بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد | طاقچه
کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد اثر پائولو کوئیلو

بریده‌هایی از کتاب ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۳از ۹ رأی
۲٫۳
(۹)
هر چه مردم امکان شادتر بودن را داشته باشند، غمگین‌ترند.
یك رهگذر
در دنیایی که همه سعی می‌کنند به هر قیمتی که شده زنده بمانند، کسی چطور می‌تواند افرادی را که تصمیم به مردن می‌گیرند قضاوت کند؟ هیچ‌کس نمی‌تواند قضاوت کند.
یك رهگذر
به طور عادی مردم دقیقا در روزی می‌میرند که اصلا انتطارش را ندارند.
یك رهگذر
اغلب مردمی که می‌شناخت، طوری از مصائب دیگران حرف می‌زدند که گویی واقعا مایلند کمکشان کنند، اما واقعیت این است که از رنج دیگران لذت می‌بردند، چون باعث می‌شد باور کنند که شاد و خوشبختند و زندگی با آن‌ها سخاوتمند بوده.
یك رهگذر
وقتی روزها همه مثل هم باشند، زودتر می‌گذرند.
یك رهگذر
«ما اجازه داریم در زندگی اشتباهات زیادی بکنیم به غیر از اشتباهی که سبب تباهی ما می‌شود.»
یك رهگذر
افسردگی، گاهی در اثر پیش پا افتاده‌ترین چیزها برانگیخته می‌شود.
یك رهگذر
«خواستن متفاوت بودن، بیماری جدی است؟» «هست، اگر خودت را مجبور به مانند دیگران بودن کنی. این اختلالات روانی، بیماری‌های عصبی و فقدان بصیرت و کژپنداری در پی خواهد داشت. این به نوعی تحریف طبیعت است. برخلاف قواعد خدا پیش رفتن است. چون در تمام جنگل‌ها و بیشه‌زارهای جهان او حتی هیچ تک‌برگی را مثل دیگری خلق نکرده است. اما تو فکر می‌کنی از دیگران متفاوت بودن دیوانگی است و این علتی است که انتخاب کردی در ویلت بستری شوی. چون این‌جا همه متفاوت هستند و به نظرت می‌آید تو هم مثل بقیه هستی. منظورم را می‌فهمی؟»
spencer
ورونیکا می‌دانست که زندگی همیشه انتظار برای رسیدن به لحظهٔ مناسب و عمل کردن است.
یك رهگذر
خدا گفت: «چه کسی به تو گفت که لخت هستی؟» خدا می‌دانست که این سؤال تنها یک جواب دارد: «چون من از میوهٔ درخت دانایی خوردم.» با این سؤال، خداوند به فرشتگانش ثابت کرد که او خدایی عادل است و محکومیت این زوج بر مبنای شواهد و مدارک مورد اطمینان بوده. از وقوع آن رویداد به بعد دیگر اهمیتی نداشت که گناه از زن بود یا مرد. خدا به مصداقی نیاز داشت تا هیچ موجودی چه زمینی و چه فرازمینی جرئت عمل کردن به خلاف احکام او را نداشته باشد. خداوند آن زوج و فرزندانشان را از بهشت اخراج کرد و این شد ابداع سیستم قضایی: قانون، تخلف از قانون، قضاوت و داوری (آنانی که ساده‌ترند پیروز می‌شوند) و مجازات.
Tahan

حجم

۱۷۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۷۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد