دانلود و خرید کتاب نظریه های تجارت بین الملل (با تاکید بر اقتصاد ایران) رحمان سعادت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه های تجارت بین الملل (با تاکید بر اقتصاد ایران) اثر رحمان سعادت

کتاب نظریه های تجارت بین الملل (با تاکید بر اقتصاد ایران)

معرفی کتاب نظریه های تجارت بین الملل (با تاکید بر اقتصاد ایران)

کتاب نظریه های تجارت بین الملل (با تاکید بر اقتصاد ایران) نوشته رحمان سعادت و محمدحسین عرب است. این کتاب را انتشارات نور علم منتشر کرده است.

درباره کتاب نظریه های تجارت بین الملل (با تاکید بر اقتصاد ایران)

از همان آغاز پیدایش علم اقتصاد، مبادلات بین‌المللی (تجارت بین‌الملل) هم موردبحث قرار گرفته است. اولین نظریه‌ای که در مورد تجارت بین‌الملل ارائه شده است در اواسط قرن ۱۶ و در انگلستان به نام مرکانتیلیسم بوده است. اساس نظریۀ مرکانتیلیسم تأکید بر صادرات بیشتر و واردات کمتر است، تا در نهایت به مازاد تراز بازرگانی منجر شود. این نظریه با شکست مواجه شد.

امروزه شناخت مزیت‌های تجاری هر کشور برای رسیدن به اهداف اقتصادی و سیاسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شناسایی پتانسیل‌های تجاری و اندازه‌گیری آنها و طراحی مدل درست و کامل می‌تواند در ترسیم یک برنامه تجارت بین‌الملل موفق، مؤثر و تعیین‌کننده باشد. قدم اول دراین‌ارتباط آشنایی با تئوری‌های مزیت تجاری و نسبی است. در طول دو قرن گذشته در این‌ ارتباط نظریات و درس‌های متعددی ارائه شده است که در کتاب‌ها و مقالات متعدد به‌صورت پراکنده دیده می‌شود. کتاب حاضر در راستای تدوین مجموعه نسبتاً جامع از همه تئوری‌های مزیت نسبی در تجارت بین‌الملل است. سعی شده همه این نظریات در این کتاب معرفی شود و همچنین پژوهش‌های انجام شده بر اساس این نظریات در ایران به‌صورت نمونه در بخش سوم آمده است. خوانندگان و علاقه‌مندان به این زمینه علمی و کاربردی می‌توانند با مراجعه به این کتاب، مجموعه‌های نظریات تجارت بین‌الملل و پژوهش‌های انجام شده، بسیاری از نیازهای علمی خود را رفع کنند.

این کتاب در چهار بخش تدوین شده است. بخش اول نظریات سنتی مزیت نسبی تجاری و بخش دوم نظریات مدرن مزیت تجاری را مورد بررسی قرار داده است. در بخش سوم نمونه‌هایی از کارهای پژوهش مزیت تجاری بیان شده است و نهایتاً در بخش چهارم نقدهای اساسی به این نظریات گنجانده شده است.

خواندن کتاب نظریه های تجارت بین الملل (با تاکید بر اقتصاد ایران) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب نظریه‌های تجارت بین‌الملل (با تاکید بر اقتصاد ایران)

آدام اسمیت (۱۷۹۰: ۱۷۲۳)، بنیان‌گذار مکتب کلاسیک، در سال ۱۷۷۶ در کتاب «ثروت ملل»، نظریۀ جدیدی را تحت عنوان مزیت مطلق در تجارت بین‌الملل مطرح نمود. در ادامه، دیوید ریکاردو که از شاگردان همین مکتب بشمار می‌آید، در کتاب"اصول اقتصاد سیاسی" که در سال ۱۸۱۷ منتشر شد، نظریۀ مزیت نسبی را ارائه کرد که نسبت به نظریۀ اسمیت فراگیرتر بود. این نظریات (مزیت مطلق و نسبی)، تا مدت‌ها به‌عنوان پایۀ نظریات تجارت بین‌الملل بشمار می‌آمد. تا این‌که در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، نظریات دیگری هم در این قلمرو ارائه گردید.

هستۀ اصلی اکثر تئوری‌های تجارت بین‌الملل نظریۀ مزیت مطلق آدام اسمیت است که در آن بر تقسیم‌کار بین‌المللی و تخصص‌گرایی تأکید فراوان شده است. آدام اسمیت معتقد است که تجارت بین‌الملل رفاه جهانی را افزایش می‌دهد؛ لذا هر کشوری بایستی در تولید و صادرات چند کالا تمرکز کرده و بقیۀ کالاها را به دیگر کشورهای دنیا واگذار نماید و مازاد تولید خود را صادر و بقیۀ کالاهای موردنیاز خود را وارد نماید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان