نظرات درباره کتاب در ستایش ریاضیات و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب در ستایش ریاضیات اثر آلن بدیو

نظرات کاربران درباره کتاب در ستایش ریاضیات

نویسنده:آلن بدیو
انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۳.۳از ۱۳ رأی
۳٫۳
(۱۳)
Mehrdad Yaghoobi
ارتباط بین ریاضیات و فلسفه را به زیبایی توصیف کرده است. به عنوان یک فیلسوف که با ریاضی شروع کرده بوده، خیلی جالب زیبایی های ریاضی و دلایل لزوم مطالعه آن را توضیح داده است. کتاب خوب و کوتاهی است برای مطالعه. من بعد از مطالعه این کتاب به نویسنده و مطالعه نسخه انگلیسی این کتاب علاقه مند شدم.
Mohammad Amin Pishdar
نویسنده در بخش‌هایی کوتاه به شیوایی ایده‌هایی را مبنی بر پیوند دوباره فلسفه و ریاضیات بیان کرده است. آلن بدیو معتقد است که یادگیری و درک ریاضیات باعث خوشبختی حقیقی می‌شود. خوانندگان عادی فلسفه و ریاضیات ممکن است از بحث در مورد منطق ناسازگاری و منطق شهودی شگفت زده شوند، که هر دو جایگزین منطق کلاسیک هستند. افلاطون بی‌وقفه اصرار می‌کند که فیلسوف شادتر از ظالم و جبار است. این کتاب شما را وسوسه می‌کند که همین الان یادگیری ریاضیات را شروع کنید. دلیل اصلی که این کتاب نوشته شده است بیان رابطه بین ریاضیات و فلسفه است. نویسنده ریاضیات را به عنوان مکانی معرفی می‌کند که در آن میل و قانون در تقابل همدیگر نیستند، بلکه از نظر دیالکتیکی یکسان هستند و شهود را نیز ترکیب می‌کنند. اگر ریاضی وجود نداشت، انسان در جهل باقی می‌ماند و همه چیز را به اسطوره‌ها و نیروهای ماورایی ربط می‌داد.
کاربر ۴۵۹۱۴۸۲
فقط کسی از این کتاب لذت میبرد که با ریاضیات آشنایی داشته باشد. هر چه جلوتر رفتم برایم جذابتر شد. ابتدای کتاب شاید کمی سنگین به نظر برسد.من یک دفعه خواندم و تمامش کردم و کلی هم نکته و جمله از آن یاداشت کردم. کتاب کاملا تخصصی است.
کاربر ۴۹۵۶۶۱۴
آیا از این برنانه میشه کتاب های اصلی رو بخرم(نه نسخه ی انلاین)؟؟؟
مهران
نه، اینجا فقط نسخه آنلاین هست

حجم

۱۰۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۱۰۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد