بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نیمه تاریک وجود | صفحه ۱۲۱ | طاقچه
کتاب نیمه تاریک وجود اثر دبی فورد

بریده‌هایی از کتاب نیمه تاریک وجود

نویسنده:دبی فورد
ویراستار:ریحانه فرهنگی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۵۰۱ رأی
۳٫۹
(۵۰۱)
ما از عظمت‌ خود هراس‌ داریم‌، زیرا باورهای‌ بنیادینِ ما را به‌ مخاطره‌ می‌اندازد و هر آنچه‌ را که‌ به‌ ما گفته‌ شده‌ است‌، رد می‌کند. برخی‌ از ما به‌ موهبت‌های‌ بسیاری‌ در خود پی‌ برده‌ایم‌ و برخی‌ دیگر فقط‌ به‌ چند هدیه‌ در وجودمان‌ آگاه‌ هستیم‌، اما به‌ ندرت‌ با کسی‌ رو به رو شده‌ام‌ که‌ با درخشش‌ کامل‌ نورش‌ راحت‌ باشد. هر کس‌ ویژگی‌های‌ مثبتی‌ دارد که‌ پذیرفتن‌ آن‌ها را مشکل‌ می‌یابد. از آنجا که‌ به‌ بیش‌تر ما گفته‌ شده‌ است‌ که‌ مغرور و از خودراضی‌ نباشیم‌، برخی‌ از ارزشمندترین‌ هدایایمان‌ را دفن‌ کرده‌ایم‌ و همین‌ ویژگی‌ها، سایۀ‌ نورانی‌ ما را تشکیل‌ می‌دهند. ما سایۀ‌ نورانی‌ خود را همراه‌ با سایۀ‌ تاریکمان‌ در انبانی‌ می‌ریزیم‌ و با خود حمل‌ می‌کنیم‌.
Fatma
یونگ‌ می‌گوید: «من‌ ترجیح‌ می‌دهم‌ کامل‌ باشم‌ تا خوب‌!»
کاربر ۱۳۰۸۹۰۲
باور می‌کنیم‌ که‌ فقط‌ جسم‌ و روان‌ هستیم‌ و حتی‌ پس‌ از آن‌ که‌ بارها و بارها در روابط‌، مشاغل‌، رژیم‌های‌ غذایی‌ و رؤیاهایمان‌ شکست‌ خوردیم‌، باز هم‌ پیام‌های‌ درونی‌ هشداردهنده‌ را سرکوب‌ می‌کنیم‌ و به‌ خود می‌گوییم‌: «اشکالی‌ ندارد، اوضاع‌ بهتر خواهد شد.»
Forest ♂️
با پذیرش‌ هر ویژگی‌ در خود، دیگر با افراد دارای‌ آن‌ ویژگی‌ اتصالی‌ نخواهیم‌ کرد. در این‌ حالت‌ آن‌ها آزاد می‌شوند تا ما را حس‌ و تجربه‌ کنند و ما نیز آزاد می‌شویم‌ تا آن‌ها را حس‌ و تجربه‌ کنیم‌.
fatemeh.gh
یکایک‌ ما باید بدانیم‌ که‌ با انجام‌ کارهای‌ لازم‌ برای‌ روشن‌ شدن‌ گذشته‌ و پذیرش‌ درد و رنج‌، هدایای‌ بی‌همتایی‌ را کشف‌ می‌کنیم‌ که‌ همچون‌ طلا در تاریکی‌ نهفته‌ هستند.
hoda.family
حکمتی‌ باستانی‌ می‌گوید: «جهان‌ برای‌ خردمندان‌ به‌ منزلۀ‌ آموزگار و برای‌ نادانان‌ همچون‌ دشمن‌ است‌.»
Forest ♂️
تمامی‌ رویدادهای‌ منفی‌ زندگی‌ گشایشی‌ در بر دارند. برخی‌ از ما برمی‌گزینیم‌، با این‌ توهم‌ زندگی‌ کنیم‌ که‌ در پس‌ رویدادهای‌ شرّ هیچ‌ خیری‌ وجود ندارد، در حالی‌ که‌ هر درد و رنجی‌ هدفی‌ در بردارد.
Forest ♂️
به‌ مرور زمان‌ آن‌ صدای‌ درونی‌ که‌ پیوسته‌ همه‌ چیز و همه‌ کس‌ را پیش‌داوری‌ می‌کرد، آرام‌ گرفت‌. همۀ عمر آرزو داشتم‌ ذهنم‌ آرام‌ گیرد و اکنون‌ می‌دیدم‌ که‌ این‌ کار شدنی‌ست‌.
Forest ♂️
به‌ عنوان‌ مثال‌، کافی‌ نیست‌ بگوییم‌: «می‌دانم‌ سلطه‌جو هستم‌.» باید درک‌ کنیم‌ که‌ ویژگی‌ سلطه‌جویی‌ چه‌ درس‌ و موهبتی‌ برای‌ ما دارد و آن‌ را به‌ دیدۀ‌ مهر و احترام‌ بنگریم‌. ما گمان‌ می‌کنیم‌ هرچه‌ الهی‌ست‌، باید بی‌نقص‌ باشد. این‌ تصور نه‌ تنها اشتباه‌ است‌، بلکه‌ درست‌ خلاف‌ آن‌ واقعیت‌ دارد: الهی‌ بودن‌، یعنی‌ کامل‌ بودن‌ و کامل‌ بودن‌، یعنی‌ همه‌ چیز بودن‌؛ مثبت‌ و منفی‌، نیک‌ و بد، مقدس‌ و پلید!
Elahe Zamani
‌ فهرستی‌ از تمامی‌ جنبه‌های‌ شخصیتم‌ که‌ دوست‌ نداشتم‌، تهیه‌ و تلاش‌ کردم‌ تا موهبت‌ هر کدام‌ را کشف‌ کنم‌. به‌ محض‌ آن‌ که‌ به‌ نکات‌ مثبت‌ و منفی‌ هر ویژگی‌ پی‌ می‌بردم‌، مقاومتم‌ در برابر آن‌ فرومی‌ریخت‌ و می‌توانستم‌ آن‌ را با آسودگی‌ بپذیرم‌. برایم‌ روشن‌ شد که‌ راه حل‌ چنین‌ مشکلی‌ آن‌ نیست‌ که‌ ویژگی‌هایی‌ را که‌ دوست‌ نداریم‌، طرد نماییم‌، بلکه‌ باید نکات‌ مثبت‌ این‌ ویژگی‌ها را کشف‌ نموده‌ و آن‌ها را به‌ زندگی‌مان‌ وارد کنیم‌.
Elahe Zamani

حجم

۳۱۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۳۱۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
۲۲,۰۰۰
۵۰%
تومان