه‌ای از بشر بودن ما بوده و چنین طراحی شده است تا در برابر گرایش‌های بسیار تاریکمان آسیب‌پذیر باشد و این قدرت را دارد که تلاش‌های ما را بی‌ثمر و رؤیاهایمان را محو کند.
ماهور
ضروری‌ست که صداقت بنیادین را به جنبه‌هایی که انکار می‌کنیم، مهربانی و همدلی راستین را به بخش‌هایی از وجودمان که از آن‌ها خجالت می‌کشیم و شجاعت اصیل را به زمینه‌هایی در زندگی‌مان که می‌ترسیم به آسیب‌پذیری خود اعتراف کنیم، بیاوریم.
ماهور
خود دروغین ما توسط هوس‌های نابجا، نیازهای برآورده‌نشده و احساس‌های عمیق بی‌ارزشی ما هدایت می‌گردد. خود دروغین ما حاضر است به هر بهایی برنده شود و در پی رضایت‌های بیرونی می‌رود تا خلأی عاطفی نهفته در زیر چهره‌هایی را که از خودمان به جهان نشان می‌دهیم، پر کند.
ماهور
وقتی به این درک می‌رسیم که هم خوب و هم بد، هم تاریک و هم روشن، هم قوی و هم ضعیف، هم باهوش و هم اغلب بسیار احمق هستیم، روند والای التیام گسست درونی را که همواره در دورانی از زندگی برای بیش‌تر ما رخ می‌دهد، آغاز می‌کنیم.
Par.ya

حجم

۲۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان