نظرات درباره کتاب کاج زدگی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب کاج زدگی اثر ضحی کاظمی

نظرات کاربران درباره کتاب کاج زدگی

نویسنده:ضحی کاظمی
انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۲.۹از ۲۱ رأی
۲٫۹
(۲۱)
Mono
کاج‌زدگی یه رمان آخرالزمانی متوسط رو به ضعیفه که در زمان نامعلومی از آینده می‌گذره. اولین چیزی که جذبم کرد، اسمش بود که فکر کنم بی‌ربطه یا دست‌کم من ربطش رو نفهمیدم. نیمی از داستان گیج‌کننده و عجیبه و تا زمانی که به روایت سَرو از اتفاقات گذشته برسه، نمی‌تونستم خیلی باهاش ارتباط بگیرم. در ادامه برخی از نقاط ضعف داستان رو برمی‌شمرم که بخش‌هایی از داستان رو لو می‌ده و اسپویله! از ابتدا چندتا از کارکترها رو به‌دلیل اسم‌شون، زن تصور کرده بودم ولی مرد از آب دراومدن! ایده‌ی جنسیت‌نداشتن اسم‌ها خیلی جالبه اما وقتی در ابتدای داستان پیش‌زمینه‌ای براش وجود نداره، آدم احساس می‌کنه گول خورده (من این حس رو داشتم). ویروسی که ساخته شده _بماند که ساخته‌شدنش هم با وجود کنترلی که دما روی زندگی مردم داره، عجیبه و توضیحی براش وجود نداره_ با عقل جور درنمی‌آد. چه‌طور ممکنه تمام آب بدن ناگهان بدون هیچ علامتی تبخیر بشه؟ دست‌کم باید یه‌ذره بخار ازشون بلند می‌شد! بعد از اتمام کتاب هم کلی فکر کردم تا فهمیدم اون بخش ابتدایی داستان چی بوده اصلا! (9)
احسان قربانیان
من حس خوندن جورج اورول رو داشتم. داستان خوب بود.روایت خوب بود و چسبید.تصور همچین دنیایی عجیب و جالب بود. و البته بسیار شبیه به این روزها
پاییز
از کتاب های آخر الزمانی. اول جمعیت زمین یه عااالمه زیاد میشه. بعد یه حکومتی سر کار میاد که همه چی و تغییر میده. نهایتا تو همین حکومت یه بیماری شایع میشه و همه بجز حدود 400 یا 500 تا بچه و نوجوون زنده میمونن و 6 تا پیرزن و پیرمرد. داستان خیلی یکدفعه ای تموم میشه و انگار یهو نویسنده حوصلش سر رفته و حال نمیکرده بیشتر ادامه بده. البته خوب کرد که تمومش کرد چون دیگه جذابیتش از بین رفته بود و برام جالب نبود سرنوشت این آدمای باقی مونده چی میشه. خسته کننده بود.
رضا
جذب نشدم
atosoltan
من صفحات اول کتاب رو خوندم و واقعا نتونستم ادامه بدم آخه این چیه؟! نمیدونم شاید بقیه ش خوب باشه اما اصلا نگارشش رو دوست نداشتم. اینکه همه ازش تعریف میکنن رو درک نمیکنم. من که پیشنهاد نمیدم. بعدا نوشت: گفتم شاید زود قضاوت کردم و ادامه ش رو خوندم و اصلا جذابیتی نداره و نظرم همونه
حمید۸۲
متن کتاب افسرده‌کننده است مخصوصا در این دوران. قلم نویسنده عالیه مخصوصا که از دید شخصیت های مختلف روایت میشد و هر شخص تقریبا ادبیات خاص خودش را داشت. نویسنده شخصیت پردازی نسبتا مناسبی داشت هرچند این شخصیت پردازی ها تک بعدی بودن. 📛از این جا به بعد ممکن است داستان لو برود📛 داستان از تناقضات درونی رنج می برد ، مثلا چگونه گروه ماد در آن شرایط که همه توسط دما - حکومت حاضر - کنترل میشوند آن ویروس را ساخته و آزمایش کنند ؟
هاجر
عالی بود
atieh
من تا حالا کتاب فانتزی ایرانی نخونده بودم. به نظرم خیلی خوب و بدون اشاره به کشور و فرهنگ خاصی یه دنیای خیالی تو آینده رو تصویر کرده بود که در نهایت به حالتی آخرالزمانی می‌رسه. توصیف‌های خوبی داشت و ریزه‌کاری‌هایی رو مطرح کرده بود که شخصیت‌ها رو به خوبی معرفی می‌کرد. جاهایی از داستان سوال ایحاد می‌کرد و در ادامه به خوبی و به موقع جواب می‌داد. به نظرم اینکه ایراد گرفته بودن که زمانش معلوم نیست یا ماد چطور تونسته بود یواشکی ویروس بسازه، غیرمنطقی و واقعا بهانه‌جویی بود. در کل توصیه می‌کنم بخونید. من در حد داستان‌های جان کریستوفر و آسیموف دوستش داشتم.

حجم

۱۵۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۱۵۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۴۱,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد