نظرات درباره کتاب انسان، فلسفه، عرفان و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب انسان، فلسفه، عرفان اثر محمدرضا سرگلزایی

نظرات کاربران درباره کتاب انسان، فلسفه، عرفان

انتشارات:بهار سبز
امتیاز:
۳.۹از ۱۴ رأی
۳٫۹
(۱۴)
Mehraban
سلام به دوستان، من تازه فلسفه خوانی رو شروع کرده ام بعد از خواندن چند تا نمونه کتاب به اسم های :متفکران بزرگ،روزنگار رواقی گری و... متوجه شدم فهمش سخته ، پی بردم که چون نویسنده ها خارجی بودند اون طور که باید متوجه نمی‌شدم با اینکه ترجمه کامل و عالی بود تصمیم گرفتم کتاب های فلسفی با نویسنده های ایرانی بخونم که بهتر با متن ارتباط بگیرم که موفق شدم و بسیار خوشحالم که برای منی که چیز زیادی از فلسفه نمی‌دونستم کتاب مناسبی پیدا کردم فهم کتاب خیلی شیرین هست پیشنهاد میکنم از دست ندید
علیرضا زاد
به نام حق در ابتدا تشکر میکنم از دکتر سرگلزایی بابت قلم قرا و تزریق اندیشه نیکی ک در ایشون میبینم. فصل اول و دوم کتاب ، نظر بنده رو جلب کرد و پیشنهادم بر این است ک کتاب مورد نظر مطلاعه بشه چ بسا ک کارامد و احیا گر بعضی از افکار گم شده درون ماست .
خان محمدی
دکتر سرگلزایی عزیز به مطالبی اشاره کرده اند که برای یک خواننده جالب توجه و قابل تفکر است منتها احساس میکنم اگر انسجام بیشتری در موضوعات مورد بحث می بود بهتر میشد
هـ.ن
اگر حوصله نکرده بودم، کمی پیش از اتمام نوشتار دکتر سرگلزایی، کتاب را نخوانده رها میکردم. مصادره به مطلوب های پی در پی و مغلطه های مکرر باعث تعجبم از ایشان شده بودند. اما با رسیدن به نقد دکتر محمودی، مجموعه کتاب را کلاس درسی یافتم که بسیار جذاب و تاثیرگذار بود.
Mohammad
تلاشی دیگر از دکتر سرگلزایی در تبیین و ترویج تفکر نقاد و نفی تعصب، که این بار در نگاه به یکی از نیازهای اساسی انسان یعنی "معنویت" منتج به کتابی ارزشمند شده است. قلم روانِ دکتر این کتاب را برای همه کسانی که در جستجوی حقیقت و معنای زندگی از طریق فلسفه و عرفان هستند مناسب و ارزشمند ساخته است. ضمن اینکه چاپِ نقدِ دکتر محمودی در پایان کتاب علاوه بر افزودن بر ارزشِ محتوای کتاب، تفکرِ انتقادی را در عمل نشان می دهد.
کاربر ۴۷۰۷۵۴۵
جالب بود
یاس
در نقد ۱۲ ام دکتر محمودی، توجه و تقسیم به نگاه کلی و جزئی لازم است، مؤلف کتاب در فصل مربوطه نگاه کلی ندارد، بلکه بیان میکند این ظرفیت فراهم است که فردی بتواند با طی مراحلی به این درجه از انسانیت و فهم و رسالت برسد،،، اما منتقد دارد با یک بیان کلی و همه را به یک چوب میراند که آی آدم ها شما نمی توانید چون مذهب این طور نیست، در حالی که یک قاعده کلی مورد نظر مؤلف نیست. و نکته دوم، این همه که قرآن به تعقل و تفکر دعوت کرده و در روایات است که ساعتی تفکر از شصت سال عبادت بالاتر است، منتقد محترم این ها را اصلا نگاه نمی‌کند و خیلی راحت می‌گوید مذهب جلو تعقل را میگیرد، این عدم جامعیت علمی،و این عدم انصاف علمی ، شایسته منتقد نیست.
n1995ch
با وجود قلم دوست داشتنی دکتر سرگلزایی، با بخشهایی از کتاب بخصوص فصل سوم نتونستم ارتباط برقرار کنم.و نکته دیگه اینکه مثل همیشه دکتر سرگلزایی برای من یادآور دید نقاد و بدون تعصب هستن.اما جاهایی از کتاب حس کردم تناقضی وجود داره با دید نقاد.البته مطمین نیستم شاید برداشت من ضعیف بوده
مسعود خان
کتاب به توضیح و بسط فلسفه و عرفان میپردازد ولی نه فلسفه میگوید نه عرفان . صرفا بخش کوچکی از شروع مرید بودن و شدن . اتحاد بی معنی فلسفه و عرفان ، طریقت و شریعت و ... بیشتر یک اشتی ساده انگارانه و دل خوش کننده . اما نقد کتاب بسیار پخته و بجاست و دقیق و اموزنده فکر کنم خود دکتر سرگلزایی در سال ۱۴۰۰ چنین نظراتی نداشته باشند در ضمن سوره نسا نه یونس
mahdi
آنچه که در بخش معرفی کتاب آمده که به معرفی نیاز معنوی انسان قرار است پرداخته شود، چندان در کتاب جواب نمی گیرد. معلوم نیست چرا این نیاز را باید بپذیریم، چگونه این احساس نیاز بوجود آمد؟ گویی بی مقدمه نویسنده درباره حقیقت یابی و طی مراحل عرفان تصمیم دارد صحبت کند. توقع بیشتری داشتم .
m.d
البته دکتر در بیوگرافی خودشون گفتن که «خوانندگانی که سیر آثارم را مرور می‌کنند از تفاوت نگرش‌ها و ادبیات آثاری همچون «سلام مؤمن، سلام»، «هزار و یک شب میان خواب و بیداری»، «کوزه ای از آب بحر» با نسل بعدی آثارم از جمله «شخصیت سالم»، «آزاده زندگی کنیم» و «حرف‌هایی برای امروزی هاً دچار تعجب می‌شوند. در نسل قبلی آثارم به دنبال ارائه تعریفی فردی از سلامت روان بودم که ثقل آن بر دوش “معنویت» بود، در حالی که در نسل جدید آثارم به دنبال تعریفی اجتماعی از سلامت روان هستم که ثقل آن بر دوش «عقلانیت» است.

حجم

۱۶۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۱۶۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد