دانلود و خرید کتاب اقتصادسنجی کاربردی (جلد اول) جعفر حقیقت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصادسنجی کاربردی (جلد اول) اثر جعفر حقیقت

کتاب اقتصادسنجی کاربردی (جلد اول)

معرفی کتاب اقتصادسنجی کاربردی (جلد اول)

کتاب اقتصادسنجی کاربردی (جلد اول) نوشتهٔ جعفر حقیقت (استاد دانشگاه تبریز) و سیدصالح اکبر موسوی است. انتشارات نور علم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد مباحث پایه و مدل‌های روتین اقتصادسنجی است.

درباره کتاب اقتصادسنجی کاربردی (جلد اول)

کتاب اقتصادسنجی کاربردی (جلد اول) به دانش مطالعهٔ پدیده‌های مختلف اقتصادی پرداخته است. این دانشْ اقتصادسنجی نام دارد. اقتصادسنجی با داده‌های مشاهده‌‌شده سروکار دارد. به‌عبارتی، اقتصادسنجی علم تحلیل‌های آماری از مدل‌های اقتصادی است. همان‌طور که «راینار فریش» در اولین شمارهٔ مجلهٔ «ایکانامتریکا» توضیح داده است، یکی‌شدن آمار، تئوری اقتصادی و ریاضیات است که اقتصادسنجی را می‌سازد.

کتاب حاضر از ۱۹ فصل تشکیل شده است که در ۲ جلد ارائه می‌شود. فصل‌های اول تا یازدهم در جلد اول و فصل‌های دوزادهم تا نوزدهم نیز در جلد دوم عرضه شده است. جلد اول کتاب درمورد مباحث پایه و مدل‌های روتین اقتصادسنجی است که کاربرد فراوانی در مطالعات تجربی دارند. در جلد دوم به مباحث پیشرفته‌تری پرداخته شده است.

این کتاب ۳ رویکرد را در همهٔ فصل‌ها دنبال می‌کند. ابتدا در تمامی فصول به غیر از فصل اول، مباحث تئوریکی اقتصادسنجی مربوط به مدل تحت‌بررسی به‌طور کامل توضیح داده می‌شود و تک‌تک آزمون‌های مربوط به مباحث تخمین مدل به‌صورت کاملاً نظری شرح داده می‌شود؛ سپس قسمت‌های مختلف نرم‌افزارها برای تصریح مدل انتخابی توضیح داده می‌شود. در طول هر فصل یک مثال کاربردی مطرح می‌شود که در آن منبع داده‌ها معرفی شده و با استفاده از آن‌ها مدل مربوطه تخمین زده شده و نتایج آن تفسیر شده است.

خواندن کتاب اقتصادسنجی کاربردی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ اقتصادسنجی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب اقتصادسنجی کاربردی (جلد اول)

«از آنجا که تحلیل‌های اقتصادسنجی به ویژه برآورد ضرایب و استنتاج آماری نیاز به محاسبات طولانی و پیچیده‌ای دارند، به‌همین‌خاطر استفاده از نرم‌افزارهای اقتصادسنجی در کارهای تجربی امری ضروری است. در دانشگاه‌‌های ایران، بیشتر نرم‌افزارهای ایویوز(Eviews) و استاتا (Stata) توسط دانشجویان و اساتید اقتصادسنجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایویوز نرم‌افزاری است که در سال ۱۹۹۴ جایگزین نرم‌افزار مایکرو تی اس پی (MicroTSP) شد که از سالیان دور مورد استفاده دانشجویان اقتصاد قرار داشت. در این کتاب از آخرین نسخه ارائه شده Eviews 9 استفاده شده است؛ که امکانات جدیدی نسبت به نسخه‌های قبلی دارد. نرم‌افزار دومی که در این کتاب و برای اولین‌بار معرفی می‌شود، نرم‌افزار JMulTi است. نرم‌افزار JMulTi یک برنامه کاربردی و موثر در زمینه اقتصادسنجی است که تحت سیستم JAVA طراحی شده است. این نرم‌افزار برای تحلیل و تخمین سری‌های زمانی در اقتصاد بکار می‌رود. استفاده از این نرم‌افزار بسیار آسان بوده و منوهایی برای هر یک از تخمین‌های موجود در نرم‌افزار طراحی شده است که تمامی مراحل مربوط به برآورد یک مدل خاص را در بر می‌گیرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۴ صفحه

حجم

۳۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۴ صفحه

قیمت:
۹۷,۰۰۰
تومان