دانلود و خرید کتاب آیت الله احمد جنتی به روایت اسناد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیت الله احمد جنتی به روایت اسناد اثر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

کتاب آیت الله احمد جنتی به روایت اسناد

معرفی کتاب آیت الله احمد جنتی به روایت اسناد

کتاب آیت الله احمد جنتی به روایت اسناد به‌وسیلۀ انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی تدوین و روانۀ بازار شده است. این کتاب دربارۀ زندگی احمد جنتی است.

درباره کتاب آیت الله احمد جنتی به روایت اسناد

کتاب آیت الله احمد جنتی به روایت اسناد به زندگی احمد جنتی می‌پردازد. کتاب از تولد این فرد آغاز می‌شود و در بخش نخست تا شهریور ۱۳۳۲ ادامه پیدا می‌کند. در بخش دوم به ورود احمد جنتی به حیطۀ علم و در بخش‌های دیگر به مبارزات وی می‌پردازد.

آیت‌الله احمد جنتی در لادان واقع در سه کیلومتری غرب اصفهان متولد شد. وی پس از تکمیل مقدمات و طی کردن برخی از دروس سطح، به حوزۀ علمیۀ قم رفت. با ورود به قم، به تکمیل دروس دورۀ سطح پرداخت و در درس خارجِ آیت‌الله بروجردی و امام خمینی شرکت کرد. او در این مدت، در بحث‌های اخلاق و تفسیر نیز حضور یافت.

احمد جنتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در سخنرانی‌ها، اجتماعات عمومی و جلسات خصوصی همواره به تبلیغ علیه حکومت پهلوی می‌پرداخت و دیگران را به پیروی از راه امام خمینی دعوت می‌کرد.

وی در درون حوزه، در ملاقات با علما و مراجع، آنها را از آخرین اخبار حرکت انقلابی امام خمینی و مردم باخبر می‌ساخت. او همچنین، با عضویت در جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیۀ قم، به برنامه‌ریزی هماهنگ برای برپایی راهپیمایی‌ها، نوشتن اعلامیه‌ها و ارتباط با دیگر مراکز مرتبط با نهضت امام خمینی می‌پرداخت.

خواندن کتاب آیت الله احمد جنتی به روایت اسناد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر ایران و نیز علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آیت الله احمد جنتی به روایت اسناد

«مُلاهاشم، پدر احمد، روحانی سرشناس منطقه‌ی خودش بود و در کنار وعظ و منبرنشینی و تدریس و تبلیغ دین، گاه پیش می‌آمد که به‌خاطر وجهه‌ی مقبولش در میان اهالی منطقه، در مقام قضاوت، بانیِ حل‌وفصل اختلاف‌های گاه‌وبی‌گاهِ مابینِ کشاورز و باغ‌دار و دامدار ِ و کارگر روستایی می‌شد؛ اغلب ِ آخرِ هفته‌ها کارش همین بود. وضعیت زندگی او هم مثل اکثر اهالی روستا، تعریف چندانی نداشت و عمده‌ی درآمدش از وجوه مختصر شرعيه و منبر تأمین می‌شد. فاطمه، همسر مُلا هاشم و مادر احمد هم که مقید به اصول و آداب دین بود و سواد قرآنی داشت و کمی خواندن و نوشتن فارسی می‌دانست، علاوه‌بر خانه‌داری، قرآن و برخی کتب ابتداییِ دینی را به زنان و دختران روستا می‌آموخت و جلسات مذهبی برگزار می‌کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

حجم

۲۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان