دانلود و خرید کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی حمید سیفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی اثر حمید سیفی

کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی

معرفی کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی

کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی نوشتۀ حمید سیفی و افسانه صنعت کاران و رسول نورالثناء و محمدعلی مقدادیان است. این کتاب را انتشارات اندیشه احسان منتشر کرده است.

درباره کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی

در کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی به‌صورت کاربردی به استعدادیابی و استعدادپروری ورزش کشتی پرداخته شده است. مدل‌های ارائه‌شده در این کتاب باعث می‌شوند که با شناسایی کمبودهای سیستم ورزش کشتی، ساختار مسابقات و ویژگی‌های کشتی‌گیران، مسیر روشنی برای پیشرفت آن‌ها فراهم شود.

کُشتی یکی از باسابقه‌ترین رشته‌های ورزشی است که نزد ملل گیتی از دوران باستان به شکل‌های مختلف برگزار می‌شده و تقریباً در هیچ ایل و قبیله و روستا و شهری نیست که این ورزش برای مردم آشنا نباشد. با اطمینان می‌توان گفت که زورآزمایی و کشتی‌گرفتن از دوران نخستین ظهور انسان بر روی کرۀ زمین موردتوجه بوده و در اوقات‌فراغت یا در جنگ‌ها و نزاع‌ها به‌شکلی طبیعی و غریزی اجرا می‌شده است؛ همچنین انسان شاید نخستین درس راه‌ورسم کشتی‌گرفتن و زورآزمایی‌کردن را از حیوانات آموخته باشد. وقتی انسان نخستین دریافت که به‌کمک قدرت بدنی و زور بازوی خود می‌تواند بهتر بر حریفان و حیوانات مهاجم چیره شود، بیشتر به اهمیت کشتی پی برد؛ بنابراین بخشی از اوقات فراغت انسان‌های اولیه با کشتی‌گرفتن سپری می‌شد تا مهارت و آمادگی لازم را در فن پیدا کنند و در وقت نیاز به کار ببرند.

خواندن کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به ورزش کشتی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

درباره حمید سیفی

حمید سیفی در سال ۱۳۵۶ در نهاوند متولد شده است. او کشتی‌گیر بازنشسته، استاد دانشگاه و نویسنده است. او در سال ۱۳۶۴ در یک حملۀ هوایی به شهر نهاوند در جریان جنگ ایران و عراق ۱۵ تن از اعضای خانواده‌اش را از دست داد و خود او چندین ساعت در زیر آوار گرفتار بود. در ۱۴سالگی کشتی را در باشگاه آزادگان شهرستان نهاوند شروع کرد و در طول دوران حرفه‌ای خود چندین عناوین جهانی و آسیایی توانست کسب کند. حمید سیفی بعد از دوران قهرمانی به ادامۀ تحصیل پرداخت. او دارای مدرک دکتری مدیریت و برنامه‌ریزی در ورزش است. او چندین سال مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه علم و صنعت ایران و عضو هیئت‌علمی دانشگاه بوده است؛ همچنین رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون کشتی ایران و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و سکان‌دار ورزش استان بوده است. او در برنامۀ ورزش ایران کشتی رادیو ورزش، به‌عنوان کارشناس و تحلیلگر کشتی فعالیت می‌کرد.

بخشی از کتاب برنامه استعدادپروری در کشتی

«حرکات پایۀ رشد دانش جسمانی

مهارت‌های حرکتی پایۀ چابکی، تعادل، هماهنگی، سرعت، دویدن، پریدن، گرفتن و غیره و مهارت‌های ورزشی پایه‌ای هردو برابر با دانش جسمانی و مطالعۀ محیط هستند. ادبیات مربوط به رشد و نمو شرکت‌کنندگان نشان می‌دهد که کودکان قبل از یادگیری مهارت‌ها و استراتژی‌های تخصصی ورزشی باید مهارت‌های حرکتی پایه و مهارت‌های ورزشی پایه را مدنظر داشته باشند؛ این مهارت‌های پایه‌ای باید قبل از شروع جهش ناگهانی رشد در نوجوانی به دست آید.

ویژگی‌های جسمی و حرکتی که به‌عنوان دانش جسمانی توسعه‌یافته‌اند، برای مشارکت ورزشی و لذت‌بردن از ورزش ضروری هستند. جهت مشارکت در کشتی رشد، چابکی، تعادل هماهنگی، قدرت بخش مرکزی (شکم و کمر) بدن انعطاف‌پذیری، هماهنگی و سرعت چشم، دست، پا همراه با الگوهای حرکات بنیادین زمین‌خوردن، سکون، تحرک، چرخش، پریدن و دست‌کاری اشیا پیشنهاد می‌شود.

گذشته از کشتی تعدادی از ورزش‌هایی هستند که برای رشد تخصصی مهارت‌های حرکتی پایه مفید هستند و می‌توان آن مهارت‌ها را به کشتی تعمیم داد، بنابراین بچه‌ها باید تشویق شوند که در بیش از یک ورزش شرکت کنند؛ دوچرخه‌سواری، ژیمناستیک و شنا نمونۀ خوبی از چنین فعالیت‌هایی هستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان