دانلود و خرید کتاب شاهزاده و گدا مارک تواین ترجمه محمد قصاع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شاهزاده و گدا

کتاب شاهزاده و گدا نوشتهٔ مارک تواین، حاصل بازنویسی کاتلین اولم استید و ترجمهٔ محمد قصاع و شهلا انتظاریان است. انتشارات شهر قلم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعهٔ «گفت‌وگو با مشهورترین داستان‌های جهان» است.

درباره کتاب شاهزاده و گدا

کتاب شاهزاده و گدا اثر مارک تواین، نویسندهٔ آمریکایی است که اولین‌بار در سال ۱۸۸۱ میلادی، پیش از چاپ ۱۸۸۲ آمریکا، در کانادا به چاپ رسید و بارها مورد اقتباس تصویری در قالب فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی، و انیمیشن قرار گرفته است. این کتاب داستان «ادوارد» و «تام» را بیان می‌کند که یکی ولیعهد انگلستان است و دیگری گدایی بیش نیست. دست تقدیر به‌واسطهٔ چهره‌های آن‌ها که بسیار شبیه هم است، این ۲ را بر جای یکدیگر می‌نشاند. آن ۲ زندگی دیگری را امتحان می‌کنند. تام و ادوارد هر ۲ در یک روز در خانواده‌هایی کاملاً متفاوت به دنیا آمده‌اند. نویسنده از سویی از نظام فاسد دربار انگلستان و از سویی از فساد اخلاقی در میان مردم فرودست جامعهٔ انگلستان انتقاد می‌کند.

کتاب حاضر در ۱۸ فصل تدوین شده است.

خواندن کتاب شاهزاده و گدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی انگستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مارک تواین

سمیوئل لنگهورن کلمنز، متخلص به مارک تواین در ۳۰ نوامبر ۱۸۳۵ در مرز ایالت میزوری آمریکا در روستای فلوریدا به دنیا آمد. او نویسنده و طنزپردازی آمریکایی بود. او شهرت خود را مدیون رمان «ماجراهای هاکلبری فین»، «شاهزاده و گدا» و «ماجراهای تام سایر» است. او با فکاهی‌های خود، فرهنگ در حال مدرن‌شدنِ آمریکای قرن نوزدهم را نقد می‌کند.

آثار مارک تواین عبارتند از:

رمان:

ماجراهای تام سایر، شاهزاده و گدا، ماجراهای هاکلبری فین، زندگی بر روی می‌سی‌سی‌پی، یک یانکی اهل کنتیکت در دربار شاه آرتور، سال‌های طلایی: داستانی از زندگی در قرن معاصر، تراژدی ویلسون کله‌پوک، تام سایر در خارج، خاطرات شخصی ژاندارک، داستان یک اسب، بیگانه‌ای در دهکده.

داستان کوتاه:

جست‌وخیز قورباغهٔ ولایت کالاوراس، یک قتل، یک راز، یک ازدواج، به‌دنبال خط استوا، مردی که هایدلبرگ را تباه کرد، بشر چیست، بریده‌هایی از دفترچهٔ خاطرات آدم، خاطرات حوا، داستان یک سگ، فیل سفید گمشده.

بخشی از کتاب شاهزاده و گدا

«در روزگاران قدیم، پسربچه‌ای در شهر لندن به دنیا آمد که اسمش را تام کنتی گذاشتند. خانواده‌ی تام خیلی فقیر بودند و از پسِ هزینه‌ی بزرگ کردن و تحصیل او برنمی‌آمدند. همان روز، در لندن و در جایی متفاوت، پسربچه‌ی دیگری در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد، خانواده‌ای که فرزندشان را بسیار دوست داشتند. اسم این بچه ادوارد تیودر و پدر او پادشاه انگلستان بود.»

معرفی نویسنده
عکس مارک تواین
مارک تواین
آمریکایی | تولد ۱۸۳۵ - درگذشت ۱۹۱۰

ساموئل لنگهورن کلمنس یا در واقع همان مارک تواین معروف، یکی از مشهورترین نویسندگان اخلاق‌گرای آمریکایی است. داستان‌ها و رمان‌های او به دلیل داشتن جزئیات جذاب، طنز گیرا و شخصیت‌های به‌یادماندنی، در سراسر جهان فراگیر شده‌اند. آثار تواین طی سال‌ها تبدیل به برخی از تاثیرگذارترین آثار تاریخ ادبیات کلاسیک آمریکا شده‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۲۴,۰۰۰
۵۰%
تومان